Ik ga/ging naar Essen en ik neem/nam mee - EDITIE 2015

Hier vind je alle informatie over de grootste spellenbeurs ter wereld.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

aicirtap
Critico

Re: Ik ga/ging naar Essen en ik neem/nam mee - EDITIE 2015

Bericht door aicirtap »

Heeft iemand takenoko chibis al gespeeld? En zo ja voegt het wat toe of niet?
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!

Labels:
francobollus
Uitgever

Bericht door francobollus »

Ik heb Cornwall, My Village en Mysterium gekocht.
Fozz
Jakkiebak!

Bericht door Fozz »

Mijn persoonlijke oogst was eerder klein, maar voor de club (Het Geel Pionneke) zijn we weer drie dagen druk in de weer geweest... :)

Afbeelding
Imagine being in an atmosphere where all your god-given senses are ineffective... you may find [url=http://www.fozz.be]yourself[/url].
rober
Standaard moderator

Bericht door rober »

Hierbij mijn groepsfoto van 4 dagen Spiel '15
All is fair in love, war and Carcassonne
Afbeelding
vdbmalmsteen
Hazelnoot Ridder
Persoonlijke Ondertitel: Hell Yeah !!!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door vdbmalmsteen »

Veel leuke dingen gekocht.
Essen.jpg
(339.58 KiB) 934 keer gedownload
http://www.boardgamegeek.com/geeklist/1 ... we-buy-les

en we zijn ondertussen ook aan onze uitdaging begonnen zoals vele voor ons: Geen spellen kopen voor Essen 2016, enkel herspelen. Hoe lang houden we het vol :D

http://www.boardgamegeek.com/geeklist/1 ... nly-replay
Afbeelding
David
Professor Pimpel

Bericht door David »

Fozz schreef:Mijn persoonlijke oogst was eerder klein, maar voor de club (Het Geel Pionneke) zijn we weer drie dagen druk in de weer geweest... :)

Afbeelding
Oh nee jullie doen het weer. :D
Een spel spelen, kan ook gezellig zijn
Afbeelding
Suzan
Stamhoofd
Persoonlijke Ondertitel: Board Game Stats

Bericht door Suzan »

KeesK schreef:
mazinho schreef: Volgend jaar ga ik weer; wie heeft de gouden hoteltip?
Ik zat in het Bredeney. Op n kleine 20 minuten lopen van de Messe. Niet dicht bij t centrum, alleen maar pils, alt en graanbier voor bier, maar wel twee zalen geopend speciaal voor bordspelers. En buiten Claus Teuber leek zo'n beetje iedere designer (van Breese, Cathala tot de gehele JaponBrand club) daar ook te zitten.

Wij gaan ook al een paar jaar naar Bredeny, is echt een aanrader.
SkippyNL
Garnaal

Ik ga/ging naar Essen en ik neem/nam mee - EDITIE 2015

Bericht door SkippyNL »

Suzan schreef:
KeesK schreef:
Ik zat in het Bredeney. Op n kleine 20 minuten lopen van de Messe. Niet dicht bij t centrum, alleen maar pils, alt en graanbier voor bier, maar wel twee zalen geopend speciaal voor bordspelers. En buiten Claus Teuber leek zo'n beetje iedere designer (van Breese, Cathala tot de gehele JaponBrand club) daar ook te zitten.

Misschien een optie voor ons volgend jaar. Ik weet alleen dat ons hotel Intercity niet echt voorbereid was op bordspelers ;)
Afbeelding
Bridget
Phoenix
Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn

Bericht door Bridget »

Suzan schreef:
KeesK schreef:

Wij gaan al jaren naar het Mercure hotel. Het voordeel: Je kan via de winkelstraat naar de beurs toe wandelen.
Dus ontbijten doe je bij de bakker voor 5 euro ipv 17.50 in het hotel, je neem daar ook een broodje mee voor de middag en je kan bij de supermarkt ook goedkoop flesjes water en cola inslaan, zodat je dat op de beurs niet hoeft te kopen.
In de middag heb je je voedsel en drankvoorraad er doorheen en heb je meer ruimte voor spellen in de rugzak.
Op de terugweg kom je langs diverse leuke restaurantjes waar je keus uit hebt. 'gewoon' Franse of Duitse keuken, of Kebab, of Pizza, enz. Vervolgens loop je dezelfde route weer verder en kom je bij het hotel. Ongeveer 20-30 minuten lopen denk ik. Afhankelijk of je doorloopt of niet. 3 km ongeveer. 3 of 4 haltes met metro kan ook, die loopt precies die route wat je komt steeds langs een in/uitgang van die U-Bahn. Lijn U11 geloof ik.

O, en er wordt ook 's avonds in een grote ruimte in het hotel gespeeld, dus je zal je niet vervelen. Genoeg mensen daar uit alle landen en vriendelijk bedienend personeel.
Everybody has the right to play...
Dirk_M
Party Animal

Bericht door Dirk_M »

Bridget schreef:Wij gaan al jaren naar het Mercure hotel. Het voordeel: Je kan via de winkelstraat naar de beurs toe wandelen.
Dus ontbijten doe je bij de bakker voor 5 euro ipv 17.50 in het hotel, je neem daar ook een broodje mee voor de middag en je kan bij de supermarkt ook goedkoop flesjes water en cola inslaan, zodat je dat op de beurs niet hoeft te kopen.
In de middag heb je je voedsel en drankvoorraad er doorheen en heb je meer ruimte voor spellen in de rugzak.
Op de terugweg kom je langs diverse leuke restaurantjes waar je keus uit hebt. 'gewoon' Franse of Duitse keuken, of Kebab, of Pizza, enz. Vervolgens loop je dezelfde route weer verder en kom je bij het hotel. Ongeveer 20-30 minuten lopen denk ik. Afhankelijk of je doorloopt of niet. 3 km ongeveer. 3 of 4 haltes met metro kan ook, die loopt precies die route wat je komt steeds langs een in/uitgang van die U-Bahn. Lijn U11 geloof ik.

O, en er wordt ook 's avonds in een grote ruimte in het hotel gespeeld, dus je zal je niet vervelen. Genoeg mensen daar uit alle landen en vriendelijk bedienend personeel.
Goeie tip. Dank. Wij zaten in B&B Hotel Essen. Prima hotel, zaten ook redelijk wat andere Spiel-gangers, maar helaas ging op zaterdag om 22:00u het licht uit in de zaal beneden en kon er niet meer gespeeld worden. (vrijdag hadden we tot 24:00u licht). En het hotel zat net wat verder van de Messe, waardoor de meesten met de auto heen en weer wilden ipv lopen. Kan je ook makkelijker tussendoor spellen in de auto leggen. Maar vervolgens kwamen we op P10 terecht was bijna net zover van de Messe is als het hotel. Gelukkig ging er een pendelbus ;-) Maar het tussendoor spelletjes droppen ging niet werken, dus de aankopen beperkt tot wat er in de grote rugzak paste.

Ben wel onder de indruk van alle foto's hier. Heb ik het toch nog netjes gehouden:
  • -Epic (overgedragen gekregen van EEMBC/BONGO - leuk je ontmoet te hebben. Weer een gezicht bij een naam :))
    -Samara uitbreiding 2: zomer en winter
    -Bakerspeed: leuke art van Klemens Franz, geen super spel verder kwam ik thuis achter
    -Council of four: hele leuke gatewaygame van de makers van Tzolk'in, Dungeon Bazar, Ssheepland en Grand Austria Hotel
    -Hengist: weer een tweespeler Uwe Rosenberg. Geweldig bootje
    -Among Nobles (kickstarter pick up)
    -Castles of mad king Ludwig
    -Magnum Sal: worker placemen'. Je wint zout in een middeleeuwse zoutmijn in Polen en probeert het zo duur mogelijk te verkopen
    -Magnum sal: Muria - de demo uitbreiding die ze voor een paar euro meegaven omdat ze uitverkocht waren. Wat een leuke mensen bij het Gry Leonardo standje. Alleen daarom al geef ik in geval van twijfel tussen twee aankopen daar graag mijn geld uit ipv bij een gote uitgever
    -Bomarzo + promo's: worker placement in de tuinen van Bomarzo (kickstarter pick up)
    -Swords and bagpipes: spel in de tjd van William of Wallace: steun je Engeland of Schotland? Als je Engeland steunt, verdien je geld. De rijkste wint. Maar alleen als Schotland uiteindelijk wint na 7 ronden. En daarvoor moet Schotland voldoende gesteund worden. Verliest Schotland dan wint degene die het minst met de Engelsen heeft geheuld, (kickstarter pick up)
    -Karnivor Koala: soort van mini deckbuilding game: de juiste soort koala's verzamelen om drie maaltijden te verorberen (kickstarter pick up)
    -Taverna: in een fantasy wereld een kroeg runnen. mooie art en stiekem best een diep spel. Een NL versie zou het denk ik best goed kunnen doen. (kickstarter pick up)
    -Panic lab: 'huh wat? die hebben we nog niet eerder gehoord'. Een klein deductie kaartjespelletje waarbij je zo snel mogelijk moet aanwijzen welke amoebe is ontsnapt uit het lab. Dobbelstenen geven aan waar hij is ontsnapt en hoe hij er toen uitzag. Via een spoor met allemaal mutaties en roosters verandert hij vervolgens van vorm kleur en patroon. Leuk als filler of met kinderen.
    -7 Wonders duel (kickstarter pick up)
    -La Isla - lag er voor minder dan 10 euro.
Leuke spellen die we niet hebben gekocht, omdat 'we al genoeg hadden', omdat anderen uit de groep het al hadden gekocht, omdat ze waren uitverkocht of omdat de prijs toch wel flink hoog was:
-Grand Austria Hotel
-Trickerion
-Nippon
-Favor of the Pharaoh
-CVlizations
-The bloody Inn
Skuijs
Matroos
Persoonlijke Ondertitel: http://boardgamegeek

Bericht door Skuijs »

Was mijn eerste Essen ik en mijn vriendin hebben ons kunnen inhouden :)
12109103_1078832275460397_1746025253154994384_n.jpg
(121.73 KiB) 903 keer gedownload
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Dan ook nog maar mijn bescheiden lijstje, waarbij Haspelknecht op de foto ontbreekt omdat die uitverkocht was (was voor mij een demovergoeding).
spiel2015-17.jpg
(642.12 KiB) 630 keer gedownload
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

Hierbij het grootste deel van de Essen oogst dit jaar, enkel de spellen die ik zaterdag nog gekocht heb staan er niet bij :wink:

Afbeelding

Nieuw gekocht :

Trickerion
Thrash'n roll
Planet steam
Potion explosion
Discoveries
Rush & bash + promo
Taverna
Versailles
Finca + expansie El razul
Dice city
Arcanum
End of Atlantis
Navegador
Colt express expansion
Gipfelsturmer
Baby blues
Valley of the kings
Samara + expansie 1 en 2
Steampunk rally
Game of trains
Lemming mafia
Heckmeck barbecue
Junta, viva el presidente
Sly dice
Tides of time
Celestia
Alien frontiers expansions 1-7
Alien frontiers factions
Alien frontiers expansion faction pack 4
The hengist
Beasty bar, new beasts in town
Coup guatamala + expansion
Targets
Qwixx big points

Tweedehands :

Galaxy trucker big expansion 1
Galaxy trucker big expansion 2
Script & scribes, the dice game
Jerusalem
Deukalion + expansion
Trains & stations
Praetor + promo pack
Kleopatra
Origo
Hornet
Vienna
Snow tails
Big kini
Keltis
Brillance
Gezanke auf der planke
Trans europe
Aus teufel komm raus
Loot

Daarnaast nog wat promo's en freebies opgepikt en via dit forum Flick 'em up en The great heartland hauling company binnen gekregen.
Werk aan de winkel om mijn BGG lijst terug in orde te krijgen dus :angel:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

dirk schreef:Tweedehands :
Snow tails
Mooi spel! ;)
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

Dierik schreef:
dirk schreef:Tweedehands :
Snow tails
Mooi spel! ;)
Dat heb ik gehoord ja :wink:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!