Spellenspektakel 2015 is op 7/8 november 2015 in Eindhoven

Het Spellenspektakel is de grootste Nederlandse spellenbeurs. Discussieer hier mee!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Dierik
Erelid

Re: Spellenspektakel 2015 is op 7/8 november 2015 in Eindhov

Bericht door Dierik »

Dirk_M schreef:Maar wat me opviel bij het bekijken van de website is dat er niet heel veel uitgevers staan.
.
In vergelijking met vorig jaar is in elk geval Bergsala Enigma een mooie aanwinst denk ik. En ook Smart Games was er vorig jaar niet bij. Verder heb ik me laten influisteren dat een aantal uitgevers een fors aantal extra vierkante meters heeft afgenomen dus volgens mij gaat het helemaal goed komen. :thumbup:

Labels:
Dirk_M
Party Animal

Bericht door Dirk_M »

Erwin schreef:Queen Games is er dit jaar weer bij.
:thumbup:
Dirk_M
Party Animal

Bericht door Dirk_M »

Dierik schreef:
Dirk_M schreef:Maar wat me opviel bij het bekijken van de website is dat er niet heel veel uitgevers staan.
.
In vergelijking met vorig jaar is in elk geval Bergsala Enigma een mooie aanwinst denk ik. En ook Smart Games was er vorig jaar niet bij. Verder heb ik me laten influisteren dat een aantal uitgevers een fors aantal extra vierkante meters heeft afgenomen dus volgens mij gaat het helemaal goed komen. :thumbup:
Dank voor de reactie. Gaat inderdaad vast weer een heel mooi evenement worden. :thumbup:
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Erwin »

Dierik schreef:
.
De aanwezigheid van Bergsala en Smart Games is positief voor de ontwikkeling van deze mooie beurs.

Ik stoor me aan de houding van Quined Games en PlayThisOne, die zich er dit jaar vanaf maken door hun spellen bij een ander onder te brengen. Vast om intern goede redenen, maar dit gedrag is schadelijk voor de groei en bloei van deze belangrijke bouwsteen van de Nederlandse spellenscene.
aicirtap
Critico

Bericht door aicirtap »

bergsala enigma is niet nieuw hoor die stond er vorig jaar ook naar mijn weten :roll:
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

aicirtap schreef:bergsala enigma is niet nieuw hoor die stond er vorig jaar ook naar mijn weten :roll:
Ze zijn inderdaad niet nieuw, maar vorig jaar stonden ze er niet.
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Dat zou kunnen, maar volgens mij heb ik wel een aantal spellen van BE op de eerste grote stand linksvoor op de beurs zien liggen (dacht de grote stand van Tactic of Asmodee). Op King of New York.

Ik heb er veel zin in. Help op diverse plaatsen waarschijnlijk mee op Roll the Dice en mogelijk de andere dag bij een uitgever.
Afbeelding
kattaklop
Garnaal

Bericht door kattaklop »

Wij komen zeker ook.

Toch een klein vraagje.
Ik zie geen enkele Belgische ontwikkelaar, spellenclub of winkel.
Is dit bewust of worden ze niet gevraagd of is er geen interesse van onze kant uit?
Ik kan me niet voorstellen dat er nu niemand geïnteresseerd is.

Ok, het bordspellencene is misschien nog niet zo groot bij ons als in Nederland, maar toch?
Afbeelding
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

De organisatie heeft dat zo besloten helaas, want wat meer concurrentie (aanbod) van spellenwinkels op beurs is denk ik niet zo verkeerd. Die spellenwinkels zouden dan onderling bijv. verschillende (of juist dezelfde) aanbiedingen kunnen afspreken zodat ze niet in elkaars vaarwater zitten en ongeveer dezelfde omzet halen op de beurs.

Overigens denk ik juist dat de Belgische bordspellenhobby minstens even groot is als in Nederland. Wellicht zelfs groter, want voor mijn gevoel zijn daar meer spellenclubs (Gent heeft er volgens mij een stuk of 3 zelfs). Hier in Nederland heb je niet zoveel clubs. Roll the Dice waar ik zelf bij zit is een van de grootste en ik heb het geluk dat ik relatief dichtbij Eindhoven woon ivm de 2 jaarlijkse beurzen daar (Zuiderspel en SpellenSpektakel)
Afbeelding
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

kattaklop schreef:Toch een klein vraagje.
Ik zie geen enkele Belgische ontwikkelaar, spellenclub of winkel.
Is dit bewust of worden ze niet gevraagd of is er geen interesse van onze kant uit?
Ik kan me niet voorstellen dat er nu niemand geïnteresseerd is.

Ok, het bordspellencene is misschien nog niet zo groot bij ons als in Nederland, maar toch?
Spellenclubs worden in principe niet benaderd volgens mij. Roll the Dice en Ducosim zijn volgens mij de uitzonderingen. Dit zijn natuurlijk gratis vierkante meters dus de beursorganisator zal er daarvan niet teveel willen weggeven.

Belgische uitgevers zijn inderdaad niet in grote getale aanwezig. Ik kan me herinneren dat Sandtimer een paar jaar geleden aanwezig was. Spelinzicht is de afgelopen jaren wel steeds aanwezig geweest weet ik maar dat is natuurlijk geen uitgever.

Ze worden zeker wel benaderd maar hebben denk ik wat minder interesse of vinden het wellicht te duur om er te staan dat kan natuurlijk ook. Al weet ik dat het Spellenspektakel voor kleine uitgevers de mogelijkheid geeft om op een speciaal "verzamelplein" te staan voor een paar honderd euro.
Duiker
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games

Bericht door Duiker »

Adriaensen staat er toch wel soms?
Keep Exploring Games
Dierik
Erelid

Bericht door Dierik »

Duiker schreef:Adriaensen staat er toch wel soms?
Dat was twee jaar geleden, die plek is overgenomen door de Rode Pion.
Erwin
Nieuwsreporter

Bericht door Erwin »

WTULTC schreef:Dat zou kunnen, maar volgens mij heb ik wel een aantal spellen van BE op de eerste grote stand linksvoor op de beurs zien liggen (dacht de grote stand van Tactic of Asmodee). Op King of New York.
De spellen van Iello werden tot op dat moment verspreid door Tactic. Iello is na de beurs naar Bergsala gegaan. Bergsala stond niet op de beurs van 2014.
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

Dierik schreef:
Duiker schreef:Adriaensen staat er toch wel soms?
Dat was twee jaar geleden, die plek is overgenomen door de Rode Pion.
Jammer hoor, ik vind de prijzen en het aanbod van Adriaensen aanzienlijk beter (ook diverse promo's werden daar verkocht). Daarbij komt natuurlijk dat een order vooraf kenbaar gemaakt kon worden en dan werd het geheel voor je meegenomen, zoals ik twee jaar geleden heb laten doen. Een behoorlijk voordeel aangezien het voor mij nogal ver weg is om naar België te gaan hiervoor.
aicirtap
Critico

Bericht door aicirtap »

Ik blijf het ook jammer vinden om dat Adrieanssen er niet meer staat. Dit jaar dan maar toch proberen ook een dagje naar Spel te gaan, vermits ik vervoer heb. :)
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!