Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Jullie cyrillische versie van "Dutch" doet pijn aan de ogen. Vooral omdat de klank "tsj" zoals in "Dutch" met één karakter geschreven kan worden. Maar goed, jullie bedoeling is uiteraard niet een cursus Russisch aanbieden, dan wel wat promotie maken voor een leuk en gezellig MM44 evenement.
Filosoof schreef:Jullie cyrillische versie van "Dutch" doet pijn aan de ogen. Vooral omdat de klank "tsj" zoals in "Dutch" met één karakter geschreven kan worden. Maar goed, jullie bedoeling is uiteraard niet een cursus Russisch aanbieden, dan wel wat promotie maken voor een leuk en gezellig MM44 evenement.
Precies, mijn Russisch bestaat uit een woord of twintig (waarvan tien tellen van een tot tien is).
Mochten jullie ons evenement bezoeken volgend jaar dan houd ik me aanbevolen voor een cursus Russisch in de pauzes van het evenement.
30 november 1939,
na wekenlang diplomatiek overleg tussen Rusland en Finland vallen Russische troepen zonder oorlogsverklaring Finland binnen. Het is de strijd tussen David en Goliath waarbij heel Europa een snelle Russische overwinning verwacht. Al snel blijkt echter dat de Finnen taai verzet bieden tegen de invasie. Met hun motti tactieken, skitroepen en ongekende “sisu” moed, strijden ze voor hun vaderland. Terwijl de rest van Europa bijkomt van de blitzkrieg tegen Polen houden de Finnen de strijd meer dan 100 dagen vol voordat ze uiteindelijk moeten opgeven. Het is een strijd in de schaduw van Europa, een strijd bij soms 40 graden onder nul, een bijna vergeten strijd:
Talvisota, De Russisch-Finse Winteroorlog van 1939-1940
Het toernooi zal dit keer gespeeld worden in Klundert. Een zeer gezellig stadje dicht bij de Belgische grens. Zodoende zullen onze Belgische en Franse vrienden ook makkelijk kunnen deelnemen. We zien jullie inschrijvingen tegemoet!
organisator van Memoir'44 speldagen bij M44Brigade
Eind december, toen de organisatie druk bezig was met de voorbereidingen van het toernooien zagen we een kans om binnen te dringen. Nadat we de organisatoren naar buiten hadden gelokt met de melding dat er ijs lag en skitroepen in zicht waren konden we snel onderstaande foto nemen. We twijfelen nog over de authenticiteit van het scenario, maar het lijkt erop dat er verschillende units en regels gebruikt gaan worden van het oostfront.
organisator van Memoir'44 speldagen bij M44Brigade
Zie ik daar figuren met ski's op hun rug ? Ik ga ervan uit dat ze die ook kunnen onderbinden. En ik herken de pet van de commissaris. Iets zegt me dat we die zomaar terug gaan zien.
Wil je nog oefenen?
Kom dan 4 maart 's avonds naar Klundert, 19 maart de hele de dag in de Bibliotheek van Deventer en 20 maart zijn we weer present op Zuiderspel.
Deze rekruten moeten nog betalen
_samy (BE)
Big Taz (BE)
Bodega28 (FR)
El Bjorno (NL)
Emi44 (FR)
Jozef Fritzell (NL)
jujuh (BE)
Marcus (DE)
Rice Dolar (FR)
Second lieutenant drenko (NL)
Vercingetorix1302 (BE)