Spellenspektakel 2015

Het Spellenspektakel is de grootste Nederlandse spellenbeurs. Discussieer hier mee!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Aras
Geheim Genootschap

Re: Spellenspektakel 2015

Bericht door Aras »

Mr Jummy schreef:Ik zit nu in de trein op weg naar eindhoven. Nog tips vior spellen die de moeite waard zijn om te testen?
Puerto Diablo

Kaartspel met thema piraten.

Tip; https://www.boardgamegeek.com/boardgame ... rto-diablo
Afbeelding

Labels:
roel40
Jakkiebak!

Bericht door roel40 »

Gisteren op Spellenspektakel gespeeld. Het was inderdaad druk, veel drukker in vergelijking met vorig jaar. Sfeer was wel goed, maar het klopt dat alle tafels bezet waren. Weinig aanbieders van spellen, en weinig aanbiedingen...

Dixit Memories gekocht... en El Gaucho,
en na 2 uurtjes beurs alweer buiten
grunnboy
Bronzen Meeple

Bericht door grunnboy »

Ik lees veel negatieve berichten. Met name over de prijs van spellen. Ik zou als organisatie nog eens de beslissing om met de rode pion in zee te gaan overdenken.

Ik vind de rode pion een dure winkel. Op ducosim doen ze ook altijd moeilijk over prijzen en bv de ducosimkorting. Geef mij maar spelspul, adriaensen en thegamefreak.

Adriaensen en thegamefreak weten beter wat beursprijzen zijn. Tenminste als het gaat om aanbiedingen. Ik heb liever hen op een beurs. Ben ik eerder geneigd te komen.
Afbeelding
Morri
Jakkiebak!

Bericht door Morri »

Aras schreef:
Mr Jummy schreef:Ik zit nu in de trein op weg naar eindhoven. Nog tips vior spellen die de moeite waard zijn om te testen?
Puerto Diablo

Kaartspel met thema piraten.

Tip; https://www.boardgamegeek.com/boardgame ... rto-diablo
Deze heb ik dus (als enige spel) gekocht. Ook daar waren de tafels continue bezet, maar we besloten om er maar gewoon te kamperen tot er een tafel vrij kwam. Dat moesten we toch, want het was overal vol. We hebben één ronde gespeeld, mede ook om anderen de kans te geven het spel een beetje te kunnen proberen. Ik had genoeg gezien om de gok te wagen en het spel aan te schaffen. Thematisch zeer sterk: je moet bijvoorbeeld sterke verhalen verzamelen (en op de achterkant van deze sterke verhalen staan de overwinningspunten), en de kaarten hebben veel 'flavour tekst'. De game mechanics zijn ook even net wat anders dan anders en het spel is interactief.

Het enige waar ik me wat zorgen om maak is de lengte van de speeltijd: half uur per persoon. Dat is voor een kaartspelletje toch wel erg lang. Nu heb ik een snelle groep, dus ik hoop dat dat wel goed gaat komen voor mij.
Laatst gewijzigd door Morri op zo 08 nov 2015, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Morri
Jakkiebak!

Bericht door Morri »

grunnboy schreef:Ik lees veel negatieve berichten. Met name over de prijs van spellen.
Ook dat er door de drukte moeilijk speeltafels te krijgen zijn. De combinatie (geen speeltafels én geen leuke aanbiedingen) is behoorlijk dodelijk voor mij. Er moet wel IETS te halen zijn voor 12,50 per persoon!
Afbeelding
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Erwin schreef:
Edwin84 schreef:De aanbiedingen waren ook erg mager. Waar ik interesse in heb kan ik beter bij mijn eigen lokale spellenwinkel halen.
De aanbiedingen sloten blijkbaar niet aan op jouw interesse. Dat lijkt mij wat anders dan 'de aanbiedingen waren erg mager' in algemene zin. :wink:
Dit is deels waar, maar algemeen genomen weinig aanbiedingen.

7 Wonders Duel is een nette prijs.

Wij waren met 6 personen. Ook de casual speler die er bij was zag geen echte aanbieding.

Vrijwel alle titels waren dezelfde prijs als bij een bol.com. Bol.com is betreft bordspellen standaard, niet goedkoop en niet duur.

Van een beurs verwacht ik iets meer.

Kan ook aan de uitgevers liggen. Die kunnen ook besluiten als ze zelf geen games verkopen om voor de demo spellen een betere prijs te bieden via de Rode Pion.
Elenitza
Regenmaker

Bericht door Elenitza »

Ik ben gisteren geweest en vond het wisselend qua drukte. De gangpaden waren niet vol, dus ik vond het minder druk dan op Spiel waarbij ik voor mijn gevoel soms echt nergens even gewoon kon lopen.
Maar de speeltafels waren wel continu bezet, waardoor het lastig was om een spel te spelen. Ook omdat de uitgevers heel veel verschillende spellen hadden liggen, en er dus niet heel veel tafels per spel waren.

Uiteindelijk 4 spellen gespeeld. Waarvan ik Rifugio het leukste vind. Dat is ook het enige spel wat we gekocht hebben.

Edit:
Het waren er 5. Het was een spel dat wel grappig was, maar duidelijk weinig indruk maakte :P
Laatst gewijzigd door Elenitza op zo 08 nov 2015, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
www.feuerteufel.nl en www.turnbasedspellen.nl
Voor online bord en kaartspellen.
mazinho
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Completionist
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door mazinho »

grunnboy schreef:Ik lees veel negatieve berichten. Met name over de prijs van spellen. Ik zou als organisatie nog eens de beslissing om met de rode pion in zee te gaan overdenken.

Ik vind de rode pion een dure winkel. Op ducosim doen ze ook altijd moeilijk over prijzen en bv de ducosimkorting. Geef mij maar spelspul, adriaensen en thegamefreak.

Adriaensen en thegamefreak weten beter wat beursprijzen zijn. Tenminste als het gaat om aanbiedingen. Ik heb liever hen op een beurs. Ben ik eerder geneigd te komen.
Ik was er voor het eerst en ook ik vond SpSp teleurstellen. Prijzen van De Rode Pion zijn aan de hoge kant en jongens wat werd er moeilijk gedaan over een paar Euro korting bij een aankoop van ruim boven de €100, zéker voor een beurs. Ik denk dat het pakket wat ik gekocht heb op Spel bij Adriaensen een stuk voordeliger geweest zou zijn. De tweedehandshoek waar ik als eerste naartoe ging, heb ik snel verlaten omdat ik de prijzen regelrecht beledigend vond en ik er maar treurig van werd.

Wat blijft er dan over als je niet komt om een Magic of Memoir toernooi te spelen? Promo's? Niet echt. Veel tafels om op te spelen? Ook niet echt want bij de spellen die ik wilde proberen waren de wachttijden lang en bleven sommige groepen enorm lang zitten.

Conclusie: leuk om gezien te hebben; volgend jaar alleen terug als TGF of Adriaensen er staat. Anders naar Spel of een paar dagen naar Essen.

Afbeelding
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding
Xildur
Munchkin

Bericht door Xildur »

Edwin84 schreef:Miste een winkel. Die winkel achter in de hoek die ook losse spelonderdelen zoals meeples en dobbelstenen verkoopt.
Spelspul?
Afbeelding
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

Ik ben dit jaar voor de vierde of vijfde keer geweest en ik kan me enkel aansluiten bij wat er hier al gezegd is.
Prijzen, vooral die van de tweedehandsmarkt, die echt wel de pan uit swingen !! Nieuwprijzen waren dikwijls (veel) goedkoper, dit moet toch écht wel beter kunnen !!!
Ook aanbiedingen van de rode pion waren (te) beperkt, er waren er wel een paar maar zeker niet om van omver te vallen.
En speelruimte was er inderdaad te weinig maar dat kan dan ook weer aan het gebrek aan ruimte liggen aangezien er aanzienlijk meer volk was dan de voorbijgaande jaren. Als ze de tafels meer bij elkaar gaan plaatsen wordt er ook weer geklaagd dat je er nergens door kan dus dat stoorde mij veel minder.
Wederom wel een paar leuke babbels kunnen doen en 's avonds naar het prachtige Glow gaan zien in de binnenstad, dat was voor mij het échte spektakel !!
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Ik heb vanmorgen even nagevraagd. Er zijn dit jaar 30-40 speeltafels meer dan vorig jaar.

Door de stijging van het bezoekersaantal is de druk op de tafels ongetwijfeld groter.
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Xildur schreef:
Edwin84 schreef:Miste een winkel. Die winkel achter in de hoek die ook losse spelonderdelen zoals meeples en dobbelstenen verkoopt.
Spelspul?
Klopt die bedoel ik :D
Duiker
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games

Bericht door Duiker »

Heeft Queen ook geen goede aanbiedingen? Die hadden op Spiel echt bizarre prijzen. Bijvoorbeeld Lancaster Big Box voor € 40 waarvan de Kickstarter distributie (die daar veeeeel meer kostte) nog niet eens was voltooid. Of een Kickstarter van net een jaar geleden voor €6,67 (€20 voor drie spellen).
Keep Exploring Games
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

Duiker schreef:Heeft Queen ook geen goede aanbiedingen? Die hadden op Spiel echt bizarre prijzen. Bijvoorbeeld Lancaster Big Box voor € 40 waarvan de Kickstarter distributie (die daar veeeeel meer kostte) nog niet eens was voltooid. Of een Kickstarter van net een jaar geleden voor €6,67 (€20 voor drie spellen).
Als ik het me goed herinner was het Treasure hunter voor 30€, Parfum voor 30€ en Push a monster voor 20€.
Over Parfum heb ik nog even getwijfeld maar toch besloten om te laten liggen en zodoende geen enkel spel mee huiswaarts gekeerd.

Wat ik net nog even vergeten ben te vermelden was de toch wel mooie goodie bag die je kreeg bij binnenkomst !! :thumbup: :thumbup:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
helena
Fabrieksmanager
Persoonlijke Ondertitel: kooiker

Bericht door helena »

[quote="roel40"]Gisteren op Spellenspektakel gespeeld. Het was inderdaad druk, veel drukker in vergelijking met vorig jaar. Sfeer was wel goed, maar het klopt dat alle tafels bezet waren. Weinig aanbieders van spellen, [/quote]

Inderdaad weing koopjes, zeker niet bij de Rode Pion, die valt gewoon tegen, op een beurs verwacht je toch ook leuke aanbiedingen.(en heus Erwin, mijn interesse is breed) Dat er veel wachttijd was bij de tafels had trouwens nog een andere reden. Ik heb best wel geduld om even te moeten wachten op een vrije tafel, maar we hebben gemerkt dat er gewoon mensen een heel spel van 2 uur zitten te spelen. Dat begrijp ik niet. Wij proberen een aantal rondes van een spel en als we de sfeer hebben geproefd en de spelregels ver genoeg doorhebben om in te kunnen schatten of het iets voor ons is maken we plaats voor anderen, zeker als je weet dat er maar 2 tafels van een nieuw of favoriet spel zijn. Het is toch gewoon a-sociaal om dan gewoon andere wachtenden te negeren? Het is misschien veel gevraagd aan de mensen die de spellen uitleggen (daar heb ik echt bewondering voor!!) maar kunnen die dat misschien een heel klein beetje in de gaten houden?
Laatst gewijzigd door helena op zo 08 nov 2015, 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.