Spellenspektakel 2015
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
WTULTC
- Elfenkoning
Re: Spellenspektakel 2015
Dag 2 van de beurs. Vandaag heb ik voornamelijk gestaan bij de top 30 van Roll the Dice. Mensen konden daarbij een prijs winnen als ze een stemformulier invullen, waarbij vooral de recente verschenen titels op staan. We gingen zelfs door de voorraad stemformulieren heen, dus ik ben naar de AH gegaan om er bij te kopiëren. Uiteindelijk hebben we bijna 400 ingevulde formulieren terug gekregen. Een record! De top 30 zal binnenkort op de site van Roll the Dice verschijnen.
Bij de Roll the Dice stand was er zoals altijd vraag naar de titels van spiel. Daarvan lagen er dan ook ook een aantal op de tafels. Leuk was ook het grote zelf gemaakte codenames bord dat Pieter had gemaakt.
Zelf miste ik ook een winkel voor spelonderdelen en sleeves.
Bij de Roll the Dice stand was er zoals altijd vraag naar de titels van spiel. Daarvan lagen er dan ook ook een aantal op de tafels. Leuk was ook het grote zelf gemaakte codenames bord dat Pieter had gemaakt.
Zelf miste ik ook een winkel voor spelonderdelen en sleeves.
Labels:
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Uiteraard maakt iedereen zelf uit waar hij gaat spelen, maar dit voorlaatste verhaal voelt toch een beetje alsof een stel zeurende droeftoeters iemand van een dag speelplezier heeft beroofd.
Natuurlijk hebben bezoekers het recht om hun mening over een beurs te geven, maar ik krijg hier af en toe het beeld van verwende veelspelers die klagen als een kleuter die zijn snoep niet op tijd krijgt. Een beeld van mensen die verwachten dat op zo’n beurs alles perfect op hun wensen is afgestemd. Van mensen die vinden dat hun incidentele ervaringen aan een paar speeltafels voor een gehele beurshal gelden.
Kire, veel plezier op Spel. Da’s ook een prima spellenbeurs.
Natuurlijk hebben bezoekers het recht om hun mening over een beurs te geven, maar ik krijg hier af en toe het beeld van verwende veelspelers die klagen als een kleuter die zijn snoep niet op tijd krijgt. Een beeld van mensen die verwachten dat op zo’n beurs alles perfect op hun wensen is afgestemd. Van mensen die vinden dat hun incidentele ervaringen aan een paar speeltafels voor een gehele beurshal gelden.
-
Elenitza
- Regenmaker
Ja, ik vond dat ook jammer om te lezen.
Want ondanks mijn 'gezeur' om moeite te doen om een vrije tafel te vinden, heb ik me prima vermaakt.
Want ondanks mijn 'gezeur' om moeite te doen om een vrije tafel te vinden, heb ik me prima vermaakt.
-
Morri
- Jakkiebak!
Ik zie net dat er zo'n 8.000 bezoekers waren. Mij lijkt dat daarmee de opmerkingen over de drukte en het gebrek aan speelplek met cijfers ondersteund wordt.
-
Edwin84
- Elfenkoning
Vind dit een erg trieste reactie. Voel mij persoonlijk aangevallen met hoe je ons noemt. Wij geven alleen onze onderbouwde mening op basis van onze ervaring zonder iemand persoonlijk aan te vallen.Erwin schreef:Uiteraard maakt iedereen zelf uit waar hij gaat spelen, maar dit voorlaatste verhaal voelt toch een beetje alsof een stel zeurende droeftoeters iemand van een dag speelplezier heeft beroofd.
Ik ben niet iemand met torenhoge verwachtingen. Ga al meerdere jaren naar SPSP. Heb mijn verwachtingen bepaald aan de hand van eerdere ervaringen.
Is het dan zo gek als het dit jaar een stuk drukker is dan voorgaande jaren, een aantal deelnemers waar ik graag voor naar de beurs ga er niet is en er geen leuke aanbiedingen zijn waarop ik had gehoopt dat ik mijn ervaring deel in een topic speciaal bestemd daarvoor?
Begrijp me niet verkeerd dat ik deze ervaring had doet niets af aan de organisatie van dit evenement.
De mensen zijn allemaal erg vriendelijk en de organisatie was zeker goed.
Je kunt niet altijd op zoveel bezoekers rekenen en bent afhankelijk van deelnemers die zich opgeven.
Alle lof voor de medewerkers en demo spelers.
-
rober
- Standaard moderator
Twee heerlijk drukke dagen gehad in de stand van White Goblin Games.
Als ik alles hier zo lees, doet het Spellenspektakel precies datgene wat we allemaal hier zo graag willen.
Veel nieuwe mensen kennis laten maken met deze fantastische hobby.
Het was leuk om een hoop bekende mensen te zien en te spreken, maar zeker zo fijn om ook een hele boel onbekenden weer wat meer wegwijs te maken in spellenland.
Volgend jaar graag weer en meer.
Als ik alles hier zo lees, doet het Spellenspektakel precies datgene wat we allemaal hier zo graag willen.
Veel nieuwe mensen kennis laten maken met deze fantastische hobby.
Het was leuk om een hoop bekende mensen te zien en te spreken, maar zeker zo fijn om ook een hele boel onbekenden weer wat meer wegwijs te maken in spellenland.
Volgend jaar graag weer en meer.
All is fair in love, war and Carcassonne

-
Oxyligen
- Regenmaker
Ik hoop dat we als demo-ers van Queen games toch een goede indruk achter hebben gelaten. We hadden geen spellen van langer dan een uur en probeerden altijd extra mensen aan tafels er bij te ztten.
Ik heb in ieder geval niet gezeten vandaag en toch een heel leuke, maar lange dag gehad
Ik heb in ieder geval niet gezeten vandaag en toch een heel leuke, maar lange dag gehad
Een leven zonder passie is zo leeg - Eddy Merckx
-
Erwin
- Nieuwsreporter
Voel je s.v.p. vooral niet persoonlijk aangevallen. Ik deel een op ervaring gebaseerd beeld dat ik in de loop der jaren heb opgebouwd en dat ik ook bij deze beurs weer herken.Edwin84 schreef:Vind dit een erg trieste reactie. Voel mij persoonlijk aangevallen met hoe je ons noemt. Wij geven alleen onze onderbouwde mening op basis van onze ervaring zonder iemand persoonlijk aan te vallen.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
Jullie hadden een lekkere doorloopsnelheid en waren attent richting de spelers (was mijn ervaring op zaterdag).Oxyligen schreef:Ik hoop dat we als demo-ers van Queen games toch een goede indruk achter hebben gelaten. We hadden geen spellen van langer dan een uur en probeerden altijd extra mensen aan tafels er bij te ztten.
-
MarijnS
- Jakkiebak!
Ik ben dit weekend samen met mijn vriendin voor het eerst op het Spellenspektakel geweest (en ook überhaupt voor het eerst op een spellenbeurs). Ik vond het een zeer geslaagd evenement. Qua drukte heb ik geen vergelijkingsmateriaal. Druk was het natuurlijk wel, maar ik heb veel spellen kunnen proberen. En daarvoor heb ik ook af en toe moeten wachten. Geen probleem: je vraagt of je even mag meekijken, je leest de spelregels vast of je stelt een vraag aan de speler die niet aan de beurt is.
Uiteindelijk de volgende spellen (deels) gespeeld: Sushi Go, Patchwork, Mysterium, Bloody inn, Camel up, El Gaucho, Concordia (uitgebreid meegekeken met de uitleg), Paleizen van Carrara (lag niet op tafel, maar werd naast de WGG balie getoond), Dominion, Terra, El Grande (alleen uitleg). Behoorlijk veel dus.
Prijzen kan ik niet zo veel over zeggen, weet niet echt wat gangbare kortingen zijn. Heb ook geen grote spellen gekocht, maar ben naar huis gegaan met Sushi Go, Patchwork en een uitbreiding van Dixit, alle goedkoper dan via een webshop/spelleneinkel.
Edit: zondag was het echt een stuk rustiger dan zaterdag, veel makkelijker om een tafel te vinden
Uiteindelijk de volgende spellen (deels) gespeeld: Sushi Go, Patchwork, Mysterium, Bloody inn, Camel up, El Gaucho, Concordia (uitgebreid meegekeken met de uitleg), Paleizen van Carrara (lag niet op tafel, maar werd naast de WGG balie getoond), Dominion, Terra, El Grande (alleen uitleg). Behoorlijk veel dus.
Prijzen kan ik niet zo veel over zeggen, weet niet echt wat gangbare kortingen zijn. Heb ook geen grote spellen gekocht, maar ben naar huis gegaan met Sushi Go, Patchwork en een uitbreiding van Dixit, alle goedkoper dan via een webshop/spelleneinkel.
Edit: zondag was het echt een stuk rustiger dan zaterdag, veel makkelijker om een tafel te vinden
Laatst gewijzigd door MarijnS op zo 08 nov 2015, 22:04, 2 keer totaal gewijzigd.
-
BaSL
- Team Bordspelmania
Weer een fantastisch weekend gehad in Eindhoven
Altijd erg leuk om bekenden te zien, maar ook vele nieuwe gezichten te ontmoeten bij onze stand. En vol enthousiasme de Uitgeversrally te zien spelen.
Het was merkbaar drukker. We hadden meer formulieren mee, maar ze waren sneller op! Geweldig! Goed te zien dat het Spellenspektakel blijft groeien. Dat zag je ook aan de volle tafels. Hopelijk blijft het groeien en groeit het aantal tafels, uitgevers en stands mee. Nu al weer zin in volgend jaar.
Het was merkbaar drukker. We hadden meer formulieren mee, maar ze waren sneller op! Geweldig! Goed te zien dat het Spellenspektakel blijft groeien. Dat zag je ook aan de volle tafels. Hopelijk blijft het groeien en groeit het aantal tafels, uitgevers en stands mee. Nu al weer zin in volgend jaar.

-
Seabie
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: www.decktet.com
Heerlijke dag gehad vandaag! Veel kunnen spelen (Imperial Settlers, Neuroshima Hex!, Pandemie, Codenames, Gash & Guns en als laatste El Gaucho). Soms 5 minuutjes moeten wachten voor een spel, en als het te druk was doorgelopen om een ander spel te spelen. Geen koopjes op de beurs zelf gekocht, maar de mensen waarmee ik was wel. Niet dat ik koopjes nodig had, ik heb via dit forum zelf al ontzettend veel geruild en overgenomen vandaag.
Ik vond de prijzen trouwens prima en heb over een aantal titels ontzettend getwijfeld, maar ik zat al aardig aan m'n budget en heb ze voor nu dus laten schieten. Ik ben zelf trouwens wel ontzettend tevreden over De Rode Pion (en dan spreek ik over mijn ervaringen op Ducosim), soms een fractie duurder dan de concurrent, maar de service en de houding naar de klant toe is op en top. En bij flinke afname is een prijs altijd onderhandelbaar.
Fijn trouwens dat ik mijn zware tas vandaag bij de Bordspelmania stand mocht stallen, dat heeft me flink wat rugklachten bespaard
Ik vond de prijzen trouwens prima en heb over een aantal titels ontzettend getwijfeld, maar ik zat al aardig aan m'n budget en heb ze voor nu dus laten schieten. Ik ben zelf trouwens wel ontzettend tevreden over De Rode Pion (en dan spreek ik over mijn ervaringen op Ducosim), soms een fractie duurder dan de concurrent, maar de service en de houding naar de klant toe is op en top. En bij flinke afname is een prijs altijd onderhandelbaar.
Fijn trouwens dat ik mijn zware tas vandaag bij de Bordspelmania stand mocht stallen, dat heeft me flink wat rugklachten bespaard

-
El Rubinio
- Professor Pimpel
Laten ik eerlijk zijn. Het was top geregeld! Ja, het was druk maar van te voren weet je als organisatie nooit wat er op een beurs af komt. Als het niet druk was geweest wordt er geklaagd dat het rustig is, koud is, en niet gezellig. Oftewel je doet het in die ogen van het publiek toch nooit goed.
Mijn opmerkingen blijven staan. Hopelijk is er een mogelijkheid te verzinnen waarbij bij een volgende versie meer demotafels beschikbaar kunnen zijn, waarbij niet iedereen spellen komt spelen, maar met spellen kennis komt maken.
Ik wil dan ook alle personen van de organisatie, de aanwezige uitgevers, en zeker alle personen die tijd wilde maken om een spel uit te leggen, bedanken!
Mijn opmerkingen blijven staan. Hopelijk is er een mogelijkheid te verzinnen waarbij bij een volgende versie meer demotafels beschikbaar kunnen zijn, waarbij niet iedereen spellen komt spelen, maar met spellen kennis komt maken.
Ik wil dan ook alle personen van de organisatie, de aanwezige uitgevers, en zeker alle personen die tijd wilde maken om een spel uit te leggen, bedanken!
-
Mac-S
- Genius
- Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer
Ik was er dit jaar niet, maar ik snap niet zo goed waarom ervaren beursbezoekers lopen te klagen over andere beursbezoekers die een spel helemaal uit willen spelen.
Bij mijn weten is dit de normale gang van zaken op elke spellenbeurs.
Wellicht lijkt het voor een uitgever/standhouder commercieel interessanter om zoveel mogelijk mensen je spel half te laten spelen, het helemaal-uit-spelen zit zo in de cultuur van spellenbeurzen ingebakken dat je daarmee misschien wel meer mensen voor het hoofd stoot dan dat je er extra spellen mee verkoopt?
Bij mijn weten is dit de normale gang van zaken op elke spellenbeurs.
Wellicht lijkt het voor een uitgever/standhouder commercieel interessanter om zoveel mogelijk mensen je spel half te laten spelen, het helemaal-uit-spelen zit zo in de cultuur van spellenbeurzen ingebakken dat je daarmee misschien wel meer mensen voor het hoofd stoot dan dat je er extra spellen mee verkoopt?
-
maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Leuk om te horenErwin schreef:Jullie hadden een lekkere doorloopsnelheid en waren attent richting de spelers (was mijn ervaring op zaterdag).Oxyligen schreef:Ik hoop dat we als demo-ers van Queen games toch een goede indruk achter hebben gelaten. We hadden geen spellen van langer dan een uur en probeerden altijd extra mensen aan tafels er bij te ztten.