Een visueel aantrekkelijk spel dat ook nog leuk speelt?!
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Edwin84
- Elfenkoning
Re: Een visueel aantrekkelijk spel dat ook nog leuk speelt?!
Last Will
Kingsburg
Istanbul
Colloseum
Kingsburg
Istanbul
Colloseum
Labels:
-
schemerzwerver
- Professor Pimpel
- Persoonlijke Ondertitel: what's in a game...
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
ik zou zeker gaan voor takenoko en ticket to ride...
daarnaast denk ik bvb aan mysterium... een moderne versie van cluedo gespeeld tijdens een seance! zalig!
daarnaast denk ik bvb aan mysterium... een moderne versie van cluedo gespeeld tijdens een seance! zalig!
-
Gemaskerde Muchacho
- Garnaal
- Persoonlijke Ondertitel: Bye bye man
Bedankt! Ik heb hem opgezocht en ben weer op vele andere leuke tops gekomen..Jorrit schreef:De meeste spellen "van" Michael Menzel.. (Cuba, andor, stenen tijdperk, de kathedraal etc)
https://boardgamegeek.com/geeklist/4389 ... item978621
-
kronickell
- Matroos
Aangezien je Egypte aanhaalt als thema, kan ik je The Adventurers: The Pyramid of Horus aanraden (https://boardgamegeek.com/boardgame/983 ... amid-horus).
In dit spel speelt iedereen tegen elkaar om zo veel mogelijk schatten te plunderen uit een zopas ontdekte pyramide.
Tijdens het spel stort de pyramide in (er worden effectief rotsblokken op het spelbord gezet) en hoe meer schatten je in je rugzak stopt, hoe trager je gaat lopen (lees: hoe minder acties je kan ondernemen).
Onderweg kan je bovendien nog gebeten worden door slangen, krokodillen en schorpioenen, en er lopen ook nog wat mummies in de weg...
Komt bij ons regelmatig als gateway op tafel. Het thema heeft iedereen heel snel door en er komt niet veel denkwerk aan te pas. Ga ik dieper de pyramide in voor de grote schatten of keer ik snel terug vooraleer de ingang achter mij instort, is zowat het enige dilemma dat zich stelt. Maar dat maakt het spel zeker niet minder leuk!
In dit spel speelt iedereen tegen elkaar om zo veel mogelijk schatten te plunderen uit een zopas ontdekte pyramide.
Tijdens het spel stort de pyramide in (er worden effectief rotsblokken op het spelbord gezet) en hoe meer schatten je in je rugzak stopt, hoe trager je gaat lopen (lees: hoe minder acties je kan ondernemen).
Onderweg kan je bovendien nog gebeten worden door slangen, krokodillen en schorpioenen, en er lopen ook nog wat mummies in de weg...
Komt bij ons regelmatig als gateway op tafel. Het thema heeft iedereen heel snel door en er komt niet veel denkwerk aan te pas. Ga ik dieper de pyramide in voor de grote schatten of keer ik snel terug vooraleer de ingang achter mij instort, is zowat het enige dilemma dat zich stelt. Maar dat maakt het spel zeker niet minder leuk!
-
Dirk_M
- Party Animal
Sitanbul en Cuba zijn inderdaad zeker aanraders.
Misschien dat Fresco ook nog wat voor je is: je gaat als schilder een Fresco repareren. Dat fresco zie je ook op het bord. En de acties die je kiest passen ook goed bij het verhaal: je gaat naar de markt en je kan kiezen hoe laat je gaat: ga je vroeg is er meer keuze maar betaal je meer, moeten je knechten vroeg opstaan dan zijn ze minder blij dan als ze kunnen uitslapen. Je mengt verf om de juiste kleuren te krijgen en je doet commerciële opdrachten om aan geld te komen. Wat je doet past dus vrij goed bij het 'verhaal'.
Bij Istanbul kan je dat ook zo ervaren met het rennen door de stad met verschillende locaties.
Eentje die me ook nog te binnen schiet is Het Dorp. Daar kies je in een dorp acties die passen bij het gebouw waar je naar toe gaat. En je poppetjes worden ook ouder in dit spel en overlijden ook (maar krijgen ook kinderen die het spel voortzetten).
Misschien dat Fresco ook nog wat voor je is: je gaat als schilder een Fresco repareren. Dat fresco zie je ook op het bord. En de acties die je kiest passen ook goed bij het verhaal: je gaat naar de markt en je kan kiezen hoe laat je gaat: ga je vroeg is er meer keuze maar betaal je meer, moeten je knechten vroeg opstaan dan zijn ze minder blij dan als ze kunnen uitslapen. Je mengt verf om de juiste kleuren te krijgen en je doet commerciële opdrachten om aan geld te komen. Wat je doet past dus vrij goed bij het 'verhaal'.
Bij Istanbul kan je dat ook zo ervaren met het rennen door de stad met verschillende locaties.
Eentje die me ook nog te binnen schiet is Het Dorp. Daar kies je in een dorp acties die passen bij het gebouw waar je naar toe gaat. En je poppetjes worden ook ouder in dit spel en overlijden ook (maar krijgen ook kinderen die het spel voortzetten).
-
Gemaskerde Muchacho
- Garnaal
Klopt, het gaat mij niet zozeer om het verhaal maar om een thema dat door is getrokken in al het spelmateriaal. Ik leg ook uit dat ik niet opzoek ben naar thematische spellen waar vaak over gesproken wordt (Marvel etc.). Een thema kan bijvoorbeeld een tropisch eiland zijn, of duiken, of het het beklimmen van een berg etc.larsje86 schreef:Maar wat bedoel je precies met THEMA? Want hoe jij het omschrijft zou ik niet onder thematische spellen zoeken. Het gaat jou niet zozeer om het verhaal... maar om het uiterlijkt en opzichte van het spel toch? Zelf vind ik dit niet het meest belangrijke, maar wat tips die jou mogelijk aanspreken:
Brug naar de Hemel
Battles of Westers/Battlelore 2nd ed.
Robinson (al eerder genoemd)
-
Gemaskerde Muchacho
- Garnaal
Haha, je zult vast gelijk hebben. Zo thuis in dit wereldje ben ik nou ook weer niet. Ik stel niet voor niets deze vraag.Ruud2009 schreef:Ik heb begrip voor dat je andere games thematisch wilt noemen, en er zijn zeker euro's die onder die noemer kunnen vallen. Gangbaar is jouw gebruik van thema echter niet, normaal gesproken is dat wel voorbehouden aan games met filmische/ervarings-gebaseerde gameplay, drama, conflict, dobbelstenen, film-thema's etcetera. Thematisch en Ameritrash worden in dat opzicht synoniemen, thematisch klinkt alleen minder negatief dan Ameritrash.Gemaskerde Muchacho schreef: Als ik lijstjes bekijk van Thematische spellen kom ik vaak terecht bij film/games thema's.
Lotr, Star Wars, Marvel etc.
Dit bedoel ik dus niet met thematisch. Ik doel meer op: piraten, Egypte, de Cariben etc.
Als je het hebt over euro's met mooie componenten, zou alles van Stonemaier games bekijken.
Ik weet niet goed hoe ik het anders zou moeten noemen. Zaken als herfst, zomer etc. zijn normaliter ook thema's die je kunt gebruiken. Vandaar de vraagstelling.
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Dan kan je nagenoeg elk spel beschouwen als een thematisch spel aangezien er op elk spel een thema opgeplakt isGemaskerde Muchacho schreef:Klopt, het gaat mij niet zozeer om het verhaal maar om een thema dat door is getrokken in al het spelmateriaal. Ik leg ook uit dat ik niet opzoek ben naar thematische spellen waar vaak over gesproken wordt (Marvel etc.). Een thema kan bijvoorbeeld een tropisch eiland zijn, of duiken, of het het beklimmen van een berg etc.larsje86 schreef:Maar wat bedoel je precies met THEMA? Want hoe jij het omschrijft zou ik niet onder thematische spellen zoeken. Het gaat jou niet zozeer om het verhaal... maar om het uiterlijkt en opzichte van het spel toch? Zelf vind ik dit niet het meest belangrijke, maar wat tips die jou mogelijk aanspreken:
Brug naar de Hemel
Battles of Westers/Battlelore 2nd ed.
Robinson (al eerder genoemd)
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
-
Edwin84
- Elfenkoning
Maar dan wel visueel aantrekkelijk.
Cuba heeft bijvoorbeeld een mooi bord.
Agricola heeft stukken in de vorm van schaapjes en varkentjes.
Heel anders dan gekleurde blokjes en een pastel bord met alleen tekst op de verschillende velden.
Cuba heeft bijvoorbeeld een mooi bord.
Agricola heeft stukken in de vorm van schaapjes en varkentjes.
Heel anders dan gekleurde blokjes en een pastel bord met alleen tekst op de verschillende velden.
-
interceptor
- Uitgever
Utopia

Giants

Ik vind de productie vaak van Matagot erg mooi meestal en de games zijn vaak ook leuk

Giants

Ik vind de productie vaak van Matagot erg mooi meestal en de games zijn vaak ook leuk
-
Bongo
- Condottiërre
- Persoonlijke Ondertitel: #homoludens
Fresco is aardig als familiespel, met zeer mooi bord.Dirk_M schreef:Sitanbul en Cuba zijn inderdaad zeker aanraders.
Istanbul is gewoon een leuk spel, maar thematisch gezien gewoon normaal.
Het Dorp kun je beter in de brandhaard gooien en valt in mijn ogen als thematisch en grafisch gezien ook door de mand.... beetje houten blokjes in verschillende kleuren verzamelen....
-
Ruud2009
- El Capitan
- Persoonlijke Ondertitel: Check: Ameritrash.nl
Sluit me helemaal aan bij Dirk. Het is niet erg als je de gangbare terminologie niet kent, maar het zou dan wel fijn zijn als je tenminste open staat voor uitleg over die terminologie.dirk schreef:Dan kan je nagenoeg elk spel beschouwen als een thematisch spel aangezien er op elk spel een thema opgeplakt isGemaskerde Muchacho schreef: Klopt, het gaat mij niet zozeer om het verhaal maar om een thema dat door is getrokken in al het spelmateriaal. Ik leg ook uit dat ik niet opzoek ben naar thematische spellen waar vaak over gesproken wordt (Marvel etc.). Een thema kan bijvoorbeeld een tropisch eiland zijn, of duiken, of het het beklimmen van een berg etc.
In jouw geval zoek je gewoon euros met mooie componenten en artwork. Daar is niets mis mee.
Zoals gezegd, stonemaier games:
Viticulture (vooral CE, heeft realistische resource tokens)

Tobago (just because)..

Alchemists/De alchemist (veel karton, maar wel vrij sterk deductie/science element)

Dungeon Petz. Tamagotchi het bordspel.. zullen we maar zeggen.

Laatste 10 gespeeld:

-
El Piedro
- Rooster Booster
Ik kan me aansluiten bij Age of Empires III en Robinson Crusoe!
Mijn eigen favoriet (mede door het thema waar je echt in gezogen wordt) is Clash of Cultures (ZEKER met de uitbreiding erbij).
Ook Piraten en Kooplui (zelfde auteur als CoC) ziet er prachtig uit en Medina tot slot krijgt een eervolle vermelding.
Bij bovenstaande voorbeelden spreek ik voornamelijk voor het uiterlijk van het spel. Gameplay gewijs zoek je natuurlijk beter een aantal dingen op. (of stel je maar vragen..
)
Mijn eigen favoriet (mede door het thema waar je echt in gezogen wordt) is Clash of Cultures (ZEKER met de uitbreiding erbij).
Ook Piraten en Kooplui (zelfde auteur als CoC) ziet er prachtig uit en Medina tot slot krijgt een eervolle vermelding.
Bij bovenstaande voorbeelden spreek ik voornamelijk voor het uiterlijk van het spel. Gameplay gewijs zoek je natuurlijk beter een aantal dingen op. (of stel je maar vragen..
Laatst gewijzigd door El Piedro op wo 02 dec 2015, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dirk_M
- Party Animal
Misschien dat Hotel iets is.
-
kersje86
- Party Animal
Bora bora, heb het zelf pas 1x gespeeld maar vond het toen wel al een tof spel