In dit spel staat er op de uitrustingskaarten dat je die op ieder moment kunt gebruiken.
Maar is dit ook zo of kun je die enkel gebruiken als je zelf aan de beurt bent?
Kan iemand me helpen met deze vraag?
Vergeten Stad: uitrustingskaarten
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
ilian carton
- PIONier
Vergeten Stad: uitrustingskaarten
Laatst gewijzigd door BaSL op di 29 dec 2015, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
Reden: Titel aangepast
Labels:
-
delia
- Party Animal
-
ilian carton
- PIONier
Re: uitrustingskaarten
Het gaat om de vergeten stad.
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Ik dacht dat je die op elk moment kon gebruiken dus ook in andermans zijn/haar beurt
Edit : net even opgezocht in de regels en daar staat : de 'meeste' uitrustingskaarten kunnen op ieder moment gespeeld worden.
Dat lijkt me een vrij rare gedachtegang want een beetje verder staat er dat spelers water en/of uitrustingstegels kunnen uitwisselen als ze op dezelfde tegel staan en waarom zou je dat doen als je die kaarten mag spelen wanneer je wil ??
Edit : net even opgezocht in de regels en daar staat : de 'meeste' uitrustingskaarten kunnen op ieder moment gespeeld worden.
Dat lijkt me een vrij rare gedachtegang want een beetje verder staat er dat spelers water en/of uitrustingstegels kunnen uitwisselen als ze op dezelfde tegel staan en waarom zou je dat doen als je die kaarten mag spelen wanneer je wil ??
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
-
Edwin84
- Elfenkoning
Bedoelen ze niet dat je ook de kaart mag weggeven als een andere speler jouw tegel bezoekt? Dat is namelijk niet in je eigen beurt.
-
Vogeltje
- Garnaal
Sommige uitrustingskaarten gelden voor de speler die hem uitspeelt en iedereen met hem op dezelfde tegel. Dan kan het wel eens handig zijn dat hij door een bepaalde speler wordt uitgespeeld.dirk schreef: ...waarom zou je dat doen als je die kaarten mag spelen wanneer je wil ??
Ik moet wel toegeven dat ik me niet kan herinneren dat wij er ooit één uitgewisseld hebben.
-
rober
- Standaard moderator
Re: Vergeten Stad: uitrustingskaarten
Ik denk dat er hier wat verwarring ontstaat tussen " op elk moment speelbaar" en " elke plek inzetbaar"
Het zandkanon bv, is op elk moment speelbaar, maar wel op de plek waar degene staat die hem speelt. En niet aan de andere mant van het bkrd waar iemand onder het zand bedolven is. Heb je toevallig ook een helikopter, dan kun je er natuurlijk naar toe vliegen.
Het zandkanon bv, is op elk moment speelbaar, maar wel op de plek waar degene staat die hem speelt. En niet aan de andere mant van het bkrd waar iemand onder het zand bedolven is. Heb je toevallig ook een helikopter, dan kun je er natuurlijk naar toe vliegen.
All is fair in love, war and Carcassonne

-
NatashaBart
- Grote Dienaar
Re: Vergeten Stad: uitrustingskaarten
Wij hebben eerst het verboden eiland gekocht..voor kinderen vanaf 8 jaar. Met mijn dochter van 8 een keer of 7 moeten spelen voordat we wonnen. Dus daarna toen iets moeilijkers gezocht en het vergeten eiland gekocht. En dat winnen we meteen de 1e keer, was erg makkelijk. Nou vraag ik me af of we iets verkeerd gedaan hebben of iets vergeten zijn....raar dat t meteen de 1e keer goed gaat toch?