Pandemie Legacy Vertaalfouten NL versie

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

mazinho
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Completionist
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door mazinho »

Ik vind op BGG en waslijst vertaalfouten voor Pandemie Legacy. De fouten zijn zo ingrijpend, dat ze het spel "stuk" maken en juist voor een Legacy spel is dat bijzonder vervelend. Ik baal ervan dat ik een NL ipv een ENG versie gekocht heb, maar dat verander ik nu niet meer.

Wie heeft er contact met de uitgever en hoe kunnen we met gebundelde kracht zorgen voor een sluitende lijst met errata, liefst van de uitgever zelf?

Het spel spelen met een opengeklapte laptop ernaast met BGG en per maand kijken naar de vertaalfouten haalt me gewoon uit het spel. Ik wil spelen!

Wie heeft contacten? Wie helpt?
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding

Labels:
Sheila75
Grote Dienaar

Re: Pandemie Legacy Vertaalfouten NL versie

Bericht door Sheila75 »

Behoorlijk irritant inderdaad en mijn engels is niet zo goed.
Ik heb vorige week woensdag een mail gestuurd naar Bergsala met de vraag of ze een lijst hebben met de juiste vertaling maar helaas nog geen reactie gekregen. Wachten het nog maar even af.
Anneke
Matroos

Bericht door Anneke »

Oh nee! Waar vind ik deze lijst? Ik ben nu in juli met de NL versie, hebben we al dingen verkeerd gespeeld?
Marnix82
Meeple

Bericht door Marnix82 »

Ik ben in Mei, maar heb naar mijn idee nog niets verkeerd gezien. Geweldig spel tot nu toe!
Ilse23
Fabrieksmanager
Persoonlijke Ondertitel: Omdat spelen moet!

Bericht door Ilse23 »

Het zit zo dat je niet zal merken dat er vertaalfouten zijn, je kan via BGG gaan en via de pagina van het spel de forum thread terugvinden met de fouten. En het zijn er toch aardig wat .. Jullie hebben dus al enkele dingen 'fout' gespeeld.
Hieronder de link naar de vertaalfouten.
Afbeelding
Robertopellizini
Genius

Bericht door Robertopellizini »

Ilse23 schreef:Het zit zo dat je niet zal merken dat er vertaalfouten zijn, je kan via BGG gaan en via de pagina van het spel de forum thread terugvinden met de fouten. En het zijn er toch aardig wat .. Jullie hebben dus al enkele dingen 'fout' gespeeld.
Hieronder de link naar de vertaalfouten.
Klein detail, maar dit is de juiste link:
Toch een redelijke kans dat je iets verkeerd hebt gedaan...
Check ook vooral de FAQ:
https://boardgamegeek.com/thread/147060 ... hidden-sep

Wees maar niet bang, er zitten geen spoilers in (die zijn allemaal hidden).

Ik kom er na de tweede speelbeurt (na 7 potjes) opnieuw achter dat we iets net niet goed geïnterpreteerd hebben...
Afbeelding
Sheila75
Grote Dienaar

Bericht door Sheila75 »

Sheila75 schreef:Behoorlijk irritant inderdaad en mijn engels is niet zo goed.
Ik heb vorige week woensdag een mail gestuurd naar Bergsala met de vraag of ze een lijst hebben met de juiste vertaling maar helaas nog geen reactie gekregen. Wachten het nog maar even af.
Ik heb vanmiddag antwoord gekregen.
Ze zijn bezig met een reprint en deze komt half maart in de winkel. Hier zouden de vertaalfouten uitgehaald zijn. Hoe het zit als je het spel al hebt weet ik niet misschien even mailen. Ik wacht tot de nieuwe druk met kopen.
Anneke
Matroos

Bericht door Anneke »

Uhg, wat ontzettend irritant... Vooral de 'flexibel'-fout. Hierdoor hebben we heel veel potjes veel gemakkelijker kunnen winnen en is onze uitkomst eigenlijk 'nep'. Dat doet wel echt af aan de spelervaring.
Anneke
Matroos

Bericht door Anneke »

Hoe moeilijk kan het trouwens zijn om al die dingen correct te vertalen? Het is alleen een kwestie van goed lezen, je hoeft het spel er niet eens voor te spelen. Hoeveel uur zou de vertaler ervoor uitbetaald gekregen hebben? Het lijkt alsof het een ontzettende haastklus is geweest... Eeuwig zonde.
Obelix
Regenmaker

Bericht door Obelix »

mazinho schreef:Ik vind op BGG en waslijst vertaalfouten voor Pandemie Legacy. De fouten zijn zo ingrijpend, dat ze het spel "stuk" maken en juist voor een Legacy spel is dat bijzonder vervelend. Ik baal ervan dat ik een NL ipv een ENG versie gekocht heb, maar dat verander ik nu niet meer.

Wie heeft er contact met de uitgever en hoe kunnen we met gebundelde kracht zorgen voor een sluitende lijst met errata, liefst van de uitgever zelf?

Het spel spelen met een opengeklapte laptop ernaast met BGG en per maand kijken naar de vertaalfouten haalt me gewoon uit het spel. Ik wil spelen!

Wie heeft contacten? Wie helpt?
Ik heb afgelopen weekend mails verzonden naar Z-man games en naar de webshop waar ik mijn versie heb gekocht. Vooralsnog geen antwoorden ontvangen.
mazinho
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Completionist

Bericht door mazinho »

Met wie heb je precies contact gehad @Sheila75? Kan ik je via DM mijn e-mailadres sturen en zou je me dan die email kunnen doorsturen?
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding
el_crosso
Burgemeester

Bericht door el_crosso »

mazinho schreef:Met wie heb je precies contact gehad @Sheila75? Kan ik je via DM mijn e-mailadres sturen en zou je me dan die email kunnen doorsturen?
Sluit ik mij bij aan, ik wilde a.s. dagen beginnen met de Legacy...
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

Anneke schreef:Hoe moeilijk kan het trouwens zijn om al die dingen correct te vertalen? Het is alleen een kwestie van goed lezen, je hoeft het spel er niet eens voor te spelen. Hoeveel uur zou de vertaler ervoor uitbetaald gekregen hebben? Het lijkt alsof het een ontzettende haastklus is geweest... Eeuwig zonde.
Op basis van ervaringen uit het verleden (PS Games) is dit vermoedelijk een van de uitgevers die graag werkt met mensen die voor een habbekrats (bijv. een gratis spel) vertalen. Uitzonderingen daargelaten, krijg je dan de kwaliteit waarvoor je betaalt.

Het kan altijd erger. Bij de Belgische tak van Asmodee lijken ze te werken met Google translate. :lol:
Sheila75
Grote Dienaar

Bericht door Sheila75 »

mazinho schreef:Met wie heb je precies contact gehad @Sheila75? Kan ik je via DM mijn e-mailadres sturen en zou je me dan die email kunnen doorsturen?
Heb je de mail doorgestuurd
bionicman
Hazelnoot Ridder

Bericht door bionicman »

Ik ga alvast ook een mailtje sturen naar Bergsala met de vraag voor meer duiding en een oplossing. Ik heb momenteel een in plastiek verpakte en Nederlandstalige versie van Pandemic Legacy...