Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Ik heb een paar maanden geleden een bordspel tafel gemaakt voor mezelf, aangezien er geen betaalbare manier was om er anders aan te komen. Nu ik de tafel een tijd in gebruik heb gehad, zou ik echt niet meer zonder willen.
Ik zou er echter best meer kunnen maken, dus ik vraag me af of er wellicht vraag is naar dit soort tafels? Zijn er meer mensen die zitten te wachten op iets dergelijks?
Leuk gedaan !
Zover ik weet is er hier en daar wel interesse naar tot men het kostenplaatje hoort
Ook niet iedere partner vindt het leuk om het interieur aan te passen aan een hobby
Ilse23 schreef:Leuk gedaan !
Zover ik weet is er hier en daar wel interesse naar tot men het kostenplaatje hoort
Ook niet iedere partner vindt het leuk om het interieur aan te passen aan een hobby
Mijn vrouw zou het niet erg vinden zo'n tafel, als deze maar dicht kan.
Kan deze ook dicht net als een Geek'n Son?
En zit er ook led-verlichting in?
Je kan de tafel inderdaad gewoon dicht maken, dus dat is niet zo'n probleem. Ik heb led verlichting overwogen, maar het was voor mij de moeite niet waard. Het geeft voornamelijk extra schaduwen, en je moet de bekabeling wegwerken + de tafel in een stopcontact steken.
interceptor schreef:Ik zou graag willen weten wat er handig aan is ten opzichte van een normale tafel.
Verstuurd vanaf mijn Nexus 10 met Tapatalk
Die vraag stel ik me ook, er zijn volgens mij spellen zat die daar niet in passen.
Of spellen met een eigen playerboard, waar leg je dat zodat je alles nog deftig kan zien ?
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
Edwin84 schreef:Bij dit soort tafels zie ik altijd dat het speelveld lager ligt dan de rand van de tafel. Speelt dit fijn vraag ik me af?
Dat vraag ik mij ook af. Ik vind soms wel lekker om achter over te leunen, maar lijkt mij dat door de rand dan een deel van het speelmateriaal/bord weg valt. En zo'n rand lijkt mij gewoon ook niet fijn spelen/zitten.
Ik ben al een tijdje aan het overwegen om zelf een tafel te maken maar heb er momenteel de ruimte niet voor. Wat ik dan wel wilde doen was een grote neopreen mat op maat van m'n huidige eettafel te laten snijden zodat die al wat beter kan dienen.
Echter vind ik voorlopig nergens een plek waar ik een neopreen mat van 200cm op 90cm kan laten snijden dus als iemand suggesties heeft laat maar horen .
Ik quote mezelf even uit een ander topic.
Ik ben na een jaar nog steeds tevreden van deze oplossing.
ThunderHorn schreef:Ik heb zelf een opbouw-tafel voor op de eettafel gemaakt.
Wat planken, balken, mousse, leder en vilt.
Heeft me waarschijnlijk tussen de 100 en 150€ gekost. Heel goedkoop, en toch een deftig resultaat.
Het bestaat uit 3 planken (om eenvoudiger op te bergen), bekleed met vilt. Totale oppervlakte is 220x90.
Daarnaast enkele balken in verstek gezaagd, slagmoeren in (zodat ik eenvoudig met 4 boutjes alles kan vastzetten), bekleden met mousse en overtrekken met leder.
Ik ga op termijn nog een aanpassing maken, zodat er bekerhouders in de rand zitten.
Ik zag op BGG een erg knappe doe-het-zelf oplossing door gebruik te maken van een Bjursta-tafel van Ikea. Ik heb er zo thuis zelf een en inderdaad, onder het tafelblad is een ruimte om de tussenstukken te stockeren om de tafel mee te verlengen en als je daarin gewoon een mdf-plaat zou leggen en nog wat kleine dingen aanpast kan je daar vlot en gemakkelijk een bordspeltafel van maken denk ik.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Moest ik wat handiger zijn en weten hoe je moet bekleden met mousse en overtrekken met leder dan begon ik er deze week nog aan!
Super!
leder
ThunderHorn schreef:Ik quote mezelf even uit een ander topic.
Ik ben na een jaar nog steeds tevreden van deze oplossing.
ThunderHorn schreef:Ik heb zelf een opbouw-tafel voor op de eettafel gemaakt.
Wat planken, balken, mousse, leder en vilt.
Heeft me waarschijnlijk tussen de 100 en 150€ gekost. Heel goedkoop, en toch een deftig resultaat.
Het bestaat uit 3 planken (om eenvoudiger op te bergen), bekleed met vilt. Totale oppervlakte is 220x90.
Daarnaast enkele balken in verstek gezaagd, slagmoeren in (zodat ik eenvoudig met 4 boutjes alles kan vastzetten), bekleden met mousse en overtrekken met leder.
Ik ga op termijn nog een aanpassing maken, zodat er bekerhouders in de rand zitten.