TtR Europe of USA?

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

schemerzwerver
Professor Pimpel
Persoonlijke Ondertitel: what's in a game...
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Re: TtR Euope of USA?

Bericht door schemerzwerver »

Ik zou ook voor europa kiezen,

Ok een familiespel, maar net leuk als je met iemand speelt die het niet kent omdat het niet erg is als je iets mist door de stations.

Als je met een leek usa speelt ben je zeker dat je wint, omdat er bepaalde verbindingen zijn die te belangrijk zijn...

Go europe!

Labels:
Bart
Beheerder
Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!

Bericht door Bart »

16 Feet Pauly schreef:Ik heb volgens mij al eens ergens op dit forum een pleidooi voor USA gegeven.
Gelijk heb je, Paul.

In 2013 werd onder 'Ticket to Ride & Co' deze vraag al eens gesteld en o.a. door jou beantwoord.
Maar ook in een nog veel ouder topic uit 2005 werden meningen over beide edities uitgewisseld.

Tip: geef in het zoekvak rechtsboven 'Ticket to Ride' in, dan krijg je de edities uit onze Spellendatabase, met beoordelingen van gebruikers. En als je aan de linkerkant op 'Forum' klikt, krijg je een hele reeks verwijzingen onderwerpen op het forum.
Laatst gewijzigd door Bart op do 07 jan 2016, 21:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: toevoeging
Afbeelding
zodiak
Professor Pimpel

Bericht door zodiak »

Ik speel Europa met 4 spelers altijd zonder stations. Erg goed. Dus met Europa heb je de keus.
Afbeelding
Spellenwijs.nl
Party Animal

Bericht door Spellenwijs.nl »

Ik ben het eens met zodiac.

Als je Ticket to Ride Europe hebt, kun je altijd nog kiezen of je het met of zonder stations doet. Kun je zelf ervaren wat je leuker vindt :).
Bezoek Spellenwijs.nl voor reviews, interviews, tips en meer of volg me op Instagram of Facebook!
DeKerstman
El Capitan

Re: TtR Europe of USA?

Bericht door DeKerstman »

+1 voor Europe
Afbeelding
ouwezeeman
Garnaal

Bericht door ouwezeeman »

TTR Europe kopen, de kaart van amerika laten afprinten en de uitbreiding usa 1910 kopen ;-)
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/
Mac-S
Genius
Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer

Bericht door Mac-S »

ouwezeeman schreef:TTR Europe kopen, de kaart van amerika laten afprinten en de uitbreiding usa 1910 kopen ;-)
Dat is natuurlijk wel een schending van de copyrights.
DeKerstman
El Capitan

Je bent liefhebber of niet, een kaart printen, foei :x Dat is hetzelfde als muziek, films en series downloaden, daar ben ik ook principieel op tegen.

Ik zou de 10th Anniversary van USA erbij kopen, dat is zijn geld m.i. echt wel waard (hij komt regelmatig voorbij voor 50 a 60 euro). Spel is zeker goed genoeg en ziet er bovendien erg mooi uit met die aparte wagonnetjes :thumbup:
Afbeelding
Ilse23
Fabrieksmanager
Persoonlijke Ondertitel: Omdat spelen moet!

Bericht door Ilse23 »

Ja de 10th anniversary is echt wel mooi. En de uitbreiding 1910 zit erbij, heb hem ooit voor 44 euro in promo gekocht dus dat komt beterkoop uit dan het basisspel en de uitbreiding apart aanschaffen.

Dat even terzijde, als ik even snel TTR wil spelen vind ik USA wel leuk, ook voor beginners is deze het simpelst. Europe brengt wat extra spanning door de tunnels en de stations en de map ligt dichter bij huis zeg maar. De gameplay verschilt echt weinig, Europe geeft meer variatie maar USA is wat meer relaxed.
Afbeelding
ouwezeeman
Garnaal

Alhoewel het in deze niet zo erg is omdat je de uitbreiding koopt en reeds over een "full" versie beschikt, hebben jullie toch overschot van gelijk :oops:
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/
RvdH83
Fabrieksmanager

Bericht door RvdH83 »

Mac-S schreef:
ouwezeeman schreef:TTR Europe kopen, de kaart van amerika laten afprinten en de uitbreiding usa 1910 kopen ;-)
Dat hangt er vanaf in welk land je woont. Als het origineel legaal is mag je daar in Nederland gewoon een kopie van maken voor thuisgebruik. Daar komt geen enkele copyright-schending aan te pas.
Afbeelding
interceptor
Uitgever

Bericht door interceptor »

Ik vind Europa leuk en USA ook leuk, ik raad wel aan om de uitbreiding 1910 erbij te kopen als je USA koopt.
Vanwege veel meer opdracht kaarten (herspeelbaarheid)
Standaard Normaal Formaat Speelkaarten.
Afbeelding
DeKerstman
El Capitan

RvdH83 schreef:
Mac-S schreef:
Dat hangt er vanaf in welk land je woont. Als het origineel legaal is mag je daar in Nederland gewoon een kopie van maken voor thuisgebruik. Daar komt geen enkele copyright-schending aan te pas.
Dat klopt, maar het origineel heeft de OP niet en hoewel ik de redenatie wel kan begrijpen is dit natuurlijk niet de bedoeling. Op die manier kun je van de meeste spellen wel een PnP-versie maken......PnP zou m.i. hooguit acceptabel zijn om te play-testen (mocht de FLGS/lokale spellenclub hier niet in voorzien). Het is een dure hobby en een miskoop wil iedereen voorkomen, maar daarvan is hier geen sprake.
Afbeelding
ouwezeeman
Garnaal

Toch nog ff duidelijk maken dat ik geen van beide bezit, noch een pnp versie.