Space Pioneers Kickstarterproject

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Bordspeler.nl
Nieuwsreporter

Space Pioneers Kickstarterproject

Bericht door Bordspeler.nl »

Afbeelding Op Kickstarter loopt sinds medio februari een campagne voor het kaartspel Space Pioneers. Dit spel is ontworpen door de Duitse spelauteur Thomas Neu en wordt uitgegeven door zijn eigen uitgeverij Neobite Games. De auteur benaderde mij met het bericht dat de Nederlandstalige spelregels van Space Pioneers via Boardgamegeek verkrijgbaar zijn en dat er na de campagne een download met Nederlandstalige kaartteksten volgt. Reden om dit spel iets uitgebreider voor te stellen dan de gebruikelijke tweet & link.

In Space Pioneers bouwt iedere speler aan een eigen bevoorradingsnetwerk van schepen die heen en weer pen­delen tussen verschillende planeten. Het doel van het spel is om zoveel mogelijk winstpunten te halen. Via planeetkaarten verdien je punten wanneer dezelfde planeet ten minste twee keer in hetzelfde netwerk voorkomt. Daarnaast verdien je punten met het succesvol afronden van missies en geheime opdrachten.

Space Pioneers is geschikt voor 2-5 spelers vanaf 8 jaar en heeft een speelduur van 20-60 minuten. Het regelboekje bevat een solitaire variant. Het Kickstarterproject loopt nog 20 dagen. Het spel kost € 15 (incl. € 2 verzendkosten naar Nederland).

Meer informatie:

Origineel bericht op: http://bordspeler.nl/2016/02/23/space-p ... erproject/

Labels:
Noviomagum
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Standaard moderator

Re: Space Pioneers Kickstarterproject

Bericht door Noviomagum »

Ik heb m gebacked.
Spel ziet er echt goed verzorgd uit, maar ik ben vooral enthousiast over de mechanismen.
Normaal gesproken ben ik nirt zo van het space thema, maar na het lezen van de regels en kijken de recensie filmpjes was ik helemaal om. Het is niet zomaar een deckbuilder... het gebruik kunnen maken van het deck van je tegenstandrrs vind ik echt briljant. Je kunt hiermee niet alleen de plannen van je tegenstander dwarsbomen, maar te gelijkertijd zelf punten scoren en zodoende mischien wel je geheime missie volbrengen.
Simpel spel mechanisme, maar een hoop tactiek in combinatie met een hoop interactie.
Het lijkt me z'n geld meer dan waard!
Afbeelding