Tabletopia op Kickstarter

Bord- en kaartspellen voor op je PC & apps voor je smartphone

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Elenitza
Regenmaker

Re: Tabletopia op Kickstarter

Bericht door Elenitza »

Ik heb de kickstarter pagina niet bekeken, maar wat voegt deze toe ten opzichte van alle andere mogelijkheden die er al zijn om online te spelen?

Ik ben sowieso niet objectief, ik ga hem ook niet backen. Maar ik wel erg benieuwd wat dit het anders maakt dan het huidige aanbod van realtime en turnbased mogelijkheden die er al zijn.
www.feuerteufel.nl en www.turnbasedspellen.nl
Voor online bord en kaartspellen.
Mac-S
Genius
Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Mac-S »

Voor zover ik heb begrepen zit er een soort van "toolkit" bij in, die het heel gemakkelijk maakt om nieuwe spellen toe te voegen. Dit is bv. erg handig voor spellenontwerpers die hun spel vaak willen playtesten.
HanTheMan
Rooster Booster

Bericht door HanTheMan »

Er zit wat verschil in qua techniek: het werkt in Unity dus is cross plafrom en later ook IOS en Android.
Player Matching service met reputatie en waarderingen.
En wat hierboven al genoemd werd tools voor spelmakers en uitgevers.

Verder wordt alle content samen met de uitgever uitgebracht, ik weet niet hoe dit bijvoorbeeld bij Tabletop Simulator werkt.

Wat ik graag had gezien is dat ze de regels automatiseren.
Ik ben benieuwd of je daar een generieke tool voor zou kunnen verzinnen. (soort rule engine maar dan voor boardgames)
svanimpe
PIONier

Bericht door svanimpe »

HanDeMan komt tot de essentie: dit platform ondersteunt geen spelregels. Ik zou (als softwareontwikkelaar) dit platform nooit steunen. Uit hun omschrijving en filmpjes is duidelijk op te maken dat zij enkel het spelmateriaal aanbieden. Met andere worden: hun platform kan pionnetjes, fiches, kaarten en borden voorstellen, en hier enkele zaken bij automatiseren (pionnetjes 'snappen' op de juiste plaats, kaarten schudden e.d.), maar dat is het dan ook. De kern van de zaak (wat ook 90-95% van de inspanning/kost is), namelijk spelregels en AI komt hier helemaal niet aan bod.

Ik denk dat vele enthusiastelingen nog niet doorhebben dat je:
* om een spel te kunnen spelen eerst alle spelregels vanbuiten moet kennen. Het platform weet namelijk niet wat geldige zetten zijn en wat niet. Het weet ook niets af van beurten of fasen in beurten, dus moet je dat ook allemaal zelf doen. Van nieuwe spellen spelenderwijs ontdekken (zoals dat ken met echte apps) is hier dus geen sprake.
* je heel wat tijdrovende dingen zelf zal moeten doen. Zo zal je alle grondstoffen, kaarten, fiches ... waar je recht op hebt zelf nog moeten nemen (drag en drop met de muis) omdat het systeem geen flauw idee hebt van wat je precies aan het doen bent.
* je ook de puntentelling handmatig zal moeten doen.
* je nooit zomaar snel zal kunnen spelen omdat er geen AI is en je dus altijd afhankelijk bent van menselijke tegenspelers. Er moeten dus al spelers online zijn, en je zal moeten hopen dat ze niet halverwege het spel afhaken.

Kortom, als ik als uitgever een digitale versie van een bordspel wil, dan klop ik best aan bij een game development bedrijf dat tenminste een echte app kan maken.
Als ik als speler een digitale versie van een bordspel wil spelen, koop ik beter (en liever) gewoon de apps die ik wil. Die kunnen veel meer en zijn bovendien nog goedkoper ook, tenzij jullie elke maand voor meer dan €10 aan board game apps kopen?
zwever
Meeple

Bericht door zwever »

HanTheMan schreef:Er zit wat verschil in qua techniek: het werkt in Unity dus is cross plafrom en later ook IOS en Android.
Player Matching service met reputatie en waarderingen.
En wat hierboven al genoemd werd tools voor spelmakers en uitgevers.

Verder wordt alle content samen met de uitgever uitgebracht, ik weet niet hoe dit bijvoorbeeld bij Tabletop Simulator werkt.

Wat ik graag had gezien is dat ze de regels automatiseren.
Ik ben benieuwd of je daar een generieke tool voor zou kunnen verzinnen. (soort rule engine maar dan voor boardgames)
Tabletopia is nog vollop in ontwikkeling en ze zijn van plan om in de toekomst de regels te automatiseren en een AI te ontwikkelen.

Deze quote komt van de makers van tabletopia
TABLETOPIA FORUM schreef:Please find short list of Tabletopia features we are working on.

Game client

Turn based gameplay (incl. PBEM)
Drafting
Undo feature
Chat version 2.0
Build-in voice communication system
Game notation
Custom In-game tutorial
Rules control + AI (distant future)
Special effects

Game objects

Game component's context help
Custom dice
User’s upload of 3D objects
Special effects

Portal

External demo-pages
Game lobbies and private game rooms
Matchmaking system
Reputation system
Players levels and achievements
Statistics for game publishers
Splitting games catalog into free and paid zones
maartend
Critico

Bericht door maartend »

Ze zijn van plan.

Ik ben ook van plan om in de toekomst de Lotto te winnen, een one nght stand met Katja Schuurman te hebben en Forbidden Stars te winnen
Afbeelding
EEMBC
Hazelnoot Ridder

Bericht door EEMBC »

maartend schreef:Ze zijn van plan.

Ik ben ook van plan om in de toekomst de Lotto te winnen, een one nght stand met Katja Schuurman te hebben en Forbidden Stars te winnen
Gelukkig leg je de lat niet al te hoog. Alhoewel, die one night stand moet zeker lukken :wink:
zwever
Meeple

Bericht door zwever »

Alleen staan de plannen van Tabletopia al een pak verder dan de jouwe of je moet
er de laatste dagen echt veel werk van gemaakt hebben. :lol:
maartend
Critico

Bericht door maartend »

Hee, onderschat me niet. Ik zat gisteren in een tent waar Katja ook was op dat moment.
Afbeelding
el_crosso
Burgemeester
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door el_crosso »

Zijn er trouwens mensen die momenteel Tabletopia (al) gebruiken?
Heb zelf vandaag mijn Steam maar weer eens opgestart en de bèta geïnstalleerd :thumbup:

(Mijn gebruikersnaam is Soap)
maartend
Critico

Bericht door maartend »

Ik. Enkele keer. Heb half jaar abbo, maar ga het niet voortzetten. gebruik het te weinig.
Afbeelding