Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
roubosga schreef:Heel vaak is er geen plaats genoeg in de doos meer als je de insert laat zitten, dan gaat deze eruit.
Dat komt omdat ik vaak bakjes gebruik voor de onderdelen.
Elk voordeel heb zijn nadeel.
Heb jij een goeie plek om bakjes te kopen / een mooi formaat bakjes gevonden?
Spellen waarbij alles precies past. Maar zodra de kaarten uit de shrink wrap (is hier een NL woord voor) gaan, passen ze niet terug in het kaarten vakje.
helena schreef:Een insert die bij een ander spel lijkt te horen, zoals bijv. bij Maharadja
Er is een hele serie Phalanx-spellen met allemaal dezelfde insert. North & South, Nero, ... Het beroerde insert is een reden om ze weg te doen.
Nee, dan Andromeda, of Ra. Het prachtige insert is een reden om ze aan te schaffen
Tassie schreef:Liever geen insert want ze zijn toch nooit goed. Zooitje ziplock zakjes los in de doos en elastiekje om de kaartjes vind ik het fijnste.
Elastiek is link. Wanneer dat na verloop van tijd 'uitdroogt' kan het je spelmateriaal verzieken.
BaSL schreef:Jep. Slechte ervaringen met elastiekjes.
Inderdaad, elastiekjes kunnen de kaarten enorm beschadigen wanneer ze verduren.
Ik heb al mijn elastiekjes vervangen door " Hugo's amazing tape".
Schitterend produkt vind ik dat.
Spellen waarbij alles precies past. Maar zodra de kaarten uit de shrink wrap (is hier een NL woord voor) gaan, passen ze niet terug in het kaarten vakje.
Krimpfolie!
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Het is een soort van plastic "zelfklevende tape" die niet aan de kaarten kleeft maar alleen aan zichzelf hecht.
Is zeer sterk en je knipt het gewoon op maat.
BaSL schreef:Jep. Slechte ervaringen met elastiekjes.
Inderdaad, elastiekjes kunnen de kaarten enorm beschadigen wanneer ze verduren.
Ik heb al mijn elastiekjes vervangen door " Hugo's amazing tape".
Schitterend produkt vind ik dat.
Let op dat Hugo's Amazing Tape soms ook kan vastplakken aan kaarten. Maar dat hangt van de coating van de kaartjes af. Zie bijvoorbeeld deze thread op BGG, maar er zijn meer verhalen: https://boardgamegeek.com/thread/688511 ... ld-these-c
Ik gebruik alleen maar griplock-zakjes. Ook voor kaartjes. Kosten weinig, geen risico, eenvoudig te vervangen als ze stuk gaan, etc.