Dominion: Kelder kaart
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
Vosje
- PIONier
Dominion: Kelder kaart
Wij hebben dit weekend Dominion gekocht en al een paar keer gespeeld.
We begrijpen evenwel de uitleg rond de "kelder" kaart niet. Wat is de bedoeling van deze kaart en hoe werkt ze precies ?
We begrijpen evenwel de uitleg rond de "kelder" kaart niet. Wat is de bedoeling van deze kaart en hoe werkt ze precies ?
Laatst gewijzigd door BaSL op ma 11 nov 2013, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
Reden: Titel aangepast
Labels:
- BaSL
- Team Bordspelmania
Re: Dominion: Kelder kaart
Als je de Kelder speelt, mag je kaarten uit je hand op de aflegstapel leggen - zoveel je wilt. Voor iedere weggelegde kaart, trek je één nieuwe van de trekstapel. Op deze manier kun je bijvoorbeeld landschapskaarten uit je hand wegspelen in de hoop zo betere er voor terug te krijgen.

- BaSL
- Team Bordspelmania
-
Vosje
- PIONier
Bedankt ! Dat is al heel wat duidelijker.
Ik vind de uitleg op en bij de kaarten helaas niet altijd heel duidelijk. Het spel op zich is top, maar de uitleg kan soms wat beter.
Ik vind de uitleg op en bij de kaarten helaas niet altijd heel duidelijk. Het spel op zich is top, maar de uitleg kan soms wat beter.
- BaSL
- Team Bordspelmania
Dat klopt... Helaas.Vosje schreef:Ik vind de uitleg op en bij de kaarten helaas niet altijd heel duidelijk. Het spel op zich is top, maar de uitleg kan soms wat beter.

- missiloon
- Munchkin
Maar we hebben hier gelukkig meer dan genoeg dominion fans zodat we al je dominion vragen kunnen beantwoorden 
-
tim_spelonk
- Uno
Idd, als er nog kaarten niet duidelijk zijn, vraag gerustmissiloon schreef:Maar we hebben hier gelukkig meer dan genoeg dominion fans zodat we al je dominion vragen kunnen beantwoorden
- Gemaskerde Muchacho
- Garnaal
- Persoonlijke Ondertitel: Bye bye man
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Ik heb nog een vraagje over de Kelderkaart..
Als ik kaarten afleg (meestal eindoverwinningspunten die toch alleen maar in de weg zitten) en ik trek hiervoor nieuwe kaarten. Mag ik dan de getrokken kaarten eventueel afleggen en daarvoor weer nieuwe kaarten trekken?
Als ik kaarten afleg (meestal eindoverwinningspunten die toch alleen maar in de weg zitten) en ik trek hiervoor nieuwe kaarten. Mag ik dan de getrokken kaarten eventueel afleggen en daarvoor weer nieuwe kaarten trekken?
- pleunie.william
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur
Nee, je legt eerst een aantal kaarten naar keuze af en neemt pas daarna evenzoveel nieuwe kaarten van je trekstapel.Gemaskerde Muchacho schreef:Ik heb nog een vraagje over de Kelderkaart..
- Gemaskerde Muchacho
- Garnaal
- Persoonlijke Ondertitel: Bye bye man
- Contacteer:
Ja, en van die nieuwe kaarten mag je niet opnieuw kaarten afleggen?!pleunie.william schreef:Nee, je legt eerst een aantal kaarten naar keuze af en neemt pas daarna evenzoveel nieuwe kaarten van je trekstapel.Gemaskerde Muchacho schreef:Ik heb nog een vraagje over de Kelderkaart..
- BaSL
- Team Bordspelmania
-
Goozbabs
- Professor Pimpel
Wat helpt is de uitleg in het spelregelboekje lezen, daar staan de meeste kaarten beter uitgelegd. Zo ben ik er ook achter gekomen dat ik de spion verkeerd gespeeld had (je mag ook je eigen kaart bekijken en op trek/aflegstapel leggen)
-
andoc
- Joker
Nog een aanvullende vraag. Als ik de kelderkaart speel, moet ik dan eerst afleggen of mag ik eerst de actie spelen bijv smidse en dan afleggen want dan heb ik 8 kaarten om die keuze te maken.
- RvdH83
- Fabrieksmanager
Als je een kaart speelt, handel je eerst die kaart volledig af, vóórdat je een andere kaart speelt. Dus als je de Kelder speelt, dan moet je eerst de Kelder helemaal afhandelen (kaarten afleggen, nieuwe trekken), voordat je de Smidse kunt spelen.andoc schreef:Nog een aanvullende vraag. Als ik de kelderkaart speel, moet ik dan eerst afleggen of mag ik eerst de actie spelen bijv smidse en dan afleggen want dan heb ik 8 kaarten om die keuze te maken.
-
andoc
- Joker
Dank je wel!