Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Elenitza schreef:Ziet er gaaf uit
Klein puntje, op je laatste foto is het verschil tussen paars en blauw bijna niet te zien. En zover ik weet ben ik niet kleurenblind .
Inderdaad, ik zal David eens aan zijn oren gaan trekken!
Bedankt alvast voor de aandacht.
Groet
Elenitza schreef:Ziet er gaaf uit
Klein puntje, op je laatste foto is het verschil tussen paars en blauw bijna niet te zien. En zover ik weet ben ik niet kleurenblind .
Inderdaad wel belangrijk als je tzt die kaarten moet inscannen voor Feuer!
Fabrice, als ik naar de foto's kijk op mijn pc scherm, begin ik haast te tollen
Ik vind de arceringen van al die dakpannen eerlijk gezegd nogal druk... Nu weet ik uiteraard niet hoe het op een kaartje op ware grote staat...
Zijn die arceringen zo prominent wel nodig? Het leid mi een beetje af. Het doel is toch de kleur van het grote middelste dak en het soort bouwsel op het dak?
Wellicht kun je die accenten van de 'overbodige' daken wat dimmen/ zachter maken (of hoe je dat ook noemt)
Hoop dat je er wat aan hebt, succes nog en lees je updates met veel plezier
Noviomagum schreef:Fabrice, als ik naar de foto's kijk op mijn pc scherm, begin ik haast te tollen
Ik vind de arceringen van al die dakpannen eerlijk gezegd nogal druk... Nu weet ik uiteraard niet hoe het op een kaartje op ware grote staat...
Zijn die arceringen zo prominent wel nodig? Het leid mi een beetje af. Het doel is toch de kleur van het grote middelste dak en het soort bouwsel op het dak?
Wellicht kun je die accenten van de 'overbodige' daken wat dimmen/ zachter maken (of hoe je dat ook noemt)
Hoop dat je er wat aan hebt, succes nog en lees je updates met veel plezier
Ja , inderdaad, een update graag Is er bijvoorbeeld al bekend wanneer het spel beschikbaar zal zijn? Ik zie dat Quined nu een kickstarter heeft voor een ander spel. Wordt Papa Paolo ook gekickstarted of komt hij direct in de verkoop en kunnen we al ergens pre-orderen?
En wat de kleuren betreft: Ik ben kleurenblind en het verschil tussen paars en blauw is inderdaad heel moeilijk te zien. En het dak op de tegel linksonder valt überhaupt niet op. Door te zoeken naar een antenne of schotel zag ik uiteindelijk dat er één schotel op de tegel staat. Misschien een idee om bijvoorbeeld ook het patroon in de gekleurde tegels te laten afwijken van de patronen op de andere daken.
Dirk_M schreef:Ja , inderdaad, een update graag Is er bijvoorbeeld al bekend wanneer het spel beschikbaar zal zijn? Ik zie dat Quined nu een kickstarter heeft voor een ander spel. Wordt Papa Paolo ook gekickstarted of komt hij direct in de verkoop en kunnen we al ergens pre-orderen?
Wat een enthousiasme.
Volgens de uitgever komt het spel in het najaar uit. Uit ervaring weten we dat betekent: op Spiel in Essen.
Dirk_M schreef:Ja , inderdaad, een update graag Is er bijvoorbeeld al bekend wanneer het spel beschikbaar zal zijn? Ik zie dat Quined nu een kickstarter heeft voor een ander spel. Wordt Papa Paolo ook gekickstarted of komt hij direct in de verkoop en kunnen we al ergens pre-orderen?
Wat een enthousiasme.
Volgens de uitgever komt het spel in het najaar uit. Uit ervaring weten we dat betekent: op Spiel in Essen.
Hoogst waarschijnlijk halen we Spiel niet. Papa Paolo moet er Pico Bello uitzien en dat vergt heel wat tijd. Het spelbord is zo goed als af. Zodra dit het geval is, post ik een stukje over de ontwikkeling van het spelbord. Hier alvast 2 stukjes van het 3/4-spelerbord.
Dirk_M schreef:Ja , inderdaad, een update graag
En wat de kleuren betreft: Ik ben kleurenblind en het verschil tussen paars en blauw is inderdaad heel moeilijk te zien. En het dak op de tegel linksonder valt überhaupt niet op. Door te zoeken naar een antenne of schotel zag ik uiteindelijk dat er één schotel op de tegel staat. Misschien een idee om bijvoorbeeld ook het patroon in de gekleurde tegels te laten afwijken van de patronen op de andere daken.
We doen ons uiterste best om alles zo duidelijk mogelijk weer te geven. Het wordt zoeken naar een compromis tussen duidelijkheid, functionaliteit en uitzicht. Daarvoor moet alles eens op ware grote en in 'real life' bekeken worden en dat zal wel nog even duren. Ik heb de opmerkingen in elk geval genoteerd maar ben me bewust van het feit dat het moeilijk wordt om aan alle 'eisen' (voor alle zekerheid, dat bedoel ik positief!) te voldoen.
Het spelbord bestaat uit twee delen. De stad, die van stadstegels wordt voorzien en de basiliek met trap die als biedspoor gebruikt wordt. Door een werknemer op een stadstegel te plaatsen, kunnen de spelers die stadstegel bemachtigen of de actie in dezelfde rij/kolom uitvoeren. Via het biedsysteem kunnen leveringstegels bemachtigd worden waarmee de spelers hun vers gebakken pizza's aan huis kunnen bezorgen. Naast de trap liggen investeringstegels die ook tijdens het bieden gewonnen worden.
De demo versie ziet er als volgt uit:
Op het spelerbord houden spelers hun vooruitgang bij. Door stadsdelen van pizza's te voorzien doen spelers ervaring op waardoor acties krachtiger worden. De actie sponsors zoeken levert in het begin slechts 3 Lira op terwijl een ervaren speler met diezelfde actie tot 13 Lira ophaalt bijvoorbeeld.
De demo getuigt wederom van mijn talent als designer
Gevolgd door het voorlopige resultaat. Links staat ook een samenvatting van de actiemogelijkheden (sponsor zoeken, inkopen doen, speciale levering, uitbreiden)
Het is definitief. Papa Paolo zal op Spiel 2016 als nieuw eigen spel van Quined te verkrijgen zijn. Alles is een stuk vlotter verlopen dan verwacht en dat is natuurlijk heel positief.
Door het lezen van topic 'Papa Paolo spelmechanismen doorgelicht' kunnen jullie wat meer inzicht in het spel krijgen.
Dit is in elk geval het afgewerkte spelerbord.
Een blik op de leveringstegels en het spelbord met alle elementen er op. Intussen wordt vlijtig aan de spelregels gewerkt. Ik ben heel tevreden over het resultaat tot nog toe.