In de voetsporen van Marco Polo
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- Joverowa
- Caballero
In de voetsporen van Marco Polo
Een hele tijd geleden eens gespeeld en vond een aanschaf ervan dan een evidente zaak.
Na een tijd in de kast te hebben gelegen daarnet dan de folie eraf en op tafel..
Maar er zijn een paar dingen iet meer duidelijk.
Je mag een actie maar 1 keer doen: Mag je dan maar 1 keer naar de markt? Of mag je wel eens voor het goud gaan en een andere keer voor bvb peper?
Ziet iemand het nut om te betalen voor goud?
Zwarte dobbelsteen: Je mag maar 1/ronde kopen. Wat als je in die ronde nog een zwarte dobbelsteen krijgt door bvb een contract. Indien dit wel mag, wat dan als de 4 dobbelstenen (bij 3 spelers) dan op zijn?
Na een tijd in de kast te hebben gelegen daarnet dan de folie eraf en op tafel..
Maar er zijn een paar dingen iet meer duidelijk.
Je mag een actie maar 1 keer doen: Mag je dan maar 1 keer naar de markt? Of mag je wel eens voor het goud gaan en een andere keer voor bvb peper?
Ziet iemand het nut om te betalen voor goud?
Zwarte dobbelsteen: Je mag maar 1/ronde kopen. Wat als je in die ronde nog een zwarte dobbelsteen krijgt door bvb een contract. Indien dit wel mag, wat dan als de 4 dobbelstenen (bij 3 spelers) dan op zijn?
derodehazen.be

Labels:
- olavf
- El Capitan
Re: In de voetsporen van Marco Polo
Nee, elk 1x (met je spelerskleur)Je mag een actie maar 1 keer doen: Mag je dan maar 1 keer naar de markt? Of mag je wel eens voor het goud gaan en een andere keer voor bvb peper?
Jawel, 1 betalen om 5 te krijgen is een prima deal.Ziet iemand het nut om te betalen voor goud?
Je zegt het zelf al, 1 per ronde kopen. Je mag er op andere manieren nog meer krijgen. OP=OP.Zwarte dobbelsteen: Je mag maar 1/ronde kopen. Wat als je in die ronde nog een zwarte dobbelsteen krijgt door bvb een contract. Indien dit wel mag, wat dan als de 4 dobbelstenen (bij 3 spelers) dan op zijn?
- Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
De spelregels heb ik niet direct bij de hand. Corrigeer me als ik ergens fout zit.Joverowa schreef:Je mag een actie maar 1 keer doen: Mag je dan maar 1 keer naar de markt? Of mag je wel eens voor het goud gaan en een andere keer voor bvb peper?
Je mag iedere actie waar je dobbelstenen legt slechts één keer uitvoeren per ronde. Er zijn vier aparte vakken in de markt. De vier goederen mogen hier dus in opeenvolgende beurten gekocht worden.
Joverowa schreef:Ziet iemand het nut om te betalen voor goud?
Op is op. Dan heb je pech.Joverowa schreef:Zwarte dobbelsteen: Je mag maar 1/ronde kopen. Wat als je in die ronde nog een zwarte dobbelsteen krijgt door bvb een contract. Indien dit wel mag, wat dan als de 4 dobbelstenen (bij 3 spelers) dan op zijn?
Let wel op: je bent verplicht om één normale actie te doen; voor of na deze verplichte actie mag je onbeperkt aantal extra acties uitvoeren.
Laatst gewijzigd door Bart op di 24 mei 2016, 22:53, 4 keer totaal gewijzigd.
Reden: net iets te lang nagedacht over mijn antwoord
Reden: net iets te lang nagedacht over mijn antwoord
- Edwin84
- Elfenkoning
Er zijn een gelijk aantal zwarte dobbelstenen als spelers+1.
Je mag per beurt maar 1 zwarte dobbelsteen kopen.
Iedereen heeft dus een kans in een ronde om een dobbelsteen te kopen.
Zelf nog niet meegemaakt dat ze allemaal opgingen na 10 keer spelen.
- Joverowa
- Caballero
Bedankt, dan waren de redeneringen juist.
Maar dat betalen voor geld is enkel nuttig bij een 1. Anders kan je naar mijn menng evengoed de "gratis" actie kiezen voor 3 geld.
Ik zie wel wat het geeft als ik het nog eens speel
Maar dat betalen voor geld is enkel nuttig bij een 1. Anders kan je naar mijn menng evengoed de "gratis" actie kiezen voor 3 geld.
Ik zie wel wat het geeft als ik het nog eens speel
derodehazen.be

- Edwin84
- Elfenkoning
Of je moet de eerste zijn in een 3 of 4 spelerspel die de actie geld nemen kiest.
- Joverowa
- Caballero
Natuurlijk!Edwin84 schreef:Of je moet de eerste zijn in een 3 of 4 spelerspel die de actie geld nemen kiest.
derodehazen.be

-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Let wel, je mag bv naar de markt gaan en goud nemen en in de volgende beurt nog eens naar de markt gaan om iets anders of hetzelfde te nemen maar je mag dit enkel met een dobbelsteen waarvan die kleur nog niet aanwezig is. Dus eventueel met een zwarte of witte dobbelsteen !!
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
- Edwin84
- Elfenkoning
Volgens mij mag je meerdere keren met dezelfde dobbelstenen naar de markt. Zolang je maar niet hetzelfde goed neemt.
-
Joel22
- Stamhoofd
Absoluut. Bovendien kun je door 1 of meerdere zwarte dobbelstenen op je kleur te zetten, zelfs twee keerEdwin84 schreef:Volgens mij mag je meerdere keren met dezelfde dobbelstenen naar de markt. Zolang je maar niet hetzelfde goed neemt.
- Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Is dat zo? Ik dacht dat het maximum één keer per speler was.Joel22 schreef:Absoluut. Bovendien kun je door 1 of meerdere zwarte dobbelstenen op je kleur te zetten, zelfs twee keerEdwin84 schreef:Volgens mij mag je meerdere keren met dezelfde dobbelstenen naar de markt. Zolang je maar niet hetzelfde goed neemt..
- olavf
- El Capitan
Je mag per actie eenmaal (één of meer) eigen dobbelstenen inzetten. Voor de zwarte dobbelstenen is er geen beperking.Bart schreef:Is dat zo? Ik dacht dat het maximum één keer per speler was.Joel22 schreef:Absoluut. Bovendien kun je door 1 of meerdere zwarte dobbelstenen op je kleur te zetten, zelfs twee keerEdwin84 schreef:Volgens mij mag je meerdere keren met dezelfde dobbelstenen naar de markt. Zolang je maar niet hetzelfde goed neemt..
-
Kevin
- Hazelnoot Ridder
één per spelerskleur .Bart schreef: Is dat zo? Ik dacht dat het maximum één keer per speler was.
Je kan dus eerst 2 van je rode dobbelstenen bij peper zetten en een beurt erna 2 zwarte daarop (of een zwarte en een witte). Zwart geldt niet als spelerskleur dus je (of een medespeler) kan nadien nóg eens 2 zwarte erop zetten.
Stel dat je 1 rode en 1 zwarte plaatst, dan telt dit ook als rood. Dat mag dus niet als er al rood ligt.
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Klein foutje, ik doelde op de gunst van Khan !!!dirk schreef:Let wel, je mag bv naar de markt gaan en goud nemen en in de volgende beurt nog eens naar de markt gaan om iets anders of hetzelfde te nemen maar je mag dit enkel met een dobbelsteen waarvan die kleur nog niet aanwezig is. Dus eventueel met een zwarte of witte dobbelsteen !!
Naar de markt mag je meermaals gaan maar niet naar dezelfde goederen (of kamelen) of het moest met een andere kleur dobbelstenen zijn (bv 2 zwarte om nogmaals zijde te halen)
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
- 16 Feet Pauly
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: Koning Paul!
- Contacteer:
Dat is vreemd! Dat is namelijk een super sterke actie! bij ons komt het vaak voor dat de zwarte dobbelstenen op zijn.Edwin84 schreef:Er zijn een gelijk aantal zwarte dobbelstenen als spelers+1.