Er zitten zeker wel spellen tussen die aanspreken Splendor, traxx, Jaipur (moeilijk aan te komen op het moment), targi. En dan heb ik ze nog niet eens allemaal gezien
nieuwe spellen 2 spelers
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
linda-1
- Meeple
Re: nieuwe spellen 2 spelers
Ik woon zelf in Spijkenisse. In Hellevoetsluis in een spellenclub zou ik inderdaad eens kunnen doen.
Er zitten zeker wel spellen tussen die aanspreken Splendor, traxx, Jaipur (moeilijk aan te komen op het moment), targi. En dan heb ik ze nog niet eens allemaal gezien
Labels:
-
Beate
- Professor Pimpel
Check amazon.de daar is jaipur wel verkrijgbaar en daar zijn spellen soms ook goedkoper dan in NLlinda-1 schreef:Ik woon zelf in Spijkenisse. In Hellevoetsluis in een spellenclub zou ik inderdaad eens kunnen doen.
- Bongo
- Condottiërre
- Persoonlijke Ondertitel: #homoludens
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
In deze is Targi vaker genoemd hier maar dit is dan ook echt een spel wat 110% zeker bij jou en je man zal aanslaan.
Niet genoemd is Memoir44 of beter Battlelore 2nd Ed.
Ja... dit lijken... let op lijken.. veel regels.
Maar je kan gewoon een soort van strip-boek van BGG downloaden met de regels, en is het ineens niet zo complex.
Qua complexiteit is een goede graadmeter te kijken op BGG naar de weight. van de schaal 1 tot 5 is met 3.18 Marco Polo de zwaarste in je favorieten lijstje... (en daarop ook de uitzondering).
Met zijn 2'en speel ik dan ook het liefste een echt 2 persoons spel...
Mijn all-time favoriet is Star Realms... maar omdat jullie Dominion niet geslaagd vinden, zou ik in de aanraden eerst de gratis app te downloaden en kijken of het aanslaat. Dit is ook een deckbuilder... maar wel veel gaver en gemener.
Als co-op zou ik naar Pandemie (legacy miss wel.. weet eig niet hoe goed die is met 2.. als je altijd samen speelt zou ik die zeker overwegen!) en bijv Verboden Eiland kijken.
En natuurlijk all time classic... Caracasonne... erg leuk met zijn 2'en... en Kolonisten van Catan het kaartspel... heb hem al lang niet meer gedaan.. maar erg goed.
Niet genoemd is Memoir44 of beter Battlelore 2nd Ed.
Ja... dit lijken... let op lijken.. veel regels.
Maar je kan gewoon een soort van strip-boek van BGG downloaden met de regels, en is het ineens niet zo complex.
Qua complexiteit is een goede graadmeter te kijken op BGG naar de weight. van de schaal 1 tot 5 is met 3.18 Marco Polo de zwaarste in je favorieten lijstje... (en daarop ook de uitzondering).
Met zijn 2'en speel ik dan ook het liefste een echt 2 persoons spel...
Mijn all-time favoriet is Star Realms... maar omdat jullie Dominion niet geslaagd vinden, zou ik in de aanraden eerst de gratis app te downloaden en kijken of het aanslaat. Dit is ook een deckbuilder... maar wel veel gaver en gemener.
Als co-op zou ik naar Pandemie (legacy miss wel.. weet eig niet hoe goed die is met 2.. als je altijd samen speelt zou ik die zeker overwegen!) en bijv Verboden Eiland kijken.
En natuurlijk all time classic... Caracasonne... erg leuk met zijn 2'en... en Kolonisten van Catan het kaartspel... heb hem al lang niet meer gedaan.. maar erg goed.
-
EEMBC
- Hazelnoot Ridder
Carcassonne viel niet in de smaak bij Linda, FrankEEMBC/Bongo schreef:En natuurlijk all time classic... Caracasonne... erg leuk met zijn 2'en
Je hebt noch geen coöp, en dan zou ik idd eens kijken naar Verboden Eiland. Met 2 wel het makkelijkst, met 3 het best, maar zeker de moeite waard.
Een spel wat ik geweldig vind met 2 maar vrijwel niet te krijgen is is 8 Masters' Revenge. Ik wilde hem toch even noemen
- Bongo
- Condottiërre
- Persoonlijke Ondertitel: #homoludens
oh.. die had ik gemist....
dan speltip voor carcasonne...
Probeer meer de punten van de andere af te snoepen
Zo word ie interessanter.
Er zijn ook nog wat andere spelvarianten.. met x aantal tegels open voor te kiezen zodat je meer strategisch wat kan doen....(los van uitbreidingen)
dan speltip voor carcasonne...
Probeer meer de punten van de andere af te snoepen
Zo word ie interessanter.
Er zijn ook nog wat andere spelvarianten.. met x aantal tegels open voor te kiezen zodat je meer strategisch wat kan doen....(los van uitbreidingen)
- RvdH83
- Fabrieksmanager
Wij spelen dat je 3 tegels in je hand hebt, waarvan je er telkens 1 moet leggen. Aan het einde van je beurt trek je een nieuwe. Dan heb je iets meer mogelijkheden. Je kunt ook vooruit plannen tijdens andermans beurt, zodat het spel sneller gaat.EEMBC/Bongo schreef:Er zijn ook nog wat andere spelvarianten.. met x aantal tegels open voor te kiezen zodat je meer strategisch wat kan doen....(los van uitbreidingen)
-
linda-1
- Meeple
Het hele speel principe Carcasonne spreekt mij niet aan. Ik heb dit spel na 5 keer proberen verkocht. Het spreekt mij niet aan. Ik weet dat heel veel mensen het steengoed vinden en ik dus niet sorry.
Wat ik vandaag gekocht heb valt ook zeker in de smaak. Ik liep bij de Kruidvat en zag vorsten van catan het grote kaartspel voor 2 spelers daar liggen voor 12 euro. Ik dacht ja die ga ik proberen. Bevalt echt super. Echt een aanrader voor wie hem nog niet heeft zeker voor dat geld.
Wat ik vandaag gekocht heb valt ook zeker in de smaak. Ik liep bij de Kruidvat en zag vorsten van catan het grote kaartspel voor 2 spelers daar liggen voor 12 euro. Ik dacht ja die ga ik proberen. Bevalt echt super. Echt een aanrader voor wie hem nog niet heeft zeker voor dat geld.
-
kyozu8
- Veenboer
Targi zie ik al een aantal keer genoemd worden, zeker een aanrader.
Daarnaast is de welbekende Hive ook een erg leuk en tactisch spel.
Daarnaast is de welbekende Hive ook een erg leuk en tactisch spel.
-
Traquan
- Stamhoofd
Nieuwe video van Rahdo wellicht interessant:
Top 10 Two Player Only Games
De Top-10:
Top 10 Two Player Only Games
De Top-10:
-
Lorthania
- Veenboer
Met twee spelen we thuis erg graag Keltis (al lang een favoriet) en sinds kort ook Pagoda.
-
maartend
- Critico
Claustrophobia. Heerlijk spel. Maar bij ons scoort Tides of Time ook hoog. Lekker eenvoudig en zeer leuk.
-
helena
- Caballero
- Persoonlijke Ondertitel: kooiker
Bol.com heeft Jaipur ook.Beate schreef:Check amazon.de daar is jaipur wel verkrijgbaar en daar zijn spellen soms ook goedkoper dan in NLlinda-1 schreef:Ik woon zelf in Spijkenisse. In Hellevoetsluis in een spellenclub zou ik inderdaad eens kunnen doen.
Splendor is trouwens ook heel leuk, simpele regels, korte speelduur en maakt niet uit met hoeveel spelers (2,3,4) allemaal even leuk.
-
MarijnS
- Jakkiebak!
Sluit ik me bij aan, echt een aanrader (en soms pijnlijk voor je portemonnee)el_crosso schreef:Kijk ook eens de video's van Rahdo op Youtube. Die speelt ook voornamelijk 2 speler spellen. Zijn motto is ook door de runthroughs een gevoel te krijgen hoe een spel nu echt speelt.
-
Twizzler
- Meeple
Misschien wel het leukste 2 speler spel wat er is.helena schreef:Ik zie dat onze smaak wat betreft leuk en niet leuk aardig overeenkomt. Pas heb ik Jaipur aangeschaft en dat vind ik een hele leuke nieuwe aanwinst.
-
Hippe
- Professor Pimpel
Als je patchwork leuk vindt, dan zou je ook cottage Garden kunnen proberen. Reacties zijn wisselend maar ik vond hem erg leuk.