31 maart is de dag waarop je officieel ongeduldig mag worden.TimofKings schreef:Is er al een datum gekend? We zijn aan het einde van het eerste kwartaal.
Sorry, kben ongeduldig.
Nederlandstalige editie van Cosmic Encounter
Moderators: Website beheerders, Ereleden
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Nederlandstalige editie van Cosmic Encounter
Labels:
-
interceptor
- Uitgever
Hoi,TimofKings schreef:Is er al een datum gekend? We zijn aan het einde van het eerste kwartaal.
Sorry, kben ongeduldig.
Ja het wordt Half april. De spellen zitten op de boot. Nog even geduld ze komen eraan...
-
technorat
- Meeple
Leuk initiatief! Ik vind het een geweldig spel en ben blij dat meer mensen het nu proberen kunnen. Het is precies de sort van spel dat vertaald moet worden (veel woorden en ingewikkelde situaties).
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
-
mazinho
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Completionist
Zullen we weer #ontopic
-
TimofKings
- Rooster Booster
Jij ging initieel offtopicmazinho schreef:Zullen we weer #ontopic
Dus ontopic: ik vind het raar dat geen enkele FLGS em op preorder heeft staan. Cosmic Encounter dan hé.
Heb er al een paar gechecked. Bvb, Summoner-maart nieuwsbrief praat over pandemic reign of cthulhu en dead of winter the long night. Allemaal al te pre-orderen.
Maar geen Cosmic Encounter NL. Nergens.
-
interceptor
- Uitgever
Dat is ook mijn eigen schuld . ik heb er zelf nog geen werk van gemaakt en zij hebben mij ook niet gecontactTimofKings schreef:Jij ging initieel offtopicmazinho schreef:Zullen we weer #ontopic![]()
Dus ontopic: ik vind het raar dat geen enkele FLGS em op preorder heeft staan. Cosmic Encounter dan hé.
Heb er al een paar gechecked. Bvb, Summoner-maart nieuwsbrief praat over pandemic reign of cthulhu en dead of winter the long night. Allemaal al te pre-orderen.
Maar geen Cosmic Encounter NL. Nergens.
Ik wil eerst de goederen checken voordat ik pre-sales ga doen.
-
TimofKings
- Rooster Booster
Oh yeah, eindelijk. Heb em al besteld. 
-
sneaky
- Sojaboon
Zal het spel binnenkort ook beschikbaar zijn via de grote webstores?
En is er al zicht of jullie ook de uitbreidingen kunnen gaan vertalen?
-
el_crosso
- Burgemeester
Zoals gemaild met elkaar, heb nu de Engelse versie plus een uitbreiding gekocht. Engels is voor mij en mijn speel maten geen bezwaar en ik wil meteen met 6 kunnen spelen. Plus inderdaad dat ik het ook niet wist totdat jij dat zelf hier aangaf. Mijn flgs, Summoner, had hem dus niet. Maar dat wist je al.
Desalniettemin wil ik hem best in Nederlands hebben voor als er minder goed Engels lezende meespelen.
Desalniettemin wil ik hem best in Nederlands hebben voor als er minder goed Engels lezende meespelen.
-
interceptor
- Uitgever
Op het moment bezig met de vertaling van de eerste uitbreiding.sneaky schreef:Zal het spel binnenkort ook beschikbaar zijn via de grote webstores?
Ik moet wel een minimale verkoop hebben van het basis spel om zo de uitbreiding te kunnen bekostigen.
-
sneaky
- Sojaboon
Zou iemand die reeds het spel heeft gekocht iets kunnen zeggen over de kwaliteit van de vertaling?
Het is misschien een beetje lullig omdat in deze draad te vragen, maar in de vertaling van Amoeba, note bene de eerste vertaalde Alien die gepost was op de House of Monks site, vind ik al diverse fouten:

Twee "in" achterelkaar in de eerste zin
"Je mag een aantal of al je schepen uit je kolonies weghalen" is toch echt iets heel anders dan "You may remove some or all of your ships to your colonies, [...]"
En "[...]of je mag net zoveel schepen toevoegen als je wilt vanuit een van je kolonies" is ook niet hetzelfde als "[...]or you may add as many ships as you want [...] from any of your colonies."
ik zal het spel graag willen aanschaffen en hopelijk is dit slechts een uitzondering is, die wat errata vereist, maar het zou fijn zijn als een koper hier duidelijkheid over kan scheppen.
Het is misschien een beetje lullig omdat in deze draad te vragen, maar in de vertaling van Amoeba, note bene de eerste vertaalde Alien die gepost was op de House of Monks site, vind ik al diverse fouten:

Twee "in" achterelkaar in de eerste zin
"Je mag een aantal of al je schepen uit je kolonies weghalen" is toch echt iets heel anders dan "You may remove some or all of your ships to your colonies, [...]"
En "[...]of je mag net zoveel schepen toevoegen als je wilt vanuit een van je kolonies" is ook niet hetzelfde als "[...]or you may add as many ships as you want [...] from any of your colonies."
ik zal het spel graag willen aanschaffen en hopelijk is dit slechts een uitzondering is, die wat errata vereist, maar het zou fijn zijn als een koper hier duidelijkheid over kan scheppen.
-
Pedro777
- Condottiërre
Het eerste lijkt me inderdaad niet echt correct en kan voor verwarring zorgen. Maar het tweede is toch duidelijk?
-
maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Het tweede betekent in het Engels als ik het goed heb "vanuit kolonies" en niet strikt "vanuit een van je kolonies". In dat geval is het wel een essentieel verschil... Ken het spel overigens niet dus inhoudelijk geen idee wat sense maakt hiervan
.
@Sneaky: Niets lulligs aan; je mag de verantwoordelijke uitgever hier best naar vragen of op aanspreken. Hij zal ongetwijfeld meelezen in dit topic en duidelijkheid kunnen scheppen
.
@Sneaky: Niets lulligs aan; je mag de verantwoordelijke uitgever hier best naar vragen of op aanspreken. Hij zal ongetwijfeld meelezen in dit topic en duidelijkheid kunnen scheppen
-
TwistedByDesign82
- Jakkiebak!
Even een schopje. Hoe zijn de ervaringen met deze Nederlandstalige versie? Kwaliteit van vertaling? Componenten?
Ik wil CE kopen, maar ik twijfel tussen de EN en NL versie. De mensen met wie ik dit zou spelen, prefereren NL, maar ik wil ook de uitbreidingen. Hoever staat het daarmee?
Ik wil CE kopen, maar ik twijfel tussen de EN en NL versie. De mensen met wie ik dit zou spelen, prefereren NL, maar ik wil ook de uitbreidingen. Hoever staat het daarmee?
-
interceptor
- Uitgever
Eerste uitbreiding komt eraan. Ik verwacht 2018 maar ik weet nog niet precies wanneer daar hen ik geen invloef op.TwistedByDesign82 schreef: Even een schopje. Hoe zijn de ervaringen met deze Nederlandstalige versie? Kwaliteit van vertaling? Componenten?