Yes, thanks!BibKamp318 schreef:Good old favorite Auction list is er weer:
https://www.boardgamegeek.com/geeklist/ ... own/page/1?
Bidding phase has started
Spiel 2016 - algemeen
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Duiker
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Spiel 2016
Keep Exploring Games
Labels:
-
el_crosso
- Burgemeester
Vraag, hoe zit het bij Spiel eigenlijk met de taal van de spellen?
Is het overgrote deel Duits of houd men rekening met het internationale publiek?
Is het overgrote deel Duits of houd men rekening met het internationale publiek?
Volg ons El Crosso a Board game Life blog
-
The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
In mijn ervaring is het vooral Engels en Duits, meer Engels dan Duits zelfs, hoewel de uitleg die je in Essen krijgt vaak nogal gebrekkig Engels is aangezien een groot deel van de uitgeverijen daar Europees/Duits zijn.el_crosso schreef:Vraag, hoe zit het bij Spiel eigenlijk met de taal van de spellen?
Vroeger was het als het ik het goed begrepen heb vooral Duits, maar ik heb tot nu toe van al de spellen waar ik de vorige 3 jaren interesse voor had Engelstalige versies gevonden. Alleen tweedehands is vaak Duits.
But correct me if I'm wrong.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
-
Ugur
- Caballero
- Persoonlijke Ondertitel: Lord of Complaints
Qua uitgevers wordt Spiel steeds internationaler, dus bij de stands van de uitgevers zijn inderdaad in heel veel gevallen de spellen ook in het Engels beschikbaar. Als je echter net als ik koopjesjagen leuk vindt zijn er bij de verkoopstands (de stands van diverse spellenwinkels) doorgaans betere prijzen, en meer spellen uit voorgaande jaren, voorhanden dan bij de uitgever zelf. Maar omdat het hier vaak wel om Duitse standhouders gaat voeren de Duitse exemplaren daar absoluut de boventoon en is het goed zoeken naar een goed geprijsd Engels exemplaar.The Iced One schreef:In mijn ervaring is het vooral Engels en Duits, meer Engels dan Duits zelfs, hoewel de uitleg die je in Essen krijgt vaak nogal gebrekkig Engels is aangezien een groot deel van de uitgeverijen daar Europees/Duits zijn.el_crosso schreef:Vraag, hoe zit het bij Spiel eigenlijk met de taal van de spellen?
Vroeger was het als het ik het goed begrepen heb vooral Duits, maar ik heb tot nu toe van al de spellen waar ik de vorige 3 jaren interesse voor had Engelstalige versies gevonden. Alleen tweedehands is vaak Duits.
But correct me if I'm wrong.
Justice, like lightning, ever should appear to few men's ruin, but to all men's fear.
-
el_crosso
- Burgemeester
Ok dank voor de, verwachte antwoorden, allemaal logisch ook hoor.
Maar denk bijvoorbeeld aan Scythe, Cry Havoc, etc. die wil ik absoluut in het Engels (nederlands is er niet eens)
Maar denk bijvoorbeeld aan Scythe, Cry Havoc, etc. die wil ik absoluut in het Engels (nederlands is er niet eens)
-
arne
- Burgemeester
De titels die je opgeeft, zullen volgens mij enkel in het Engels (en misschien Pools voor Cry havoc) te krijgen zijn. Enkel als je bij Duitse uitgeverijen langsgaat moet je even kijken of je een duitse of internationale versie hebt.
-
Dirk_M
- Party Animal
Voor Scythe kan je denk ik het beste donderdag of vrijdag zo vroeg mogelijk naar de stand van Morning Players rennen. Ze hebben zowel de Engelse als de Duitse editie, dus even opletten wat je pakt.el_crosso schreef:Ok dank voor de, verwachte antwoorden, allemaal logisch ook hoor.
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
BibKamp318 schreef:Good old favorite Auction list is er weer:
https://www.boardgamegeek.com/geeklist/ ... own/page/1?
Bidding phase has started
Dat gaat me weer een aardige stuiver kostten vrees ik
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
-
kattaklop
- Garnaal
Weet er iemand waar ik de link kan vinden van de spellen die ze op spiel gaan demoen.
Hij is al eens op dit forum gepost maar ik vind hem niet meer.
Op de officiële webside vind ik hem ook al niet.
Alvast bedankt.
Hij is al eens op dit forum gepost maar ik vind hem niet meer.
Op de officiële webside vind ik hem ook al niet.
Alvast bedankt.

-
ouwezeeman
- Garnaal
De lijst met nieuwe releases: http://www.merz-verlag-en.com/uploads/2 ... n_25.7.pdf
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/
-
kattaklop
- Garnaal
Thanksouwezeeman schreef:De lijst met nieuwe releases: http://www.merz-verlag-en.com/uploads/2 ... n_25.7.pdf

-
ouwezeeman
- Garnaal
Jij ook bedankt want met het nog es doornemen vd lijst viel mn oog op de release van het 3e deel van Andor
ongetwijfeld zal 999 deze in het NL uitbrengen. 
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/
-
Duiker
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games
Keep Exploring Games
-
el_crosso
- Burgemeester
Is het misschien leuk om een lijst van mensen te maken die naar Spiel gaan en in de start post bij te houden? 
-
mezzamorphis
- Party Animal
Welke geeklist is het beste om te volgen als het gaat om releases?