Spiel 2016 - nieuwe releases
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
kersje86
- Party Animal
Re: Spiel 2016 - nieuwe releases
Ik heb de lijst bekeken en voorlopig lacht mijn portemonnee me erg uit

Labels:
-
Nivatra
- Professor Pimpel
Merci voor de tip. Eindelijk gedaan met het klungelig overbrengen op de zelf geprinte plattegronden, die dan meestal zo vol geschreven zijn dat het weer onoverzichtelijk word.woozle schreef:Kleine tip om de lijst overzichtelijk te houden: Essen Geek Tool
Hierin worden alle titels opgenomen die op de geeklist van BGG worden toegevoegd.
In de tool kan je vervolgens aanduiden wat je interesse is per titel. Als je al je voorkeuren hebt aangeduid, kan je daarna handige overzichten printen. Sinds vorig jaar werden zelfs de halplannen toegevoegd met de aanduidingen van je voorkeuren.
Ik gebruik de tool al een drietal jaar en hij wordt ieder jaar beter. Voor 2016 zijn de aanpassingen nog niet gebeurd, maar dat zal wel niet lang meer duren.
-
Bongo
- Condottiërre
- Persoonlijke Ondertitel: #homoludens
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Yep!
Dat is de tool die ik ook gebruik.
Die hal-plannen zitten er al langer in hoor.. maar dat terzijde.
Het vergt wel wat voorwerk... idealiter moet je per spel aangeven wat je ervan vind.
Skip; Ignore; Like ; Want ; Need en een vrij tekst veld waarin je je commentaar in kan zetten.
De [Ignore] komen niet op je uitlijstingen meer terug.
De pre-orders/pick ups en must-buys die classificeerde ik altijd als Need. (donker groen als stand op je halplan)
[Want] de zeer zeer interessante (en ook al video's vaak van te voren gezien)
[Like] de expansions, en mogelijk interessante titels... in ieder geval zijn dat stands waar ik niet aan voorbij wil lopen.
En op die manier hou je uiteindelijk beetje overzicht.
Vorig jaar waren er officieel 750 !! nieuwe releases.
Mijn tip, die tool bijna dagelijks ff bijhouden, en mogelijke interessante spellen op skip zetten. En die spellen dan wanneer je tijd hebt even goed beoordelen.
Dat is de tool die ik ook gebruik.
Die hal-plannen zitten er al langer in hoor.. maar dat terzijde.
Het vergt wel wat voorwerk... idealiter moet je per spel aangeven wat je ervan vind.
Skip; Ignore; Like ; Want ; Need en een vrij tekst veld waarin je je commentaar in kan zetten.
De [Ignore] komen niet op je uitlijstingen meer terug.
De pre-orders/pick ups en must-buys die classificeerde ik altijd als Need. (donker groen als stand op je halplan)
[Want] de zeer zeer interessante (en ook al video's vaak van te voren gezien)
[Like] de expansions, en mogelijk interessante titels... in ieder geval zijn dat stands waar ik niet aan voorbij wil lopen.
En op die manier hou je uiteindelijk beetje overzicht.
Vorig jaar waren er officieel 750 !! nieuwe releases.
Mijn tip, die tool bijna dagelijks ff bijhouden, en mogelijke interessante spellen op skip zetten. En die spellen dan wanneer je tijd hebt even goed beoordelen.
Laatst gewijzigd door Bongo op wo 10 aug 2016, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Bongo
- Condottiërre
Nivatra schreef:Merci voor de tip. Eindelijk gedaan met het klungelig overbrengen op de zelf geprinte plattegronden, die dan meestal zo vol geschreven zijn dat het weer onoverzichtelijk word.woozle schreef:Kleine tip om de lijst overzichtelijk te houden: Essen Geek Tool
Hierin worden alle titels opgenomen die op de geeklist van BGG worden toegevoegd.
In de tool kan je vervolgens aanduiden wat je interesse is per titel. Als je al je voorkeuren hebt aangeduid, kan je daarna handige overzichten printen. Sinds vorig jaar werden zelfs de halplannen toegevoegd met de aanduidingen van je voorkeuren.
Ik gebruik de tool al een drietal jaar en hij wordt ieder jaar beter. Voor 2016 zijn de aanpassingen nog niet gebeurd, maar dat zal wel niet lang meer duren.
Oh... dat bijschrijven op de plattegrond blijf je wel houden... maar dan wel heel klein beetje maar. De stands worden namelijk met geel, licht groen en donkergroen ingekleurd... maar door welk spel staat er niet bij.
Als een spel donkergroen is... en hij ligt op 4 stands... betekent dat dan ook dat al die 4 stands gekleurd worden.
Maar je kan ook nog lijsten per hal en per uitgever printen ter ondersteuning!
-
Mac-S
- Genius
- Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer
Bij gebruik van die tool (en eigenlijk ook bij gebruik van welke andere methode dan ook) moet je wel kritisch zijn... met naar verwachting ruim 1000 nieuwe spellen dit jaar moet je echt 90% wegstrepen om een lijstje over te houden waar je iets mee kunt tijdens Spiel, zeker als je graag een (half) proefpotje wilt spelen voordat je tot aanschaf over gaat.
-
Nivatra
- Professor Pimpel
Super! Bedankt voor de toelichting. Ik bestudeer de Tool in het weekend wanneer ik wat meer tijd heb.EEMBC/Bongo schreef:Oh... dat bijschrijven op de plattegrond blijf je wel houden... maar dan wel heel klein beetje maar. De stands worden namelijk met geel, licht groen en donkergroen ingekleurd... maar door welk spel staat er niet bij.
Als een spel donkergroen is... en hij ligt op 4 stands... betekent dat dan ook dat al die 4 stands gekleurd worden.
Maar je kan ook nog lijsten per hal en per uitgever printen ter ondersteuning!
-
Bongo
- Condottiërre
Klopt.Mac-S schreef:Bij gebruik van die tool (en eigenlijk ook bij gebruik van welke andere methode dan ook) moet je wel kritisch zijn... met naar verwachting ruim 1000 nieuwe spellen dit jaar moet je echt 90% wegstrepen om een lijstje over te houden waar je iets mee kunt tijdens Spiel, zeker als je graag een (half) proefpotje wilt spelen voordat je tot aanschaf over gaat.
Zo zag die van mij eruit in 2015:
Games list for eembc/bongo
Need 5
Want 25
Like 131
Total: 161
Van in totaal 750 games.
Ik ben ietsjes minder kritisch in de catergorie [like]... daar zitten soms verborgen pareltjes tussen.
Die 5 + 25 spellen had ik ook nog handmatig op de plattegronden erbij geschreven.
Of met spelnaam, of van de uitgever... bijv AEG of Matagot erin gezet omdat ik dan weet dat ik daar toch diverse spellen wil bekijken.
Vorig jaar stond bij Artifacts Inc op mijn [Want] lijst... kom ik na 3 keer die stand voorbij te zijn gelopen... denk van.. heb ik nu iets gemist... ja.. even vragen. Waar ligt Artifacts Inc?? Euh.. we hadden geen plek.. die ligt hier achter in ons hok in de doos...
Oh? Euh ja.. dan doe die mij maar 1 doos dan
-
el_crosso
- Burgemeester
Maar gisteren zag ik enkel nog de 2015 spellen en nog niet de 2016 lijst?
-
rober
- Standaard moderator
woozle schreef:Kleine tip om de lijst overzichtelijk te houden: Essen Geek Tool
All is fair in love, war and Carcassonne

-
BibKamp318
- Garnaal
Laat even weten als ie d'er is voor 2016: vandaag alvast nog nietwoozle schreef:Kleine tip om de lijst overzichtelijk te houden: Essen Geek Tool
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
meer info: http://spelhamels.blogspot.be en https://www.facebook.com/spelhamels
meer info: http://spelhamels.blogspot.be en https://www.facebook.com/spelhamels
-
woozle
- Stamhoofd
Ik geef wel een seintje. Het is ook maar iemand die het in zijn vrije tijd doet, dus de eerste keer zal het misschien wat langer duren. De lijst staat ook nog maar juist online. Daarna lopen de updates vanzelf.

-
kimm
- Party Animal
Naar welke spellen kijken jullie enorm uit dit jaar? Is er al een toppic met wie welke spellen op zijn lijstje heeft staan ?
-
MADG0BLIN
- Stamhoofd
Ik heb een lijstje voor mezelf gemaakt met wat ik interessant vind. Ik ga niet alles kopen, maar probeer deze in ieder geval te bekijken als ik genoeg tijd heb.
https://boardgamegeek.com/geeklist/2125 ... games-list
https://boardgamegeek.com/geeklist/2125 ... games-list

-
The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Ik heb net als al mijn vaste medespelers ook een lijst gemaakt op BGG. http://geekdo.com/geeklist/211951/nicht ... essen-2016
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
-
Legolias
- Professor Pimpel
Het lijkt er op dat Essen geek mini tool er dit jaar niet gaat komen. Er heeft iemand al een aardig alternatief gebouwd: http://www.tabletoptogether.com/essen-spiel/index.php
Ik heb m al uitgeprobeerd en hij bevalt wel. Kern zit er in en is zelfs iets gebruiksvriendelijker vind ik.
Ik heb m al uitgeprobeerd en hij bevalt wel. Kern zit er in en is zelfs iets gebruiksvriendelijker vind ik.