D&D spelers / speelsters gezocht (Ede)

voor eenzame RPG-spelers die verwante zielen zoeken

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Memnon
Joker

D&D spelers / speelsters gezocht (Ede)

Bericht door Memnon »

Gezocht spelers / speelsters / voor een nieuwe Dungeons & Dragons campaigns.

Ben zelf 33 jaar, Speel al zo’n 20 jaar rpg’s, voornamelijk D&D 2nd en aangepaste 'homebrew' versies met regels uit 3rd / 4th en pathfinder. Helaas zijn de vorige groepen waarmee ik speelde uit elkaar gevallen na vele jaren.

Ik woon in Ede naast station Ede-Centrum, dus erg makkelijk te bereiken is met openbaar vervoer. Mijn huis is te gebruiken, maar ik sta ook open om van locatie te wisselen als dit beter uitkomt.

Ben momenteel alleen, en ik zou kunnen DMen, maar dat hoeft van mij niet perse. Als er iemand Dungeon Master wil zijn is dat prima, ervaring als DM heeft wel voorkeur een goede Dungeon Master is natuurlijk de sleutel tot een goede campaign.

Verder ben ik dus opzoek naar een aantal (2 of 3) like-minded spelers / speelsters die voor langere tijd een campaign willen spelen. Vind het erg leuk om over langere tijd de karakters te blijven ontwikkelen en om naast het spelen er verhalen over te schrijven & art bij te produceren zodat je aan het einde echt iets hebt om op terug te kijken. Voorbeeld van wat art: https://displate.com/bransentertainment/fantasy-artwork

Ervaring voor spelers / speelster is voor mij niet zo erg belangrijk, het zal voor iedereen toch aanpassen en erin komen zijn. Passie, plezier en commitment zijn belangrijker wat mij betreft, er is niets zo vervelend als iemand die zijn afspraken niet nakomt en/of een negatieve vibe binnenkomt.

Hopelijk hebben we snel een leuke groep samengesteld.

Mijn voorkeur heeft het om minimaal 1x in de 2 weken te spelen zodat je de binding met het verhaal houd. Als je geïnteresseerd bent of vragen hebt, laat gerust een berichtje achter.

Labels:
Sabre
Joker
Persoonlijke Ondertitel: Newbie

Re: D&D spelers / speelsters gezocht (Ede)

Bericht door Sabre »

Hey Memnon, heb je mijn mail ontvangen? Ik heb eventueel wel interesse. Ben vooral benieuwd wat je wil gaan spelen. Beginnen met 5th of heb je iets anders in gedachte?
Memnon
Joker

Bericht door Memnon »

Sabre schreef:Hey Memnon, heb je mijn mail ontvangen? Ik heb eventueel wel interesse. Ben vooral benieuwd wat je wil gaan spelen. Beginnen met 5th of heb je iets anders in gedachte?
Hey, leuk om te horen! Nee niet ontvangen helaas. Qua rules maakt het mij niet zoveel uit, ben zelf lang bij de old-skool 2nd edition / Forgotten realms blijven hangen en heb daar ook nog de boeken nog van. Maar deze regels hebben wij met de oude groep, deels op basis van Pathfinder regels aangepast, met name voor combat & stats.

5th Edition heb ik zelf niet gespeeld maar ik denk dat ik snel genoeg aangepast ben. Alleen even een kwestie van boeken aanschaffen, doornemen en klaar. Mocht er een nieuwe groep beginnen, laten we gewoon kiezen wat de meeste mensen bevalt.
Sabre
Joker
Persoonlijke Ondertitel: Newbie

Bericht door Sabre »

Zelf heb ik alleen ervaring met Pathfinder. Ben wel druk bezig alle regels van 5th door te pluizen. En moet zeggen dat 5th mij best aanspreekt. Wat ik tot nu toe begrijp zijn de regels van 5th een stuk soepeler en minder gefocust op de cijfers. Roleplaying krijgt meer aandacht.

De basis regels voor 5th kun je sowieso op de D&D site gratis downloaden. Natuurlijk niet alle classes/races en dergelijke, maar het is een begin. We kunnen misschien eerst een begin sessie(s) spelen kijken of het wat is. Ik heb zelf de starterset voor 5th daar zit een adventure voor 4-5 spelers (zonder DM) in. Mocht het bevallen kunnen we altijd nog de boeken aanschaffen.

Ik zal eens rondvragen of ik meer geïnteresseerden kan vinden.
Marcel88
Joker
Persoonlijke Ondertitel: .
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Marcel88 »

Hee,

In een andere post heb ik aangegeven dat ik heel graag een keer D&D zou willen proberen. Sabre wees me op deze post.

Het lijkt me heel gaaf om hierbij aan te sluiten. Echter, ik heb dus nul ervaring en weet niet hoe het bevalt. Als je dus per direct mikt op een vaste groep is het misschien niet handig om mij te kiezen.

Ik ben 28 jaar en woon in Utrecht. Ede lijkt me prima te doen. Verder ben ik niet zo Artsy, maar schrijf ik graag.
jaspergast
Joker

Bericht door jaspergast »

Hey, ik weet niet of je nogsteeds spelers zoekt? ik kom zelf ook uit Ede en ben 25 jaar, ik heb enig ervarig met D&D 5th en 4th, van 5th heb ik ook een player manual thuis voor het maken van characters. Laat me weten of je nog mensen zoekt
Maelyrra
PIONier

Bericht door Maelyrra »

Hee! Zoeken jullie nog mensen? Ik ben 23 jaar oud, woon in Ede en ik heb vooral heel veel D&D 4e gespeeld.
DarkKnightJin
Joker

Bericht door DarkKnightJin »

Als er nog open plaatsen zijn: Ik ben ook op zoek naar een D&D 5e groep in de buurt van Veenendaal/Ede.

Ik ben nog gloedjenieuw, maar ik heb de 5e regels en dingen redelijk in m'n kop zitten.
Vanaf morgenavond ook in bezit van een PHB en een DM Guide.

Laat maar weten als er een eventueel een plekje vrij komt.