Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Goedendag heren beheerders. Ik zie dat de conversie is geslaagd, mijn complimenten daarvoor.
Maar denkt u niet dat u nu op de lauweren kunt gaan rusten. De volgende zaken zie ik graag aangepakt/verbeterd:
Er is bij mijn weten geen link vanuit welk gebruikerspaneel dan ook naar deze profielpagina. Ik kan er alleen bijkomen als ik onder een bericht van mijn hand op het icoontje 'profiel' klik. Dat is een beetje irritant, want als de verzameling van al mijn waarderingen wil zien, moet ik eerst een bericht van mijzelf opsnorren. Kan daar iets aan worden gedaan?
De spellendb ziet er nu rustiger uit door het gebruik van 2 kolommen in plaats van 3: prima. Maar de waarderingen bij een spel zelf zijn nog wat onduidelijk. Ik wilde voorstellen dat de waardering groot en fel-oranje gekleurd aan de linkerkant van een beschrijving komt te staan, dus vrijwel meteen naast de avatar van degene die de waardering heeft gegeven. Nu staat dat cijfer een beetje eenzaam klein te wezen aan de rechterkant van het scherm.
De paginering van mijn spelwaarderingen is niet in orde. Als ik bijvoorbeeld alle spellen met een cijfer '3' opvraag (klik hier), komen daar 2 pagina's waarderingen uit. Maar klikken op het tweetje levert dit op. Lijkt me niet in orde.
Het speloverzicht dat ik zie als ik bijvoorbeeld naar de letter 'd' ga (zie hier) is wat te compact. Ik wilde voorstellen dat de spellennamen in een groter en vetter font worden weergegeven, en dat er wat meer padding in de cellen gaat zodat het niet zo'n massief stuk tekst oogt.
Ik heb me sinds het begin van de SpSpDB doodgeërgerd aan de speltypes die aan spellen zijn toegekend. Een loodzwaar strategiespel als Diplomacy is bijvoorbeeld een 'tactisch spel'. Ik wilde voorstellen dat er een discussie wordt geopend voor nieuwe en wat relevantere classificeringen.
Ik zie ook dat spellen eindelijk juist worden gecatalogiseerd (dus als 'Dolmengötter, Die'). Hulde daarvoor. Maar zodra je dan op de bewuste spelpagina klikt... Mag het echt weer allemaal 'Die Dolmengötter' heten .
Bij het bekijken van de 'preview' van een kalenderevenement met ingeschakelde herhaling wordt het herhalingsblok niet getoond ondanks het aangevinkt-zijn van de optie 'herhaal evenement'. Uit- en opnieuw aanklikken toont het echter wel. Ditzelfde geldt voor de begin- en eindtijd van het evenement.
Spelfout in de koptitel van deze pagina: 'Herhaald zich...'
Leuk dat ik de herhalingsoptie voor evenementen aan kan vinken, maar ik zie de herhaalde evenementen niet terug in de kalender... (Voor het bovenstaande evenement heb ik gekozen voor herhaling tot en met december 2010, maar in oktober, november en december is niets vermeld.) Of kijk ik met mijn neus?
Het opvragen van mijn eigen kalendergebeurtenissen via mijn gebruikerspaneel lijkt in het geheel niet te werken. Ik zie in ieder geval niets verschijnen op dit punt.
Bij het beheren van de abonnementen op discussies wordt als actie genoemd 'Geselecteerden als niet-gelezen markeren'. Dat is hoogst verwarrend. Kan dat worden veranderd in 'Verwijder abonnement op de geselecteerden'?
En daar laat ik het maar even bij...
Ik wens u allen veel succes met de jacht op bugs.
Laatst gewijzigd door cymric op wo 18 aug 2010, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Thanks, Cymric! Je input is much appreciated!
Er zijn zo nog wat meer zaken die aangepast moeten worden, dus op de lauweren rusten is er voorlopig niet bij, nee
Maar blijf vooral zaken opmerken, suggesties van de hand doen, et cetera. Wordt het echt beter van en dat is wat we willen!
Vraag — Wat was ook alweer de manier om een URL naar een spel in de DB te genereren zonder dat de naam van het spel in de URL wordt opgenomen? Die methode was vermeld op de eerste versie van dit forum, en is dus nu verloren gegaan...
Vraag — Hoe moest ik ook alweer email-berichten ontvangen als reacties zijn geplaatst in een discussie waar ik aan heb bijgedragen? Bij dit bericht is bijvoorbeeld 'breng mij op de hoogte van nieuwe reacties' ingeschakeld, maar ik ontving niets toen Bartjes reageerde. (Antwoord is ook verloren gegaan...)
Vraag — Hoe moest ik ook alweer email-berichten ontvangen als reacties zijn geplaatst in een discussie waar ik aan heb bijgedragen? Bij dit bericht is bijvoorbeeld 'breng mij op de hoogte van nieuwe reacties' ingeschakeld, maar ik ontving niets toen Bartjes reageerde. (Antwoord is ook verloren gegaan...)
Als ik me niet vergis, komt die melding wel (ik krijg 'm zelf namelijk ook binnen), maar wat verlaat. Om de zoveel minuten, checkt ie of er nieuwe reacties zijn. P.T., kun jij iets meer duidelijkheid verschaffen?
Ik heb me sinds het begin van de SpSpDB doodgeërgerd aan de speltypes die aan spellen zijn toegekend. Een loodzwaar strategiespel als Diplomacy is bijvoorbeeld een 'tactisch spel'. Ik wilde voorstellen dat er een discussie wordt geopend voor nieuwe en wat relevantere classificeringen.
De database is altijd al wat muf geweest. We proberen vanaf nu actief zaken aan te passen die niet meer kloppen of beter kunnen. Langzaam aan spellen aanpassen. Ook gebruikers kunnen hier in helpen natuurlijk! Geef maar aan waar iets niet klopt.
Over nieuwe klasseringen moeten we overigens eerst even met P.T. overleggen, denk ik. Maar moet wat mij betreft kunnen.
De spellendb ziet er nu rustiger uit door het gebruik van 2 kolommen in plaats van 3: prima. Maar de waarderingen bij een spel zelf zijn nog wat onduidelijk. Ik wilde voorstellen dat de waardering groot en fel-oranje gekleurd aan de linkerkant van een beschrijving komt te staan, dus vrijwel meteen naast de avatar van degene die de waardering heeft gegeven. Nu staat dat cijfer een beetje eenzaam klein te wezen aan de rechterkant van het scherm.
Kwestie van smaak. Ik vind dat het nu juist er uit springt.
Ik zie toch liever de BGG-opmaak met het cijfer links. Je ogen moeten nu helemaal de pagina over, over de bijdragetekst voor je bij het (kleine) cijfer komt. En dan ben je visueel de link met degene die het cijfer gaf alweer kwijt. Dat is geen kwestie van smaak, wel van ergonomie, ben ik bang.
cymric schreef:Vraag — Hoe moest ik ook alweer email-berichten ontvangen als reacties zijn geplaatst in een discussie waar ik aan heb bijgedragen? Bij dit bericht is bijvoorbeeld 'breng mij op de hoogte van nieuwe reacties' ingeschakeld, maar ik ontving niets toen Bartjes reageerde. (Antwoord is ook verloren gegaan...)
Ik heb ontdekt wat er is gebeurd: GMail classificeert de emails van bordspelmania.eu als spam. Bizar, want het is wel allemaal 'authenticated' enzo. Hoe dan ook, tip voor de andere gebruikers...
Er is bij mijn weten geen link vanuit welk gebruikerspaneel dan ook naar deze profielpagina. Ik kan er alleen bijkomen als ik onder een bericht van mijn hand op het icoontje 'profiel' klik. Dat is een beetje irritant, want als de verzameling van al mijn waarderingen wil zien, moet ik eerst een bericht van mijzelf opsnorren. Kan daar iets aan worden gedaan?
De database is altijd al wat muf geweest. We proberen vanaf nu actief zaken aan te passen die niet meer kloppen of beter kunnen. Langzaam aan spellen aanpassen. Ook gebruikers kunnen hier in helpen natuurlijk! Geef maar aan waar iets niet klopt.
Over nieuwe klasseringen moeten we overigens eerst even met P.T. overleggen, denk ik. Maar moet wat mij betreft kunnen.
Ben even door de eerste spellen gegaan. Er moet nog behoorlijk wat aangepast en toegevoegd worden.
De mogelijkheden tot indeling nu zijn:
abstract
kinder
familie
party
tactisch
thema
verzamel
war
Ik zit een beetje met dat 'tactisch' in mijn maag. Tactiek hoort natuurlijk bij spellen, maar het is niet hetzelfde als 'kinderspel' of 'familiespel'. Zulke spellen hebben tactiek (of niet). Bedoeld wordt 'liefhebberspel' of 'gamer's game': voor degene die wat meer uitdaging en pit wil. Hetzelfde geldt voor 'thema': lang niet iedereen het over eens wát dat nou is, laat staan dat men het over eens is of een spel thematisch is of niet. Hier moet je eigenlijk lezen 'ameritrash', maar of dat nou zo'n goeie klandizie is... .
Voor een goede indeling moet sowieso veel meer worden gedaan dan nu kan, en eigenlijk zou ik het zonde vinden als daar veel tijd aan werd besteed. Laat ik daarom het volgende voorstellen:
'Tactisch' wordt vervangen door 'liefhebber' dan wel 'gamer's game'.
'Thema' blijft zoals het is.
En bij de sortering van elke spelsoort (bijvoorbeeld kinderspellen) komt bovenaan de lijst ten eerste een grote kop die aangeeft door welke categorie je bladert en ten tweede een kleine inklapbare/uitschuifbare beschrijving van wat onder die categorie wordt verstaan.
Dat zijn naar mijn mening zeer kleine aanpassingen die de zaak wel meteen een stuk duidelijker maken. (Ik wil de beschrijvingen wel aanleveren als men daar prijs op stelt.)
Laatst gewijzigd door cymric op do 19 aug 2010, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Voorstel — Nu er veel meer bijdragen op het forum staan viel mij op dat ik de afzonderlijke bijdragen in een discussie niet zo goed van elkaar kon onderscheiden. Visueel is het bijna één blok, met zeer lichtgrijze afbakeningen ertussen die eigenlijk een beetje wegvallen tegen het wit van de achtergrond. Het is dat de icoontjes aan de onderzijde van een bericht zo scherp afsteken, anders was het nog lastiger.Ik zou graag zien dat het contrast van afzonderlijke berichten wat werd verhoogd.
Een mogelijke oplossing is de achtergrondkleur om en om laten afwisselen door een lichte en een wat donkerder kleur, volgens mij scheelt dit al verschrikkelijk veel.
De berichten kunnen iets uit elkaar worden gezet zodat je 'spleten' tussen de bijdragen krijgt; dan moet ook de border wat donkerder worden.