Grootste miskoop

Op zoek naar advies, regelvragen, speltips, spel dat lijkt op, ...

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

kolibri-75
Grote Dienaar

Grootste miskoop

Bericht door kolibri-75 »

Ik zat te denken aan de spellen die ik wil uitproberen op het Spellenspektakel in november. Meestal weet ik voorafgaand aan de beurs precies wat ik wil. Maar toch laat ik me altijd weer verleiden tot het kopen van een spel wat me leuk LIJKT. Gewoon omdat de illustraties zo grappig zijn of omdat de doos zo mooi glimt, kan vanalles zijn. Maar zo vaak valt het thuis dan toch tegen en denk ik. Nu doe ik het nooit meer! Ik koop nooit meer een spel zonder me er eerst wat meer in te verdiepen!

Daarom even een vraag tussendoor. Ik ben heel benieuwd...

Wat was jouw grootste miskoop? En hoe ben je ertoe gekomen om dat spel aan te schaffen?

Ik zal beginnen :lol:
Mijn grootste miskleun ever is Axis & Allies. Mijn hemel, hoe kon ik dit spel (20 jaar geleden) aanschaffen. Ik had destijds helemaal geen verstand van bordspellen maar wilde eens wat uitdagends... Nou, dat was gelukt. De spelregels waren zelfs zo uitdagend dat ik er nooit doorheen ben gekomen. Pfff, wat een boekwerk. En het erge is, het kostte 100 gulden ofzo in die tijd, en ik hou niet eens van oorlogsspellen! :crazy:
Het is vast een heel goed spel maar zoooo niets voor mij!
Laatst gewijzigd door kolibri-75 op ma 17 okt 2016, 00:54, 2 keer totaal gewijzigd.

Labels:
kolibri-75
Grote Dienaar

Re: Grootste miskoop

Bericht door kolibri-75 »

Oei... Staat deze vraag hier eigenlijk wel goed?
helena
Fabrieksmanager
Persoonlijke Ondertitel: kooiker
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door helena »

Agricola. Blind afgegaan op de reviews waarin het spel de hemel in werd geprezen en omdat het er zo mooi uitzag. Ik heb het een kans gegeven, maar uiteindelijk toch tot de conclusie gekomen dat ik het TE veel van alles vond en het gewoon niet leuk vond om te spelen. Gelukkig kon ik het voor bijna de aankoopprijs weer verkopen.
beekiebeekie
Party Animal
Persoonlijke Ondertitel: beekiebeekie

Bericht door beekiebeekie »

kolibri-75 schreef:Oei... Staat deze vraag hier eigenlijk wel goed?
misschien beter in het bordspelcafe hoekje......
Erwin
Nieuwsreporter
Persoonlijke Ondertitel: ..........

Bericht door Erwin »

kolibri-75 schreef:Oei... Staat deze vraag hier eigenlijk wel goed?
Dit is toch speladvies ter voorkoming van miskopen? :wink:
Mr Jummy
Party Animal

Bericht door Mr Jummy »

Ik denk dat Yomi mijn grootste miskoop is geweest. Uitgebreid research gedaan vooraf, ik was helemaal enthousiast als street fighter liefhebber. Geimporteerd uit America samen met puzzle strike (of hoe heet dat spel ook alweer?). Ik had de complete first edition met alle characters en playmats en al. Het spel zelf klikte niet echt. Te veel rock, paper scissors, vond ik niet zo boeiend. Het spel heeft vervolgens een paar jaar stof gehapt, daarna heb ik het verkocht.

Het is mijn grootste miskoop door de totale teleurstelling die ik had toen ik het speelde. Ik heb mezelf ook nog een tijdje overtuigd dat het echt wel leuk zou worden als ik het maar vaker zou spelen. Uiteindelijk maar geaccepteerd dat ik er afstand van moest doen. Ook dat heeft nog wel even geduurd...

Echt jammer vond ik netrunner die ik zelf tof vond, maar mijn vriendin haakte af op het thema. Half potje gespeeld uiteindelijk. Geen miskoop voor mij, maar wel moeten verkopen bij gebrek aan tegenstamders
Recent gespeeld:
Afbeelding
aicirtap
Critico

Bericht door aicirtap »

Mijn duitse dominion die kreeg ik dus niet op tafel ivm de taal.
Voor ongeveer dezelfde prijs weer verkocht.
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

Voor mij zijn dat er twee, ten eerste Smallworld, gekocht op aanraden van de winkelier toen ik nog maar net in de hobby zat en nog niet alles eerst eens uitzocht op BGG.
Vond er maar niets aan, een beetje een veredelde risk imo hoewel er natuurlijk wel genoeg liefhebbers van zijn. Dit was dan weer een voordeel want heb ik vlot kunnen verkopen met niet al teveel verlies.
Tweede spel was Terra Mystica, hoewel ik dit persoonlijk een heel goed spel vind maar helaas kwam deze veel te weinig op tafel door te weinig interesse van mijn medespelers. Dit is er ook eentje die je moet spelen met mensen die het spel allemaal ongeveer even goed kennen anders is de fun er snel af. Ook deze wel kunnen verkopen met relatief weinig verlies.
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

Over Small World:
dirk schreef:Vond er maar niets aan, een beetje een veredelde risk imo hoewel er natuurlijk wel genoeg liefhebbers van zijn. Dit was dan weer een voordeel want heb ik vlot kunnen verkopen met relatief weinig verlies.
Soortgelijke mening over dit spel en derhalve ook mijn grootste miskoop. Weliswaar tweedehands gekocht en weer verkocht dus nauwelijks tot geen verlies gemaakt.
vrieskist
Hazelnoot Ridder

Bericht door vrieskist »

Mr Jummy schreef:...

Echt jammer vond ik netrunner die ik zelf tof vond, maar mijn vriendin haakte af op het thema. Half potje gespeeld uiteindelijk. Geen miskoop voor mij, maar wel moeten verkopen bij gebrek aan tegenstamders
Hier ook een slachtoffer van Netrunner. Een heel tof spel, maar lastig om op tafel te krijgen. Uiteindelijk ook maar mijn collectie verkocht :(
Afbeelding
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

vrieskist schreef:
Mr Jummy schreef:...

Hier ook een slachtoffer van Netrunner. Een heel tof spel, maar lastig om op tafel te krijgen. Uiteindelijk ook maar mijn collectie verkocht :(
Waarvan ik de overkoper was, om het vervolgens weer ongespeeld met Duiker te ruilen wegens gebrek aan een medespeler zonder het spel zelf te kennen :P. Echter heeft Martin het me geleerd en heb ik opnieuw een collectie op de kop getikt. Nu vind ik het een topspel :), en heb ik zelf iemand in mijn omgeving geïntroduceerd. Om die reden speel ik dit spel nu wel geregeld. Indien interesse Mr Jummy, kunnen we die (onder andere) een keer spelen! Almere is helaas wat ver :(, Amersfoort is wel prima te doen.
The Iced One
Critico
Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio

Bericht door The Iced One »

Smallword nooit zelf gehad, maar ik snap al de fuss ook niet, vind er ook niets aan. Agricola hetzelfde. Agricola familie editie die dit jaar uit is gekomen trekt dan weer wel mijn aandacht...
Mijn grootste miskoop zal 'City Council' geweest zijn. Het spel zag er zo mooi uit, het thema was fantastisch en er zal veel potentieel in, maar uiteindelijk viel het plat op zijn kop. Aan de hoeveelheid regelvragen op BGG te zien en mijn speelsessies duidelijk te weinig geplaytest, net zoals de designer zijn eerste spel (Fallen city of Karez) blijkbaar dat ook al veel potentieel had, maar slecht uitgevoerd was. Ik vrees dat dat de risico's zijn van een designer die ook publisher is: te weinig kritische stemmen en te weinig professionele begeleiding.
Dat Rahdo het spel zo bejubelde in zijn playthrough was voor mij achteraf het bewijs dat Rahdo echt over alles waar geen negatieve interactie inzit positief over is...
Andere miskopen:
Ceasar en Cleopatra, 2-speler snoozefest...
Oereka, het idee is leuk voor een party-game maar doordat je tegelijk in teams van 2 speelt ben je helemaal niet bezig met de tegenstander zijn spel wat het concept van party-game helemaal onderuit haalt natuurlijk..
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!

meer info op onze website en Facebook [WIM]
maartend
Critico

Bericht door maartend »

Grootste miskoop
Legenden van Andor

2de hands op de kop getikt en 1ste/2de scenario gedaan. Er zat echter wat tijd tussen waardoor we bij scenario 2 een cruciale fout maakten en da was om na ELKE kill de tracker verder te laten gaan. Aan het einde ontdekt maar dta was toen we met scenario 3 begonnen. Maar daardoor hadden we meteen het truukje door waardoor Andor zo lastig kan zijn. Dus hoewel het ons eerst op een soort DnD deed lijken werd het door dit truukje nix meer dan een puzzeltje. En die speel ik niet graag. En ook mijn groep niet.

Dus maar weer snel te koop aangeboden en was ook snel weg, het was toen nog een soort hype.
Afbeelding
Edwin84
Elfenkoning

Bericht door Edwin84 »

Rogue Agent. Gelukkig 2e hands en niet veel voor betaald.

De regels zijn echt te lastig om tijdens het spelen niet de handleiding nodig te hebben. Te veel geluk met dobbelstenen voor wat het had kunnen zijn.
NoenkelYani
Sojaboon

Bericht door NoenkelYani »

T.I.M.E. Stories... Dit spel bleek gewoon gokken te zijn tot je na x-aantal spelletjes perfect wist waar naartoe. Enige postieve aan dit spel is de fantastische artwork.

Dit spel was/is vrij populair dus vrij snel verkocht gekregen (godzijdank).