Ja, de Big Box van Shogun lag er ook voor €50 terwijl de kickstarter ook pas net helemaal is afgerond, daar kostte deze €70 geloof ik. Kortom, geen Queen kickstarters meer doenLorthania schreef:Ik zag bij Queen World Monuments liggen voor 25 euro. Daar zullen de backers niet blij mee geweest zijn - zij hebben het dubbele betaald, zelfs met de vier KS-exclusieve borden is dat wel even slikken.
Mijn koopje was Animals on Board voor 12 euro - dat kostte op de meeste plaatsen 15 of 16 euro. Wie het kleine niet eert...
Koopjes op Spiel 2016
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
vrieskist
- Hazelnoot Ridder
Re: Koopjes op Spiel 2016
Labels:
-
rober
- Standaard moderator
Inderdaadvrieskist schreef:Ja, de Big Box van Shogun lag er ook voor €50 terwijl de kickstarter ook pas net helemaal is afgerond, daar kostte deze €70 geloof ik. Kortom, geen Queen kickstarters meer doenLorthania schreef:Ik zag bij Queen World Monuments liggen voor 25 euro. Daar zullen de backers niet blij mee geweest zijn - zij hebben het dubbele betaald, zelfs met de vier KS-exclusieve borden is dat wel even slikken.
Mijn koopje was Animals on Board voor 12 euro - dat kostte op de meeste plaatsen 15 of 16 euro. Wie het kleine niet eert...
En London Market lag er ook voor stukken minder.
All is fair in love, war and Carcassonne

-
maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Bevat Shogun Big Box alles wat je op KS ook kreeg? Bij World Monuments hebben KS backers in elk geval 4 extra borden en 30 extra stenen. Voor London Markets heb je als KS-backer toch ook Rat Hot en Architekton in de doos zitten? Het valt niet te ontkennen dat Queen Games spellen op een conventie al gauw wat goedkoper zijn en een paar jaar later zelfs tegen bodemprijzen gaan, maar de vergelijking moet wel eerlijk blijven. Op KS zijn er vaak bepaalde Queenies inbegrepen, die er in retail niet bij zitten.rober schreef:Inderdaadvrieskist schreef:Ja, de Big Box van Shogun lag er ook voor €50 terwijl de kickstarter ook pas net helemaal is afgerond, daar kostte deze €70 geloof ik. Kortom, geen Queen kickstarters meer doenLorthania schreef:Ik zag bij Queen World Monuments liggen voor 25 euro. Daar zullen de backers niet blij mee geweest zijn - zij hebben het dubbele betaald, zelfs met de vier KS-exclusieve borden is dat wel even slikken.
Mijn koopje was Animals on Board voor 12 euro - dat kostte op de meeste plaatsen 15 of 16 euro. Wie het kleine niet eert...![]()
Daarbij geldt toch voor elke uitgever dat oudere spellen goedkoper gaan? Progress: Evolution of Technology (inclusief alle KS-stretchgoals zelfs) was dit jaar op Spiel verkrijgbaar voor 9 euro (!). Hier heb ik nog de volle prijs voor betaald een aantal jaar terug. Daar zou ik van kunnen balen, maar ik vind het echt een topspel en had het anders waarschijnlijk niet gekocht (dan had ik gedacht: zo goedkoop? zal wel niets zijn).
-
Duiker
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games
Die conclusie had ik twee jaar geleden ook al getrokken. Ik ga zelfs nog een stap verder. Ook geen nieuwe spellen op Essen van ze kopen, want die liggen volgend jaar voor 25 euro, dan voor 15 euro en dan in de 3 voor 20 euro bak.vrieskist schreef:Ja, de Big Box van Shogun lag er ook voor €50 terwijl de kickstarter ook pas net helemaal is afgerond, daar kostte deze €70 geloof ik. Kortom, geen Queen kickstarters meer doenLorthania schreef:Ik zag bij Queen World Monuments liggen voor 25 euro. Daar zullen de backers niet blij mee geweest zijn - zij hebben het dubbele betaald, zelfs met de vier KS-exclusieve borden is dat wel even slikken.
Keep Exploring Games
-
maxitaxi777
- Maarschalk
Je zou kunnen redeneren dat de snelheid waarmee dit gaat wat hoog ligt bij Queen Games, maar over het algemeen verkoopt elke uitgever toch oudere spellen aan lagere prijzen? Er zal wel ruimte moeten komen in het magazijn voor de nieuwe spellen. Daarbij vinden mensen het vaak ook wat waard om een spel NU te hebben. Persoonlijk let ik meer op extra's die er te krijgen zijn, het tijdstip waarop ik een spel heb, maakt me minder uit. Om die reden sla ik toe als ik denk anders iets mis te lopen en ben ik wat terughoudender als extra's geen rol spelen en een spel ongetwijfeld later goedkoper wordt.Duiker schreef:Die conclusie had ik twee jaar geleden ook al getrokken. Ik ga zelfs nog een stap verder. Ook geen nieuwe spellen op Essen van ze kopen, want die liggen volgend jaar voor 25 euro, dan voor 15 euro en dan in de 3 voor 20 euro bak.vrieskist schreef:Ja, de Big Box van Shogun lag er ook voor €50 terwijl de kickstarter ook pas net helemaal is afgerond, daar kostte deze €70 geloof ik. Kortom, geen Queen kickstarters meer doenLorthania schreef:Ik zag bij Queen World Monuments liggen voor 25 euro. Daar zullen de backers niet blij mee geweest zijn - zij hebben het dubbele betaald, zelfs met de vier KS-exclusieve borden is dat wel even slikken.
-
missiloon
- Munchkin
Ik zelf koop niet snel Queen games op een beurs of in een Nederlandse webwinkel, want binnenkort gaan ze op amazon.de voor de helft of soms zelf een kwart van de prijs dat ze nu kosten. en dit verschilt toch wel aanzienlijk met andere uitgevers is mijn ervaring.maxitaxi777 schreef:Je zou kunnen redeneren dat de snelheid waarmee dit gaat wat hoog ligt bij Queen Games, maar over het algemeen verkoopt elke uitgever toch oudere spellen aan lagere prijzen? Er zal wel ruimte moeten komen in het magazijn voor de nieuwe spellen. Daarbij vinden mensen het vaak ook wat waard om een spel NU te hebben. Persoonlijk let ik meer op extra's die er te krijgen zijn, het tijdstip waarop ik een spel heb, maakt me minder uit. Om die reden sla ik toe als ik denk anders iets mis te lopen en ben ik wat terughoudender als extra's geen rol spelen en een spel ongetwijfeld later goedkoper wordt.Duiker schreef:Die conclusie had ik twee jaar geleden ook al getrokken. Ik ga zelfs nog een stap verder. Ook geen nieuwe spellen op Essen van ze kopen, want die liggen volgend jaar voor 25 euro, dan voor 15 euro en dan in de 3 voor 20 euro bak.vrieskist schreef:Ja, de Big Box van Shogun lag er ook voor €50 terwijl de kickstarter ook pas net helemaal is afgerond, daar kostte deze €70 geloof ik. Kortom, geen Queen kickstarters meer doenLorthania schreef:Ik zag bij Queen World Monuments liggen voor 25 euro. Daar zullen de backers niet blij mee geweest zijn - zij hebben het dubbele betaald, zelfs met de vier KS-exclusieve borden is dat wel even slikken.
-
vrieskist
- Hazelnoot Ridder
Volgens mij is de retail big box van shogun gelijk aan de kickstarter versie, behalve dat de KS versie duurder is.maxitaxi777 schreef:Bevat Shogun Big Box alles wat je op KS ook kreeg? Bij World Monuments hebben KS backers in elk geval 4 extra borden en 30 extra stenen. Voor London Markets heb je als KS-backer toch ook Rat Hot en Architekton in de doos zitten? Het valt niet te ontkennen dat Queen Games spellen op een conventie al gauw wat goedkoper zijn en een paar jaar later zelfs tegen bodemprijzen gaan, maar de vergelijking moet wel eerlijk blijven. Op KS zijn er vaak bepaalde Queenies inbegrepen, die er in retail niet bij zitten.rober schreef:Inderdaadvrieskist schreef:Ja, de Big Box van Shogun lag er ook voor €50 terwijl de kickstarter ook pas net helemaal is afgerond, daar kostte deze €70 geloof ik. Kortom, geen Queen kickstarters meer doenLorthania schreef:Ik zag bij Queen World Monuments liggen voor 25 euro. Daar zullen de backers niet blij mee geweest zijn - zij hebben het dubbele betaald, zelfs met de vier KS-exclusieve borden is dat wel even slikken.
Mijn koopje was Animals on Board voor 12 euro - dat kostte op de meeste plaatsen 15 of 16 euro. Wie het kleine niet eert...![]()
Daarbij geldt toch voor elke uitgever dat oudere spellen goedkoper gaan? Progress: Evolution of Technology (inclusief alle KS-stretchgoals zelfs) was dit jaar op Spiel verkrijgbaar voor 9 euro (!). Hier heb ik nog de volle prijs voor betaald een aantal jaar terug. Daar zou ik van kunnen balen, maar ik vind het echt een topspel en had het anders waarschijnlijk niet gekocht (dan had ik gedacht: zo goedkoop? zal wel niets zijn).
Maar goed, ik wil hier geen anti queen topic van maken. Over het algemaal zijn hun spellen goed, alleen hun KS prijzen niet
-
maxitaxi777
- Maarschalk
Nederlandse webwinkel of beurs is qua prijs heel anders. Juist op een beurs zijn de vaak wat oudere Queen Games spellen goedkoop, vergelijkbaar met de prijzen waarvoor ze weleens op Amazon.de worden aangeboden.missiloon schreef:Ik zelf koop niet snel Queen games op een beurs of in een Nederlandse webwinkel, want binnenkort gaan ze op amazon.de voor de helft of soms zelf een kwart van de prijs dat ze nu kosten. en dit verschilt toch wel aanzienlijk met andere uitgevers is mijn ervaring.maxitaxi777 schreef:Je zou kunnen redeneren dat de snelheid waarmee dit gaat wat hoog ligt bij Queen Games, maar over het algemeen verkoopt elke uitgever toch oudere spellen aan lagere prijzen? Er zal wel ruimte moeten komen in het magazijn voor de nieuwe spellen. Daarbij vinden mensen het vaak ook wat waard om een spel NU te hebben. Persoonlijk let ik meer op extra's die er te krijgen zijn, het tijdstip waarop ik een spel heb, maakt me minder uit. Om die reden sla ik toe als ik denk anders iets mis te lopen en ben ik wat terughoudender als extra's geen rol spelen en een spel ongetwijfeld later goedkoper wordt.Duiker schreef:Die conclusie had ik twee jaar geleden ook al getrokken. Ik ga zelfs nog een stap verder. Ook geen nieuwe spellen op Essen van ze kopen, want die liggen volgend jaar voor 25 euro, dan voor 15 euro en dan in de 3 voor 20 euro bak.vrieskist schreef:Ja, de Big Box van Shogun lag er ook voor €50 terwijl de kickstarter ook pas net helemaal is afgerond, daar kostte deze €70 geloof ik. Kortom, geen Queen kickstarters meer doenLorthania schreef:Ik zag bij Queen World Monuments liggen voor 25 euro. Daar zullen de backers niet blij mee geweest zijn - zij hebben het dubbele betaald, zelfs met de vier KS-exclusieve borden is dat wel even slikken.
Verder vat Vrieskist het goed samen vind ik; over het algemeen goede spellen met zeer degelijke componenten, let alleen goed op de prijzen.
-
rober
- Standaard moderator
vrieskist schreef:Volgens mij is de retail big box van shogun gelijk aan de kickstarter versie, behalve dat de KS versie duurder is.maxitaxi777 schreef:Bevat Shogun Big Box alles wat je op KS ook kreeg? Bij World Monuments hebben KS backers in elk geval 4 extra borden en 30 extra stenen. Voor London Markets heb je als KS-backer toch ook Rat Hot en Architekton in de doos zitten? Het valt niet te ontkennen dat Queen Games spellen op een conventie al gauw wat goedkoper zijn en een paar jaar later zelfs tegen bodemprijzen gaan, maar de vergelijking moet wel eerlijk blijven. Op KS zijn er vaak bepaalde Queenies inbegrepen, die er in retail niet bij zitten.rober schreef:Inderdaadvrieskist schreef:Ja, de Big Box van Shogun lag er ook voor €50 terwijl de kickstarter ook pas net helemaal is afgerond, daar kostte deze €70 geloof ik. Kortom, geen Queen kickstarters meer doenLorthania schreef:Ik zag bij Queen World Monuments liggen voor 25 euro. Daar zullen de backers niet blij mee geweest zijn - zij hebben het dubbele betaald, zelfs met de vier KS-exclusieve borden is dat wel even slikken.
Maar goed, ik wil hier geen anti queen topic van maken. Over het algemaal zijn hun spellen goed, alleen hun KS prijzen niet
Zoiets ja.
Ik heb zelf de Shogun Big Box niet en ook niet gebacked.
Dat spel en de uitbreiding had ik al een keer op Spiel in de uitverkoop gekocht.
Bij Worldmonuments en London Markets zaten inderdaad wat extra's bij, maar het prijsverschil vind ik toch wel fors.
Ach.......misschien omdat ik wat te veel heb betaald, hebben andere het weer wat goedkoper kunnen krijgen. Geeft ook een goed gevoel.
All is fair in love, war and Carcassonne

-
aicirtap
- Critico
Fresco lag voor 25 euro. Paar euro goedkoper dan amazon. De bigbox lag er voor 50 euro. Dat is 25 euro goedkoper dan op amazon. Dat scheelde wel. Ik hoef alleen die uitbreidingen niet. Ik vond alleen jammer dat dr de ster raar hoog hing met 2de spel voor 15 euro en ik dus niet gezien heb. Mja.
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
-
mazinho
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Completionist
Doe mij een versie van Dominant Species, Gold West, Through the Ages (new), Nippon en Galaxy Trucker voor weinig en ik koop ze meteen!maxitaxi777 schreef:...over het algemeen verkoopt elke uitgever toch oudere spellen aan lagere prijzen? Er zal wel ruimte moeten komen in het magazijn voor de nieuwe spellen.
Zoals Queen afprijst, ken ik er weinig.
-
maxitaxi777
- Maarschalk
Er moeten natuurlijk uitzonderingen zijn op de regelmazinho schreef:Doe mij een versie van Dominant Species, Gold West, Through the Ages (new), Nippon en Galaxy Trucker voor weinig en ik koop ze meteen!maxitaxi777 schreef:...over het algemeen verkoopt elke uitgever toch oudere spellen aan lagere prijzen? Er zal wel ruimte moeten komen in het magazijn voor de nieuwe spellen.
Zoals Queen afprijst, ken ik er weinig.
-
cab
- Burgemeester
Voor mijn gevoel waren er veel koopjes, het is maar waar je naar zoekt.
Artificium voor €5 is echt weinig voor een leuk spel ook Sanssouci voor €15 is niet verkeerd. En zo heb ik nog wel meer gezien waar ik nu even niet op kom.
Artificium voor €5 is echt weinig voor een leuk spel ook Sanssouci voor €15 is niet verkeerd. En zo heb ik nog wel meer gezien waar ik nu even niet op kom.
-
Duiker
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games
Mijn koopjes:
Rockwell voor 10 euro
Ristorante Italia voor 10 euro
Relic voor 25 euro
Descent; Sea of Blood voor 25 euro
Verder uiteraard totaal niet bezig geweest met spelletjes kopen dit keer.
Rockwell voor 10 euro
Ristorante Italia voor 10 euro
Relic voor 25 euro
Descent; Sea of Blood voor 25 euro
Verder uiteraard totaal niet bezig geweest met spelletjes kopen dit keer.
Keep Exploring Games
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Ik heb The Foreign King voor 16.60 (raar bedrag) gevonden, was die vorig jaar niet 25 of zelfs 35 euro?
Gold Ahoy voor 3 euro vond ik wel een mooi prijsje.
En verder ergens 25 betaald ipv 26. Woehoe, 1 hele euro korting!
Gold Ahoy voor 3 euro vond ik wel een mooi prijsje.
En verder ergens 25 betaald ipv 26. Woehoe, 1 hele euro korting!
Everybody has the right to play...