Treasure Lair, Amerikaanse uitgave, bedacht door 2 Belgen.

Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen

Moderators: Ereleden, Website beheerders

Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.

Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Zkodian
Joker

Treasure Lair, Amerikaanse uitgave, bedacht door 2 Belgen.

Bericht door Zkodian »

Dit najaar komt TREASURE LAIR uit bij AEG, een professionele Amerikaanse uitgever. Dit spel werd ontwikkeld door twee Belgen, Fréderic Moyersoen en mezelf, Arno Maesen.

Treasure Lair is een fantasy-kaartspel met 200 kaarten: 30 acties, 64 helden, 4 starthelden, 90 uitdagingen en 12 schatten. De illustraties zijn adembenemend mooi (en daar heb ik geen enkele verdienste aan).

Je stelt een team met helden samen en gaat op queeste. Je verslaat uitdagingen door helden met passende symbolen af te leggen. Je probeert als eerste zoveel mogelijk schatten te vergaren. Het is een competitief spel voor 2 tot 4 personen en duurt ongeveer een half uur als je het spel kent. Op de kaarten staan symbolen maar ook Engelstalige tekst. Ik ga nog proberen om de regels te vertalen naar het Nederlands.

Vermoedelijke prijs: rond de 20 euro. Verkrijgbaarheid: vanaf eind november 2016.

Op de spelbeurs te Essen Spiel 2016 kan je me zaterdag 15 oktober van 12u tot 14u aantreffen bij de AEG stand, waar ik het spel zal demonstreren. Opgelet op Essen gaat het nog maar op een pre-release. Het is dus niet zeker of er überhaupt al exemplaren te koop zullen staan.

Op het club-event CRISIS 2016 (zaterdag 5 november 2016) kan je het spel de hele dag komen uitproberen. Fréderic is er dan ook bij. Crisis 2016 vindt plaats in Hangar 29, Waagnatie Rijnkaai 150, 2000 Antwerpen van 10 tot 17u.

Meer info: Wie meer inlichtingen wenst kan mij contacteren langs BGG of langs Bordspelmania.

Ciao, Arno

Labels:
Zkodian
Joker

Re: Treasure Lair, Amerikaanse uitgave, bedacht door 2 Belge

Bericht door Zkodian »

Er wordt gewerkt aan een Nederlandse vertaling, die je binnenkort via een link als pdf-file kan downloaden.
maartend
Critico

Bericht door maartend »

Staan jullie op Spel?
Afbeelding
Zkodian
Joker

Bericht door Zkodian »

Het spel is eindelijk verkrijgbaar via Lotana/Spelmagazijn.
https://www.lotana.be/treasure-lair.html

Veel spelplezier! :D
Laatst gewijzigd door Bart op wo 03 mei 2017, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: layout aangepast