Koehandel : bordspel vs kaartspel vs master
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
mmgull
- Sojaboon
Koehandel : bordspel vs kaartspel vs master
Wat is het verschil tussen al deze versies en welke is het leukste?
Labels:
-
maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Koehandel : bordspel vs kaartspel vs master
Het bordspel heb ik nooit gespeeld, maar Master is alles wat je in de normale versie krijgt, maar dan met een extra twist in de vorm van ratten en stamboekkaarten en vernieuwd artwork. Die toevoegingen kun je er ook (in het begin) uitlaten, dus ik zou in elk geval niet voor de normale Koehandel gaan, maar het bordspel kan ik je dus niet over adviseren.
-
Kevin
- Hazelnoot Ridder
maxitaxi777 schreef: Het bordspel heb ik nooit gespeeld, maar Master is alles wat je in de normale versie krijgt, maar dan met een extra twist in de vorm van ratten en stamboekkaarten en vernieuwd artwork. Die toevoegingen kun je er ook (in het begin) uitlaten, dus ik zou in elk geval niet voor de normale Koehandel gaan, maar het bordspel kan ik je dus niet over adviseren.
De nagel op de kop
-
AlliantieAJ
- Burgemeester
Is de toevoeging eigenlijk de moeite? De basis is best een leuk spelletje in ieder geval.maxitaxi777 schreef: Het bordspel heb ik nooit gespeeld, maar Master is alles wat je in de normale versie krijgt, maar dan met een extra twist in de vorm van ratten en stamboekkaarten en vernieuwd artwork. Die toevoegingen kun je er ook (in het begin) uitlaten, dus ik zou in elk geval niet voor de normale Koehandel gaan, maar het bordspel kan ik je dus niet over adviseren.
-
mmgull
- Sojaboon
maxitaxi777 schreef: Het bordspel heb ik nooit gespeeld, maar Master is alles wat je in de normale versie krijgt, maar dan met een extra twist in de vorm van ratten en stamboekkaarten en vernieuwd artwork. Die toevoegingen kun je er ook (in het begin) uitlaten, dus ik zou in elk geval niet voor de normale Koehandel gaan, maar het bordspel kan ik je dus niet over adviseren.
Zijn er geen andere regels? Ik heb gehoord dat master veel langer duurt.
-
maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Ik vind de toevoegingen de moeite ja; een stamboekkaart maakt een setje meer waard (of is ook los wat waard) en het setje ratten wil je juist niet. Bij elke rattenkaart gaan de spelers tegen elkaar opbieden om de rat niet te hoeven nemen (totdat niemand meer een geldkaart op wil offeren, waarbij de waarde niet van belang is want de kaart komt blind). Deze persoon krijgt de rat en alle geofferde geldkaarten. Uiteindelijk wordt er met de ratten net als voor iedere andere diersoort gekoehandeld. Wie met dit setje eindigt, is een ander setje kwijt bij de puntentelling. Het spel duurt ongetwijfeld iets langer wegens de extra kaarten en dus veilingen.
-
Gebruiker 6854
Ik vind het Master ook veel leuker ja, brengt meer variatie...
-
Kevin
- Hazelnoot Ridder
Ik vind de master ook een meerwaarde.
Maar ik heb vrienden die de gewone versie gewoon zijn en de mastertoevoegingen maar niets vinden.
...de mens is een gewoontedier he
Maar ik heb vrienden die de gewone versie gewoon zijn en de mastertoevoegingen maar niets vinden.
...de mens is een gewoontedier he
-
AlliantieAJ
- Burgemeester
Dat klinkt wel als een goede toevoeging. Ik vind het basisspel soms iets te lang duren maar het is wel een erg goed biedspel.
-
mmgull
- Sojaboon
Iemand het bordspel gespeeld?
En is koehandel (kaartspel) de moeite als je For Sale hebt?
-
murzim
- Veenboer
Ik heb koehandel verkocht omwille van die redenen - in principe is het een goed spel maar duurt veel te lang voor wat het is

-
JeVo
- Standaard moderator
- Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10
Ik vind koehandel leuker dan for sale. De inflatie, het kunnen richtten van je pijlen, bluffen met de nullen. Keuze in wat je wilt en hoe je het durft te spelen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
-
AlliantieAJ
- Burgemeester
Als je van biedspellen houdt zeker wel, ze zijn elk een heel ander spel binnen het biedsysteem.mmgull schreef: Iemand het bordspel gespeeld?
-
Dierik
- Erelid
Ik heb het bordspel gespeeld en vind het een leuke variant op het bekende kaartspel. In plaats van de traditionele veiling bij opbod zijn er nu meerdere veilingmechanismes. Ook liggen de te veilen dieren al open waardoor je meer sturing hebt welk dier je wilt veilen. Tot slot is er een tombola toegevoegd en is de waarde van de dieren te manipuleren via een aparte plaats op het bord waar je tegen betaling van geldkaarten de waarde kan verhogen of verlagen.mmgull schreef: Iemand het bordspel gespeeld?
Ik vind het een geslaagd spel dat ook nog eens heel mooi is vormgegeven door Michael Menzel. Met families leuk om te spelen al blijft het aloude kaartspel bij mij favoriet.