Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen
Moderators:Website beheerders, Ereleden
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
999 Games meldt dat Stefan Feld’s nieuwe bordspel Delphi morgen in het magazijn wordt verwacht en vanaf volgende week in de winkel zal liggen. Bij (het orakel van) Delphi moet je van de oppergod Zeus twaalf opdrachten volbrengen. Aan het begin van het spel bouw je uit losse bordelementen een archipel op. De spelers beginnen het spel op een centraal startveld. Daarvandaan varen hun schepen uit, om zo snel mogelijk de opdrachten te vervullen en als eerste weer terug te keren. Voor een uitgebreide kennismaking met dit interessante bordspel verwijs ik je naar de preview van 15 december.
Het Orakel van Delphi is geschikt voor 2-4 spelers vanaf 12 jaar en heeft volgens de 999 Games website een speelduur van ongeveer 60 minuten (maar daar kun je gerust een half uur bij optellen).
Almere, 19 januari 2017 – Vanaf volgende week gaat 999 Games het spannende
logistieke bordspel Het Orakel van Delphi in het Nederlands uitleveren. Dit uitdagende
racespel is een ontwerp van de succesvolle auteur Stefan Feld, die al vele juweeltjes op zijn
naam heeft staan. Dit is het eerste spel van hem dat door 999 Games wordt uitgegeven.
In Het Orakel van Delphi geeft oppergod Zeus de spelers 12 opdrachten, die ze zo snel mogelijk moeten uitvoeren. Daarvoor hebben ze de beschikking over een zeilschip met een speciale eigenschap en 3 orakeldobbelstenen, die gedeeltelijk bepalen welke acties ze kunnen uitvoeren. De volgorde waarin de spelers hun opdrachten uitvoeren, heeft niet alleen grote invloed op hun eigen mogelijkheden tijdens het spel, maar ook op die van de andere spelers. Wie als eerste bij Zeus terug is na zijn 12 opdrachten te hebben volbracht, wint dit schitterende spel. Het Orakel van Delphi is geschikt voor 2 tot 4 spelers vanaf 12 jaar en duurt ongeveer een half uur per speler.
Op zaterdag 28 januari zal Het Orakel van Delphi bij de Ducosim Winterbeurs in Amersfoort een beurspremière krijgen.
Ik heb het reeds een aantal keren gespeeld en wat ben ik blij dat het een Feld is maar toch geen typische Feld. Fijn thema, geen punten sprokkelen maar wel veel diepgang. Er is geen directe interactie tussen de spelers maar dat hoeft in dit spel ook niet. Het is vooral belangrijk om efficiënt te werk te gaan. En het is al meerdere malen gebeurt dat 2 qpelers tegelijk bij Zeus aankomen dus het is razend spannend tot het einde.
Vandaag het spel binnen. Helaas is er een printfout geweest. Tijdens het unpunchen kwam ik erachter dat groen een zeus fiche mist.
Nu ga ik 999 games lief vragen of ze die alsnog kunnen opsturen, maar vroeg me af of meerdere er niet last van hadden. Misschien dat de hele printrun fout is gegaan (Laten we hopen van niet).
Ik upload hem hier maar niet voordat ik op één of andere manier auteursrechten schend.
pleunie.william schreef:
De hele (internationale) printrun is fout gegaan, maar je kunt inderdaad de achterzijde gebruiken; die is hetzelfde bij de betreffende tegel.
Ook de eerste printrun? Dit is neem ik aan een tweede? Aangezien dit spel op Spiel al te verkrijgen was.
Ik heb het over de 999 games versie, of is die printrun echt precies hetzelfde als de internationale met de zeusfiches?
En ik had het spel al eerder gespeeld en dacht dat alle zeusfiches 2 verschillende kanten hadden, maar blijkbaar zijn de cultusfiches wel dubbelzijdig (beide kanten hetzelfde) gelukkig.
pleunie.william schreef:
De hele (internationale) printrun is fout gegaan, maar je kunt inderdaad de achterzijde gebruiken; die is hetzelfde bij de betreffende tegel.
Viel de 999 versie ook onder deze internationale eerste printrun?
Ik zie op de site van Hall games dat er een tweede editie uitkomt met andere kleuren. Gaat 999 hierin mee dat je weet?