Torres
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- Bartjes!
- Uitgever
Torres
Dit draadje: http://speel.spellenspektakel.nl/forum/ ... php?t=2525
brengt me op het volgende: ook bij Torres heb je een uitgebreidere variant (met de mastercards). Die uitgebreidere variant heb ik zelf nog niet gedaan, maar hoe zijn jullie bevindingen daaromtrent?
brengt me op het volgende: ook bij Torres heb je een uitgebreidere variant (met de mastercards). Die uitgebreidere variant heb ik zelf nog niet gedaan, maar hoe zijn jullie bevindingen daaromtrent?
Labels:
- Peter Hein
- Burgemeester
- Persoonlijke Ondertitel: spellengek
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Torres kent meerdere varianten. Ik speel altijd de variant waarin iedereen zijn eigen setje actiekaarten heeft, maar ze wel zelf moet kopen à 1 AP. De normale variant (schud alle kaarten) is me wat te chaotisch, de meestervariant (je hoeft actiekaarten niet te kopen, plus speciale opdrachten) vind ik net wat te deterministisch.
- Bartjes!
- Uitgever
Ik heb inmiddels alle 3 de varianten gedaan, en weet nog niet welke ik het leukste vind. Ook omdat we bij de Mastervariant een kaart hadden die op zich nog wel makkelijk te volbrengen is (4 ridders op een kasteel na ronde 1, 5 na ronde 2 en 6 na ronde 3).
Ander vraagje: ik vind Torres dus echt te gek, maar welk ander spel zou je nu aan mij aanbevelen op basis van deze info?
Ander vraagje: ik vind Torres dus echt te gek, maar welk ander spel zou je nu aan mij aanbevelen op basis van deze info?
- Knipoog
- Garnaal
- Bartjes!
- Uitgever
- cymric
- Wu Feng
- Persoonlijke Ondertitel: Diner Jouant
- Bartjes!
- Uitgever
Hmmmm, da's eigenlijk wel een logische vraag, inderdaad...cymric schreef:De vraag is eigenlijk meer: 'Wat spreekt je aan in Torres?'.
Er is sowieso weinig wat me niet aanstaat. Wat staat me zoal wél aan?
- Eenvoudige regels; simpel te leren
- Een zeer aangename speelduur; snel te spelen
- Behoorlijk wat diepgang; veel tactische mogelijkheden voor het plaatsen van je stukken; zowel direct op het bord (rekening houdend met de posities en stukken van jezelf en van de tegenstander) als middels de actiekaarten
- "Hoe haal je het maximale rendement uit je mogelijkheden, zonder dat je uren moet gaan zitten rekenen wat nu eigenlijk de beste optie is?"
- Het actiepuntensysteem bevalt me ook wel; ik weet dat Mexica, Java en Tikal dat ook hebben.
- Met zowel 2 als meer spelers leuk
- Thematiek
- BaSL
- Team Bordspelmania
- Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Re: Torres
Fijn dat deze 'gouden oude' opnieuw uitgegeven wordt.BaSL schreef: Nieuwe editie - inclusief Nederlandse spelregels.
- Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Contacteer:
Re: Torres
Wat is de releasedatum? Ik heb iets van augustus gelezen.
- BaSL
- Team Bordspelmania