Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Interessante nieuwtjes en spannende geruchten uit de spellenwereld.
Spellen die binnenkort gaan verschijnen
Moderators:Website beheerders, Ereleden
Forumregels
Het is niet mogelijk om hier een topic aan te maken.
Heb je zelf een nieuwssuggestie, dan mag je deze plaatsen onder de respectievelijke forumdelen:
"bordspellen", "rollenspellen", "verzamelspellen" of 'wargames'.
Op de Spielwarenmesse in Nürnberg presenteert Ravensburger de basisset van het nieuwe spelsysteem GraviTrax. Bij dit spel bouw je een knikkerbaan en speel je met de wetten van de zwaartekracht. Met behulp van opdrachtkaartjes probeer je een logisch opgebouwde knikkerbaan te construeren, waarbij je rekening hebt te houden met natuurkundige wetten. Knikkers vliegen over het spoor, speciale onderdelen introduceren bijzondere effecten, met actiestenen kun je hoogteverschillen overwinnen, speciale effecten activeren of knikkers versnellen.
De basisset verschijnt in september 2017. Deze bevat 100 bouwdelen, waaronder een Gauss-kanon, wissels, een ‘draaikolk’ en vijf metalen knikkers. Tegelijkertijd verschijnen zes uitbreidingen.
Vroeger al geïntigreerd door achtbanen van Knex, "ballenbanen", domino en andere kettingreacties, ben ik hier toch wel benieuwd naar! Als het dan ook nog een beetje een denkspelletje is (een beetje op niveau en niet voor kinderen), ga ik hier misschien wel serieuzer naar kijken!
Leuk speelgoed, maar ben benieuwd hoe ze daar een boeiend spel van maken. En of het niet te duur is. Het idee om meteen zes uitbreidingen uit te brengen doet me wat dat betreft het ergste vrezen.
Deze lijkt mij ook wel interessant. Hoop inderdaad wel dat er een echt spel in zit, maar als dat het geval is, dan is dit zeker iets om met mijn zoontje te spelen.