Gisteren speelde ik...

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

SvAtje
Standaard moderator

Re: Gisteren speelde ik...

Bericht door SvAtje »

Great Western Trail :ster: :ster: :ster: :ster: :ster:
We speelden met 4 spelers voor de tweede keer. De eerste keer (een paar weken geleden) duurde 5 uur, zonder dat we het in de gaten hadden. Het tweede spel duurde 3 uur. Dat ging dus al een stuk sneller. Volgens mij moet dit in 2,5 uur te doen zijn met 4 spelers, als je voldoende bent ingespeeld.
Wat een prachtig spel is dit. Wel een echte brainburner. Je moet goed je strategie en tactiek in de gaten blijven houden, want voor je het weet ben je afgeleid door de acties van je medespelers.

Mint Works :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Deze kickstarter, die net binnen was, is een workerplacement game in een mint box. Wat een leuk spelletje is dit. Mooie kwaliteit kaarten. Alleen het spelregelboekje is eigenlijk iets te groot voor de box. Speelt lekker snel weg en is gemakkelijk overal mee naar toe te nemen. Leuk.

Carcassonne Amazone :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Leuke versie van Carcassonne met kleurrijk artwork. Deze pakken we regelmatig even mee, aangezien het vrij snel speelt. De twist met de boten over de amazone is leuk gevonden.

Het Stenen Tijdperk :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:
Deze (wat ons betreft) klassieker blijft bekoren. Vele strategiën zijn mogelijk. Vanwege het mooie artwork en de spelmogelijkheden een plezier om te spelen.
Afbeelding
isa
Jakkiebak!
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door isa »

Race for the Galaxy (3x) :ster: :ster: :ster: :ster: :ster:

Nu in totaal 7 keer gespeeld en het speelt inmiddels al vrij vlot; de symbolen zitten er al aardig in. Echt leuk om elke keer weer goede nieuwe kaartcombo's te zoeken (en zo jammer dat je goede kaarten ook weer regelmatig kwijtraakt omdat je nu eenmaal ook met kaarten moet betalen :cry: ). Volgende keer gaan we de gevorderden variant proberen, ik kijk er nu al naar uit!
pleunie.william
Grote Dalmuti
Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur

Bericht door pleunie.william »

SvAtje schreef: Great Western Trail :ster: :ster: :ster: :ster: :ster:
We speelden met 4 spelers voor de tweede keer. De eerste keer (een paar weken geleden) duurde 5 uur, zonder dat we het in de gaten hadden. Het tweede spel duurde 3 uur. Dat ging dus al een stuk sneller. Volgens mij moet dit in 2,5 uur te doen zijn met 4 spelers, als je voldoende bent ingespeeld.
Wat een prachtig spel is dit. Wel een echte brainburner. Je moet goed je strategie en tactiek in de gaten blijven houden, want voor je het weet ben je afgeleid door de acties van je medespelers.
Ik heb het vrijdag ook voor het eerst met 4 gespeeld; het duurt wat langer maar de tijd vliegt als je GWT speelt. Ik was tevreden met 111 punten.
Afbeelding
SvAtje
Standaard moderator

Bericht door SvAtje »

Ik had, tot mijn eigen verrassing, 145 punten gehaald. Ik kon nl. al snel cowboys inhuren, waardoor ik op de koeienmarkt mijn slag kon slaan. Hierdoor was de aankomst in Texas steeds wijstgevend. Het lukte zelfs om de locomotief tot einde spoor te laten rijden.
Bijna 2x zoveel punten gehaald als de eerste keer. Misschien mazzel. De volgende spellen zullen het uitwijzen. :wink:
Afbeelding
pleunie.william
Grote Dalmuti
Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur

Bericht door pleunie.william »

SvAtje schreef: Ik had, tot mijn eigen verrassing, 145 punten gehaald. Ik kon nl. al snel cowboys inhuren, waardoor ik op de koeienmarkt mijn slag kon slaan. Hierdoor was de aankomst in Texas steeds wijstgevend. Het lukte zelfs om de locomotief tot einde spoor te laten rijden.
Bijna 2x zoveel punten gehaald als de eerste keer. Misschien mazzel. De volgende spellen zullen het uitwijzen. :wink:
Ik neem aan dat je Kansas City bedoelt :D
Afbeelding
SvAtje
Standaard moderator

Bericht door SvAtje »

Lol. Je hebt gelijk. :thumbup:
Afbeelding
ozymandias
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Body & Soul

Bericht door ozymandias »

Droomhuis :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Splendor (2x) :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Quadropolis :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:
The Game (basis) :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:
Pandemie (basis) :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Pandemie met uitbr. Extreem gevaar :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:
2x uitdaging 1 gespeeld met 6 epidemiekaarten
2x uitdaging 2 gespeeld met 4 epidemiekaarten

Afbeelding
DeKerstman
El Capitan

Bericht door DeKerstman »

Alchemists :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:
Heerlijk spel maar wat een hersenkraker. Dacht lekker op weg te zijn, totdat mijn theorie waarvan ik tot echt dacht dat deze klopte werd ontkracht.....uiteindelijk met pijn en moeite op 10 punten geëindigd....waarmee we aan het begin van de avond ook waren gestart :lolno:
Afbeelding
ozymandias
Geheim Genootschap

Sint-Petersburg (incl. markt) + 3 modules :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:

Afbeelding
Skallagrim
Veenboer

Bericht door Skallagrim »

Endeavor :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:

Weinig uitleg en complexiteit maar toch strategisch. Speelt snel zelfs met het maximum van 5 spelers. Iedereen was enthousiast achteraf.

Lord of the Rings : deckbuilding game :ster: :ster: :halfster: :geenster: :geenster:

Te standaard als deckbuilding game. Dit voegt eigenlijk niets nieuw toe aan het genre. De effecten op de kaarten vond ik totaal niet inspirerend en heel zoutloos.
Daarnaast ook veel willekeur in het spel. De boss-effecten kunnen je je duurste kaart kosten als het tegenzit. Ook heel wat snowballing als alles mee zit, zonder dat de rest kan terugkomen. Het spel was ondanks dit alles toch nog wel aangenaam, omdat ik een deck vol met hobbits kon bouwen en daarmee zo goed als alle aartsvijanden kon mee in de grond stampen.
el_crosso
Burgemeester

Bericht door el_crosso »

Allemaal eerste impressies.

Balloon Pop :ster: :ster: :halfster: :geenster: :geenster:
Quests of Valeria :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Simurgh :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:

TIME Stories :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:
We zijn gestart met een nieuwe spel groepje uit Den Haag en omgeving.
Samen met o.a. mijn mede bordspel en instagram fanaat MoveTheRobber (Niels)
Aangezien we deze allemaal nog niet gespeeld hadden, leek het ons leuk om hiermee een mooi start te maken! De eerste run faalde op te weinig tijd, maar een we hadden een top tijd samen en twee we hebben best al wel wat goede clues. Op voor de volgende run!

Afbeelding
ozymandias
Geheim Genootschap

Vienna :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:

Kanagawa :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:

Afbeelding

Afbeelding
Lyon
Grote Dienaar
Persoonlijke Ondertitel: サイコロさん

Bericht door Lyon »

Hoogspanning :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Drie spelers. Eerste keer.
Tijdens een eerdere spellendag had de eigenerasse me al heel enthousiast en uitgebreid verteld hoe leuk ze dit spel wel niet vond, en dus spraken we af dat we het een keer zouden spelen, en dat moment was gisteravond. Het spel is veel rekenwerk, daar moet je wel van houden. Het is daarbij dan wel weer een mooi moment als je tijdens een ronde (al dan niet onbedoeld) precies uitkomt met je geld. Ik vond het zelf wel vermakelijk, maar niet eentje die ik zelf hoef te hebben. Ik zou best nog wel een keer potje willen doen. Ben ook benieuwd naar het kaartspel!

Splendor :ster: :ster: :ster: :ster: :ster:
Drie spelers.
Dit spel blijft steevast in mijn spellentopdrie: ik krijg er echt een kick van. Het hele spel hangt er een continue subtiele gespannenheid over me heen: was het wel een goed idee om die kaart te pakken? Reserveert zij die kaart niet? Wie van ons pakt als eerste die adeltegel? Schitterend! Zo subtiel en simpel en toch zo onwijs spannend. Dit voelt voor mij als een klassieker.
'Wie 'A' zegt, moet ook 'gricola' zeggen!'
ozymandias
Geheim Genootschap

Lang leefde de koning :ster: :ster: :halfster: :geenster: :geenster:

Prototype dat ik met 3 spelers getest heb. In dit kaartspelletje is de bedoeling om een aantal kaarten van je eigen familie in een aaneen gesloten gebied te leggen. Iedere beurt speel je een kaart uit je hand, waarbij elke kaart een eigenschap heeft. Zoals de handkaarten bekijken van een andere speler, andere speler moet zijn handkaarten afleggen, afgelegde kaart uit het spel verwijderen, enz enz enz ...
Wanneer je een kaart hebt uitgespeeld vul je je hand wederom aan tot 3 kaarten.
Geheel onder de indruk was mijn spelergroep niet, daar het niet makkelijk is om iemand af te blokken om dat aaneen gesloten gebied te doorbreken. Daar je afhankelijk bent van je handkaarten.
Zo zijn er maar 2 kaarten waarmee je iemand daadwerkelijk een hak kan zetten op een deck van 12 kaarten is dat wel weinig, lijkt ons. We hebben nu de basisversie gespeeld, het kan zijn dat met de extra kaarten van het geavanceerde spel dat het meer gebalanceerd is.

Afbeelding

Gold West :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:

Afbeelding
lordyazos
Caballero
Persoonlijke Ondertitel: Yannick

Bericht door lordyazos »

Great Western Trail

De hype is meer dan terecht! Wat een top spel

:ster: :ster: :ster: :ster: :ster:

Marco Polo

Een van mijn persoonlijke favoriete spelen.

Castles Of Burgundy

Een leuke Stefan Feld

:ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:

Brugge

Ook weer een geweldige Stefan Feld

Afbeelding