Coöperatief spel wat ook leuk is voor 2 personen

Tweepersoonsspellen en spellen met twee

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

Gemaskerde Muchacho
Garnaal
Persoonlijke Ondertitel: Bye bye man
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Re: Coöperatief spel wat ook leuk is voor 2 personen

Bericht door Gemaskerde Muchacho »

Mooi lijstje! Maar zijn dit ook goede coop spellen?
Ik heb er wel een heel aantal, maar veel is in hetzelfde genre.
Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van horror etc. Ik vind de thema's van Pandemic, Flash Point Police Pre... veel aantrekkelijker.
Ik hoop dat er meer eurostyle games uitkomen die cool erg leuk te spelen zijn.
Afbeelding

Labels:
EEMBC
Hazelnoot Ridder

Bericht door EEMBC »

Voor mij zijn, van de spellen die jij niet op je lijst had staan en die ik noem, Castaways, Room 25 (de verradermodus), 7 Days of Westerplatte en Pandemic The Cure absolute toppers. Alle 4 om verschillende redenen. Met de rest heb ik te weinig of geen ervaring maar slecht zijn ze niet. Ligt er maar aan met wie je ze speelt of op welk tijdstip. Verboden eiland kan je goed met de familie spelen, maar zet ze geen Freedom voor. Andersom geldt voor de veelspelers waarschijnlijk. (Al ken ik er ook die coöps absoluut niks vinden). Maar als afsluiter is VE wel altijd weer leuk voor ervaren spelers na een zware euro oid.
Het thema is voor mij steeds belangrijker in een coöp. Als dat goed verwerkt is, je hebt duidelijke spanningsopbouw en keuzestress dan vind ik een coöp altijd leuk om te doen. Maar ik merk wel dat hij een uur of zo (dus niet te lang) moet duren; Castaways heb ik verkocht omdat die al gauw een uur of 3 in beslag nam. En dan leg ik toch liever een ander type bordspel op tafel.
Gemaskerde Muchacho
Garnaal
Persoonlijke Ondertitel: Bye bye man
Contacteer:

Bericht door Gemaskerde Muchacho »

EEMBC schreef:Voor mij zijn, van de spellen die jij niet op je lijst had staan en die ik noem, Castaways, Room 25 (de verradermodus), 7 Days of Westerplatte en Pandemic The Cure absolute toppers. Alle 4 om verschillende redenen. Met de rest heb ik te weinig of geen ervaring maar slecht zijn ze niet. Ligt er maar aan met wie je ze speelt of op welk tijdstip. Verboden eiland kan je goed met de familie spelen, maar zet ze geen Freedom voor. Andersom geldt voor de veelspelers waarschijnlijk. (Al ken ik er ook die coöps absoluut niks vinden). Maar als afsluiter is VE wel altijd weer leuk voor ervaren spelers na een zware euro oid.
Het thema is voor mij steeds belangrijker in een coöp. Als dat goed verwerkt is, je hebt duidelijke spanningsopbouw en keuzestress dan vind ik een coöp altijd leuk om te doen. Maar ik merk wel dat hij een uur of zo (dus niet te lang) moet duren; Castaways heb ik verkocht omdat die al gauw een uur of 3 in beslag nam. En dan leg ik toch liever een ander type bordspel op tafel.
Room 25 klinkt leuk ja! 7 Days ook... Review van Drivetru en Nox gekeken... Top!
Afbeelding
SolidSnake
Rooster Booster

Bericht door SolidSnake »

Op het moment ben ik helemaal weg van warhammer quest the aventure card game.
linda-1
Meeple

Coöperatief spel 2 spelers

Bericht door linda-1 »

Welke coöperatieve spellen zijn leuk met 2 spelers. Liefst niet te ingewikkeld.

Wij hebben:
De legenden van andor. Hier vinden we niks aan. Er veranderd niks.
Pandemie. Is niet speelbaar met 2 spelers. Je verliest altijd. Je komt personages tekort.
De vergeten stad. Dit vinden wij geweldig. Veel spanning en sensatie. Je kan ook de moeilijkheidsgraad instellen op het aantal spelers. Zo kunnen wij het spel prima op ons afstemmen.

Zijn er meer spellen die op de vergeten stad lijken qua spel principe. Dit bevalt ons namelijk heel goed. Mag ook engels talig zijn.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Laatst gewijzigd door Bart op di 28 feb 2017, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: draadjes samengevoegd
Edwin84
Elfenkoning

Re: Coöperatief spel 2 spelers

Bericht door Edwin84 »

Je kunt natuurlijk ongeacht welk spel je speelt ook 2 personages per persoon spelen.

Dat zorgt ervoor dat je keuze ineens een stuk ruimer wordt.
ouwezeeman
Garnaal
Contacteer:

Bericht door ouwezeeman »

linda-1 schreef: Pandemie. Is niet speelbaar met 2 spelers. Je verliest altijd. Je komt personages tekort.
Totaal niet akkoord. Met 2 personen is het zelfs net iets makkelijker. De enige keren die we wonnen op heroïsch niveau was met 2 spelers.
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

@ linda-1... Het verboden eiland komt dicht in de buurt van de spanning van de vergeten stad. Toevallig dit weekend nog gespeeld en op de legendarische stand met 2 spelers gewonnen. Ze zijn immers van de dezelfde bedenker net zoals Pandemie.

Flashpoint is ook nog een leuke voor 2 spelers vind ik. Moeilijkheidsgraad is daar ook aan te passen.
Afbeelding
kattaklop
Garnaal

Bericht door kattaklop »

Coopspellen die wij leuk vinden met 2 en nog niet genoemd zijn.
The Big Book Of Madness.
Fuse.
Escape.
Afbeelding
linda-1
Meeple

Bericht door linda-1 »

ouwezeeman schreef:
linda-1 schreef: Pandemie. Is niet speelbaar met 2 spelers. Je verliest altijd. Je komt personages tekort.
Totaal niet akkoord. Met 2 personen is het zelfs net iets makkelijker. De enige keren die we wonnen op heroïsch niveau was met 2 spelers.

Spelen jullie met 1 of met 2 personages?
Kevin
Hazelnoot Ridder

Bericht door Kevin »

Ik ben het hier ook mee oneens. Wij spelen vaak pandemie met 2 en hebben al veel weten winnen, vaak gemakkelijker dan met 4 spelers.

We spelen dan elks met 1 personage.

De boodschap: give it another try ;)
linda-1 schreef:
ouwezeeman schreef:

Spelen jullie met 1 of met 2 personages?
Afbeelding
ouwezeeman
Garnaal
Contacteer:

Bericht door ouwezeeman »

linda-1 schreef: Spelen jullie met 1 of met 2 personages?
Elk met 1.
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/
El Capitan
Regenmaker
Persoonlijke Ondertitel: speelt altijd met geel!

Bericht door El Capitan »

Zoals in een goede relatie helpt blindelings luisteren naar wat je vriendin je zegt te doen ook wel om de overwinning te behalen. Vooral niet discusieren..
Afbeelding
Kijk hier wat ik allemaal te koop heb staan!
AlexHL
Matroos

Bericht door AlexHL »

Geen fantasy/griezel maar Hanabi is een heel leuk co-op spel en werkt uitstekend met 2 spelers.
BoardGameGeek: AlexHL • PSN: alxtira
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

kattaklop schreef: Coopspellen die wij leuk vinden met 2 en nog niet genoemd zijn.
The Big Book Of Madness.
Fuse.
Escape.
Op basis van dit draadje Fuse gekocht. Erg leuk spel, zeker met mijn dochter van 7. Dank voor de tip!
Plaats reactie