Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Inmiddels het vijfde potje gespeeld, steeds solo, wat erg goed bevalt bij dit spel. Het wordt steeds interessanter omdat ik nu beter begrijp wat ik aan het doen ben en er steeds meer mogelijke strategieen opdoemen. Behoorlijk verslavend spel. Ik durf het ondertussen ook wel aan om het spel aan anderen uit te leggen.
Peloponnes (met 2)
Straks nog eens opnieuw proberen. Voorlopig zeker gecharmeerd door het vlotte spelverloop. Is wel redelijk snel gedaan, wat ik als een + maar ook als een - ervaar.
Zeker benieuwd om het eens met 4 of 5 te spelen.
Automobiles
Een heerlijke race game gebouwd rondom het bagbuilding principe.
Het spel is regel arm en is makkelijk te spelen met allerlei niveau spelers.
Door de diversiteit in kaarten, is de herspeelbaarheid ook enorm. Voor elke kleur zijn er 4 verschillende kaarten en je kunt deze mixen en matchen.
Ik heb hem gespeeld met 2 en 3 spelers en beide aantallen bevallen prima. Met meer geeft wel wat meer tactische mogelijkheden, maar met 2 vind ik ook zeer leuk spelen.
T.I.M.E. Stories 2x
Het concept is geweldig! Plug je kaartdeck er in en elk scenario geeft je een geheel nieuw verhaal met eigen regels, thema en nieuwe belevingen.
Asylum is een leuke introductie in dit principe, maar ik hoop dat de uitbreidingen mij nog ietsje meer pakken dan deze. Gedeeltelijk door dat deze meer aan de puzzel kant zit, dan het avontuur gedeelte, maar dat is natuurlijk een persoonlijke voorkeur.
Mocht dit zo wezen, dan wordt dit zeker een top 10 spel voor mij.
Voor nu is dat het nog niet, maar misschien dat het komt dat ik ook nog veel d&d speel en daar dan het kiezen van je eigen avontuur toch meer in terug zie.
Het principe is toch vooral de eerste run proberen zoveel mogelijk te zien in zo min mogelijk tijd om de de volgende runs effectiever te kunnen wezen.
Er is wel vrije keuze, maar heeft toch weinig handvatten waarom je dan een bepaalde kaart wilt zien.
Ook het geluk in die eerste run en de dobbelstenen heeft een grotere invloed op het spel dan ik had verwacht. De kennis komt dus in je vervolg spellen. Dat vond ik persoonlijk iets af doen aan het verhalende stuk.
Door de opgedane kennis van eerder, wordt het echt alleen een puzzel en voor mij iets te mechanisch. Ik had ook graag gezien dat er toch een mogelijkheid had geweest om het verhaal in een keer te kunnen doen en nu is er bewust gekozen dat dit in principe voor 99,9% onmogelijk is.
De andere kant is dat het past in het tijdreis thema en je voor het geld (50 euro) dan uit het basis spel wel 3 tot 5 uur haalt. Is dit het waard? Dat is erg persoonlijk. Voor mij wel en heeft deze 5 uur aan spel pret met vrienden mij weer nieuwe ervaringen gegeven.
Desalniettemin is dit principe geweldig en begrijp ik volledig waarom het spel zoveel mensen aanspreekt. Het heeft veel weg van de hype rondom Escape rooms.
el_crosso schreef:
Ik heb hem gespeeld met 2 en 3 spelers en beide aantallen bevallen prima. Met meer geeft wel wat meer tactische mogelijkheden, maar met 2 vind ik ook zeer leuk spelen.
Ook met 4 of 5 spelers zeer leuk. Zeker aangezien het dan vaker voorkomt dat je plan in de war geschopt wordt omdat er een andere auto in de weg gaat staan.
el_crosso schreef:
Ook met 4 of 5 spelers zeer leuk. Zeker aangezien het dan vaker voorkomt dat je plan in de war geschopt wordt omdat er een andere auto in de weg gaat staan.
Maar je kunt ook vaker draften!
Sweet spot 4 of 5 wat mij betreft, maar inderdaad ook al leuk met 2. Daarbij maakt het ook nog wat uit met welke baan je speelt.
rvlieshout schreef:
Blood Rage (Al moet ik wel zeggen dat die Loki me steeds meer gaat irriteren)
Ik vond in het begin de Loki kaarten tamelijk sterk maar nu we het spel beter kennen weet je ook hoe je die moet aan pakken! Blood Rage is een van de weinige spellen die ik steeds beter vind worden naarmate je hem vaker speelt!
rvlieshout schreef:
Lancaster (met Henry V) (Lancaster is leuk, maar we speelde met 5 man, duurde te lang,en de uitbreiding is wat te veel gefrunnik wat mij betreft)
Ik heb de uitbreiding 1 keer gespeeld maar voor mij hoeft die niet meer.
rvlieshout schreef:
Lancaster (met Henry V) (Lancaster is leuk, maar we speelde met 5 man, duurde te lang,en de uitbreiding is wat te veel gefrunnik wat mij betreft)
EEMBC schreef:
Ik heb de uitbreiding 1 keer gespeeld maar voor mij hoeft die niet meer.
Was de derde keer dat we het speelden, de eerste keer plain vanilla met 4, de tweede keer ook met 4 met de New Laws uitbreiding en dat vond ik minder en nu dan met 5 spelers met Henry V uitbreiding. Spel wordt er vooral langer door en dat hoeft van mij niet zo. Denk dat het origineel toch het beste bevalt en bij voorkeur met 4 (of evt. 3) spelers.
Guilds of London
Harry Potter: Hogwarts Battle (eerste twee spellen/ boeken zijn wel wat te makkelijk. Op naar de volgende boeken! En dan pas een finaal oordeel.)