Iemand dit al eens laten doen en of ervaring mee??
Heb een (engels) spel en heb hiervoor een Nederlands handleiding gevonden die ik
afgedrukt wil hebben en zodat het er dan ook keurig uitziet. Engels is voor mij geen probleem maar is helaas moeilijk te spelen met ons vriendengroep.
Handleiding laten afdrukken als boekje
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- spanny
- Veenboer
- maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: Handleiding laten afdrukken als boekje
Ja altijd, middels de "boekje"-optie op de printer. De letters worden natuurlijk de helft kleiner hierdoor maar het past bijna altijd in de doos (itt dubbelzijdig printen op A4-formaat) en het is nog prima leesbaar naar mijn mening.
- kosterix
- Burgemeester
- Persoonlijke Ondertitel: zucht
Je moet een printer hebben die het als boek kan printen, maar helaas is dat vrij zeldzaam en met een aangeleverde pdf die pagina-na-pagina is faalt dat ook.
Wat je kunt doen is een pdf cutter downloaden (gratis) en dan de pdf pagina's 1 file per pagina maken, daarna samenvoegen in de volgorde van een boekje, tweezijdig printen.
Heb je een Word versie met text, dan kun je op elke pagina een tabel van 1x1 maken en daar je text in proppen. Tabel alignen naar top, in het midden. Dubbelzijdig printen en na het printen bijsnijden (daarom moet de tabel in het midden). Heb dat voor een videogame legendary items gedaan, werd mooi boekje dat keurig paste in de jewelcase. Voordeel is dat je controle hebt over de omvang, kleuren en lettergrootte. Maar je bent hoe dan ook een uur of wat bezig.
Wat je kunt doen is een pdf cutter downloaden (gratis) en dan de pdf pagina's 1 file per pagina maken, daarna samenvoegen in de volgorde van een boekje, tweezijdig printen.
Heb je een Word versie met text, dan kun je op elke pagina een tabel van 1x1 maken en daar je text in proppen. Tabel alignen naar top, in het midden. Dubbelzijdig printen en na het printen bijsnijden (daarom moet de tabel in het midden). Heb dat voor een videogame legendary items gedaan, werd mooi boekje dat keurig paste in de jewelcase. Voordeel is dat je controle hebt over de omvang, kleuren en lettergrootte. Maar je bent hoe dan ook een uur of wat bezig.
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.
- maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Is dat zeldzaam? Wij hadden vaak echt niet de duurste printers (onlangs dan 65€, maar vaak ook gewoon rond de 50€) en ze kunnen al sinds jaar en dag een boekje printen. Is het niet meer een kwestie van vinden waar je dat in kunt stellen? Ik dacht ook dat het niet van de printer afhing maar dat je dit gewoon in het afdrukvenster van Adobe kunt regelen (het is namelijk een kwestie van pagina's de helft kleiner maken, op zijn kant zetten en in de goede volgorde krijgen en dat heeft niet zoveel met de printer te maken volgens mij).kosterix schreef: Je moet een printer hebben die het als boek kan printen, maar helaas is dat vrij zeldzaam en met een aangeleverde pdf die pagina-na-pagina is faalt dat ook.
- JeVo
- Standaard moderator
- Persoonlijke Ondertitel: Uitdaging 9 & 10
ben het met Maxitaxi eens,
ik ben op elke printer waar ik de afgelopen 10 jaar mee heb gewerkt, in staat om boekjes te printen.
ik ben op elke printer waar ik de afgelopen 10 jaar mee heb gewerkt, in staat om boekjes te printen.
Spelgroep Utrecht - Roborally rulez - Island Games forever
- roubosga
- El Capitan
Als je een PDF hebt open je deze in Acrobat Reader. Daarna ga je naar het printvenster en kies je voor 'Boek'. De meest rechtse van de vier knoppen: Grootte - Poster - Meerdere - Boek.
Dat gaat perfect: Pagina 1 & 8 op het eerste A-4'tje; 2 & 7 op de achterkant enzovoort.
Dat is wat je bedoelt toch?
Dat gaat perfect: Pagina 1 & 8 op het eerste A-4'tje; 2 & 7 op de achterkant enzovoort.
Dat is wat je bedoelt toch?
-
Geerius
- Party Animal
De software zorgt ervoor of je boekje kunt afdrukken of niet. Alleen moet voor het ideale boekje je printer wel dubbelzijdig kunnen printen anders krijg je nog geen goed boekje.