Gisteren speelde ik...
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
grunnboy
- Bronzen Meeple
-
Sheila75
- Grote Dienaar
Re: Gisteren speelde ik...
Nog eens Fresco gespeeld met de eerste 3 uitbreidingen. Moesten er weer even inkomen maar blijft toch een heerlijk spel

-
RvdH83
- Fabrieksmanager
Uit nieuwsgierigheid (ik heb Clank niet gespeeld) maar waarom niets aan? En wat vind je van andere deckbuilders?grunnboy schreef: Ik vond Clank niets aan.
-
EEMBC
- Hazelnoot Ridder
Inderdaad.Sheila75 schreef: Nog eens Fresco gespeeld met de eerste 3 uitbreidingen. Moesten er weer even inkomen maar blijft toch een heerlijk spel![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En als je het spel met die drie uitbreidingen (die volgens mij er gewoon standaard in horen. nou ja, iig de portretten) heel geslaagd vindt hou dan de Big Box in de gaten, kan je flink combineren met diverse (leuke en minder leuke) uitbreidingen. In Essen afgelopen jaar voor maar € 50.
-
Sheila75
- Grote Dienaar
We hebben ook nog uitbreiding 8, 9 en 10 maar die hebben we nog niet gespeeld. Binnenkort maar eens doen. Wil de andere uitbreidingen ook nog eens hebben maar welke uitbreidingen zijn dan de moeite waard?EEMBC schreef:Inderdaad.Sheila75 schreef: Nog eens Fresco gespeeld met de eerste 3 uitbreidingen. Moesten er weer even inkomen maar blijft toch een heerlijk spel![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En als je het spel met die drie uitbreidingen (die volgens mij er gewoon standaard in horen. nou ja, iig de portretten) heel geslaagd vindt hou dan de Big Box in de gaten, kan je flink combineren met diverse (leuke en minder leuke) uitbreidingen. In Essen afgelopen jaar voor maar € 50.
-
Gebruiker 3696
+1grunnboy schreef: Ik vond Clank niets aan.
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
-
EEMBC
- Hazelnoot Ridder
De eerste drie van het basisspel (zoals je al weet), van 8, 9 en 10 heb ik alleen 9 Het muurfresco gespeeld en die is leuk. 8 De klok wil ik graag aan de volgende sessie toevoegen.Sheila75 schreef: We hebben ook nog uitbreiding 8, 9 en 10 maar die hebben we nog niet gespeeld. Binnenkort maar eens doen. Wil de andere uitbreidingen ook nog eens hebben maar welke uitbreidingen zijn dan de moeite waard?
Van de overige heb ik alleen 6 De glaswerkers gespeeld en dat is tot nu toe de leukste.
We hebben een keer een spel gespeeld met 1, 2, 6 en 9 en dan heb je al heel veel te plannen maar was heel goed!
Gisteravond als afsluiter Fresco gespeeld met alleen 1 er bij (wat voor mij standaard is) want het was voor 1 speler de eerste keer en, zoals gezegd, het was een afsluiter. In 5 kwartier het spel gespeeld
Daarvoor Manhattan Project
-
maartend
- Critico
Gisteravond 3de maal missie 7 van Mechs vs Minions. Was weer epic. Daarna Mission 8. Slechte start, uiteindelijk met 1 levenspunt over gewonen. Blijft een geweldig spel.

-
humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
dit weekend gespeeld:
pandemie 2x
patchwork
viticulture
fuse 3x
grand austria hotel
kanagawa
brugge 2x
ubongo
kingdomino
pandemie 2x
patchwork
viticulture
fuse 3x
grand austria hotel
kanagawa
brugge 2x
ubongo
kingdomino
~ Always look on the bright side of life ~

-
schemerzwerver
- Professor Pimpel
- Persoonlijke Ondertitel: what's in a game...
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
gisteren YAMATAI uitgetest.
vlotte speler, je kan je beurt voorbereiden terwijl de andere speelt, dus voor mij geen wachttijd.
Zal nog op tafel komen.
zaterdag was Sheriff of Nothingham aan de beurt... zo erg om te merken dat mijn kids (8 en 11) me zo bij de luren kunnen leggen...
vlotte speler, je kan je beurt voorbereiden terwijl de andere speelt, dus voor mij geen wachttijd.
Zal nog op tafel komen.
zaterdag was Sheriff of Nothingham aan de beurt... zo erg om te merken dat mijn kids (8 en 11) me zo bij de luren kunnen leggen...
-
el_crosso
- Burgemeester
Age of Steam
Eerste keer dat ik deze klassieker als bordspel hebben kunnen spelen.
Steam op de tablet lijkt er op natuurlijk flink op, maar die heeft toch wat andere regels die bij AoS wel/niet aanwezig zijn. Sjees, maar wat een geweldig spel is dit! Simpele regels, maar de complexiteit in wat je wilt, kunt en moet doen is geweldig. Neem er de bijna oneindige beschikbaarheid van nieuwe maps bij en dit principe is heel lang te spelen.
Capital
Blijft voor mij een erg leuke citybuilder en altijd blij als deze weer op tafel komt.
1846: The Race for the Midwest
1e indruk
De eerste keer dat ik een 18xx spel heb gespeeld, wat een epische ervaring.
Gespeeld met 4 en alle 4 waren wij erg groen op dit principe, dus wij hebben er uiteindelijk bijna 7 uur over gedaan
.
Ongetwijfeld met de nodige regel fouten en aan het einde wat vermoeide beslissingen, maar uiteindelijk best een positieve ervaring rijker.
Of 18xx nu meteen iets is wat ik vaker zal gaan spelen, dat weet ik niet, maar deze "instapper" wil ik zeker binnenkort in een kortere sessie wel weer eens proberen
Eerste keer dat ik deze klassieker als bordspel hebben kunnen spelen.
Steam op de tablet lijkt er op natuurlijk flink op, maar die heeft toch wat andere regels die bij AoS wel/niet aanwezig zijn. Sjees, maar wat een geweldig spel is dit! Simpele regels, maar de complexiteit in wat je wilt, kunt en moet doen is geweldig. Neem er de bijna oneindige beschikbaarheid van nieuwe maps bij en dit principe is heel lang te spelen.
Capital
Blijft voor mij een erg leuke citybuilder en altijd blij als deze weer op tafel komt.
1846: The Race for the Midwest
De eerste keer dat ik een 18xx spel heb gespeeld, wat een epische ervaring.
Gespeeld met 4 en alle 4 waren wij erg groen op dit principe, dus wij hebben er uiteindelijk bijna 7 uur over gedaan
Ongetwijfeld met de nodige regel fouten en aan het einde wat vermoeide beslissingen, maar uiteindelijk best een positieve ervaring rijker.
Of 18xx nu meteen iets is wat ik vaker zal gaan spelen, dat weet ik niet, maar deze "instapper" wil ik zeker binnenkort in een kortere sessie wel weer eens proberen
-
rvlieshout
- Geheim Genootschap
World's Fair 1893 -
(alleraardigste meerderheden filler. Moet ik nog wat meer spelen)
Shakespeare -
(een spel met erg veel leuke ideeën, die er ook nog goed uitkomen ook)
The Voyages of Marco Polo -
(het was weer twee jaar geleden dat we het speelden en dat was veel te lang geleden. Topper)
Wettlauf nach El Dorado -
(Je dient door deckbuilding naar el dorado te racen. Simpel, maar toch wel spannend. Ik ben benieuwd naar wat de meer 'ingewikkelde' opzetten van het spel brengen. )
Shakespeare -
The Voyages of Marco Polo -
Wettlauf nach El Dorado -
-
Noviomagum
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: Standaard moderator
Van t weekend Terra Mystica weer eens op tafel gekregen. Wat een geweldig spel vind ik dat!
Daarom ook :
Alhoewel ik het nog niet met alle volkeren heb gespeeld, vind ik het echt ingenieus in elkaar steken.
De onbalans in het spel door verschillende sterkte vd volkeren, wat weleens als negatief punt genoemd word, hebben wij tot op heden nog nooit zo ervaren. Maar wellicht ook nog niet vaak genoeg gespeeld...
Het afgelopen potje 3p , winnaar: 111pnt / 2e: 109 / 3e : 105
Ik weet totaal niet of dit een beetje nette scores zijn, maar spannend was t wel!
Daarom ook :
Alhoewel ik het nog niet met alle volkeren heb gespeeld, vind ik het echt ingenieus in elkaar steken.
De onbalans in het spel door verschillende sterkte vd volkeren, wat weleens als negatief punt genoemd word, hebben wij tot op heden nog nooit zo ervaren. Maar wellicht ook nog niet vaak genoeg gespeeld...
Ik weet totaal niet of dit een beetje nette scores zijn, maar spannend was t wel!
-
kattaklop
- Garnaal
Vandaag ook 2x gespeeld en geloof mij dat zijn normale scores.Noviomagum schreef: Van t weekend Terra Mystica weer eens op tafel gekregen. Wat een geweldig spel vind ik dat!
Daarom ook :![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Bij ons ook één van de favorieten.
Wij hebben dit weeken ( in totaal 4 keer ) ook met de vuur en ijs uitbreiding gespeeld.
Zeker aan te raden maan naar mijn inziens moeilijkere volkeren als in het basisspel.

-
wennepen
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: Blije Bordspeler
Wij speelden Terraforming Mars.Heulemaal te gek! Simpel in zijn mechanismen, spannende race om het beste te maken van je projectkaarten. Die houden we erin!