What's in a name?
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Maarten&Gaatske
- Stamhoofd
What's in a name?
Ik lees nog regelmatig de berichten op BSM, en ook al heb ik alweer een tijdje niets geschreven, of ergens op gereageerd, ik vraag me af hoe men hier op een bepaalde gebruikersnaam komt.
Dus, hoe ben je op een bepaalde naam gekomen, en waarom bijvoorbeeld niet je eigen naam, zoals mensen (zoals ondergetekende) hier ook doen?
Dus, hoe ben je op een bepaalde naam gekomen, en waarom bijvoorbeeld niet je eigen naam, zoals mensen (zoals ondergetekende) hier ook doen?
Ik haat spellen.
Labels:
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: What's in a name?
Ik zag mijn nickname als eerste staan op mijn paspoort bij de rubriek voornamen 
Was jouw nickname vroeger niet 'moppersmurf Maarten' ??
Was jouw nickname vroeger niet 'moppersmurf Maarten' ??
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
-
Maarten&Gaatske
- Stamhoofd
Klopt, haha, in een ver verleden alweer. Wilde mij niet meer verschuilen achter die naamdirk schreef: Ik zag mijn nickname als eerste staan op mijn paspoort bij de rubriek voornamen
Was jouw nickname vroeger niet 'moppersmurf Maarten' ??![]()
Ik haat spellen.
-
rober
- Standaard moderator
Hier ook zo iets, maar toch een kleine twist aan gegeven.dirk schreef: Ik zag mijn nickname als eerste staan op mijn paspoort bij de rubriek voornamen![]()
Op mijn paspoort staat Robert (wel op z'n Frans uitspreken)
Mijn roepnaam is Robèr.
Maar aangezien die è vaak voor problemen zorgt bij usernames, laat ik die dus weg.
All is fair in love, war and Carcassonne

-
mazinho
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Completionist
Gebruikersnaam van BGG overgenomen
-
el_crosso
- Burgemeester
Vertaling van mijn achternaam in het Engels met een twist. Vanuit mijn voetbalverleden kreeg ik de naam el crosso mee, omdat ik de crosspass nogal kon waarderen en graag hanteerde 
Verstuurd vanaf mijn Nexus 9 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn Nexus 9 met Tapatalk
-
Kaelan
- Garnaal
- Persoonlijke Ondertitel: Queen of Tokio
-
olavf
- El Capitan
Mijn voornaam is Olav, wat door veel mensen echter als Olaf geschreven wordt. Mijn achternaam begint met een F. Met olavf weet ik nu tenminste zeker dat het fout gaat 
-
terjul
- Burgemeester
Heel simpel eigenlijk: komt van mijn meisjesnaam Ternavskaja en mijn voornaam Julia 
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Mijn voornaam is Twonky. Ik ben fan van Erwin Koeman, waardoor een forumnaam gemakkelijk was gevonden.
-
Tinky68
- Garnaal
Mijn broer noemde me vroeger soms Tinkytoy. Lang geleden toen ik begon rond te surfen en ze een nick vroegen, gebruikte ik eerst Tinky. Na een tijd was die naam vaak al in gebruik. Gewoon mijn geboortejaar erachter en voila. Nu gebruik ik op forums e.d. altijd Tinky68.
Dus als je die nick ergens anders tegenkomt is de kans groot dat ik het ben.
Dus als je die nick ergens anders tegenkomt is de kans groot dat ik het ben.
I am a sexy shoeless God of War!
-
DeKerstman
- El Capitan
Begin jaren '90 speelde ik een spel op de PC genaamd Worms (speel het nog steeds overigens), waarbij je in teams van 4 wormpjes met allerlei bijzondere wapens (niet alleen een bazooka of een granaat, maar ook bananenbommen, schapen, enz.) de andere teams moet uitschakelen. Mijn team, de All Stars, bestond uit de Kerstman, de Paashaas, Sinterklaas en Zwarte Piet. Aangezien de Kerstman de 1e worm was, was hij meestal in staat de meeste schade aan te richten en werd vaak verkozen tot Worm of the Round.
Dus, toen ik het internet ontdekte en later een nickname moest bedenk of fora als deze, was de naam snel gevonden.
Het verhaal wordt zelfs nog mooier, ik heb mijn vrouw leren kennen via een chat room waar ik dankzij mijn nickname nogal opviel en we aan de praat raakten. Zo zie je maar waar een bijzondere nickname toe kan leiden
Dus, toen ik het internet ontdekte en later een nickname moest bedenk of fora als deze, was de naam snel gevonden.
Het verhaal wordt zelfs nog mooier, ik heb mijn vrouw leren kennen via een chat room waar ik dankzij mijn nickname nogal opviel en we aan de praat raakten. Zo zie je maar waar een bijzondere nickname toe kan leiden
-
The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
Ik heb de mijne al van mijn registratie op een fantasy boekenforum meer dan 15 jaar geleden (toen ik 16 jaar was) en bestaat eigenlijk uit een combinatie van mijn twee passies in die tijd: metal muziek (favoriete band toen was Iced Earth) en fantasy boeken waarin 'The One' (de uitverkorene) een vaak terugkerend thema was, alsook mijn favoriete film in die tijd 'The Matrix' waarin Neo ook The One werd genoemd. Deze drie zaken samen werden dan 'The Iced One'.
Dat op één van de cd-hoezen van een andere favoriete band (Hammerfall - Unbent, Unbowed, Unbroken) een met ijs bedekte stoere ridder (Hector) stond was mooi meegenomen als avatar.
Dat op één van de cd-hoezen van een andere favoriete band (Hammerfall - Unbent, Unbowed, Unbroken) een met ijs bedekte stoere ridder (Hector) stond was mooi meegenomen als avatar.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
-
The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
En hoe kwam je daar dan aan je naam?mazinho schreef: Gebruikersnaam van BGG overgenomen
SPELHAMELS BEERSE:
-
Wim G.
- Garnaal
Of was het, dat je de strips van Erwin de Noorman las?.Erwin schreef: Mijn voornaam is Twonky. Ik ben fan van Erwin Koeman, waardoor een forumnaam gemakkelijk was gevonden.