Santorini
De eerste keer dat ik deze met 3 speelde en dat is ook interessant, opeens moet je twee tegenstanders in de gaten houden.
Augustus
Prima filler in al zijn eenvoud, met 3 gespeeld (2 nieuw, incl. een meisje van 9) en dat ging prima. Spel is meteen uitgeleend zodat deze vaker gespeeld kan worden
Avonturenland
Daarna met 2 doorgegaan en variant/opdracht 3 gespeeld. Was spannend tot het eind en de minpunten gaven uiteindelijk net de doorslag. Beviel prima. Hiervoor een keer op SpSp gespeeld met mijn zoontje en dat beviel maar matig en daarna een keer met onze speelgroep incl. uitbreiding en dat beviel een stuk beter, dus toch maar een kans gegeven. Nu kijken of ik mijn zoontje weer aan tafel krijg hiervoor....
Yamatai
Afgesloten met Yamatai, wederom met 2. Was mijn tweede keer en liep nu ook een stuk beter. DoW heeft hiermee wederom een prima titel uitgebracht, ziet er -uiteraard- prachtig en speelt soepel met relatief weinig spelregels. Had wat "klachten" op BGG gezien dat het een slap aftreksel zou zijn van Five Tribes, maar dat gevoel heb ik totaal niet. Dit is een heel ander spel met een heel andere look and feel en beide staan nu netjes naast elkaar in de spellenkast.
Roll Through The Ages
Dit is ook een prima filler die zo af en toe op tafel komt. Dit keer probeerde ik het spel in de solo-variant en dat was ook best goed te doen. Solo vind ik altijd fijn omdat je zo een beetje kunt experimenteren, wat met meer spelers natuurlijk ook kan, maar met hen zal ik niet vaak iets achter elkaar spelen. Drie keer mijn vorige score kunnen verbeteren, top.
Imperial Settlers
Deze had ik al eens in bezit gehad en toen verkocht, maar het spel spreekt me aan en daarom via een math trade toch weer verkregen. Inmiddels een aantal potjes gespeeld, met mijn zoontje (en verloren....) en een paar keer solo. Solo werkt ook prima, al is dit minder uitdagend. Moet nog wel de Japanse en Egyptische facties spelen en de uitbreiding uitproberen, dus nog genoeg te doen.
Castles of Burgundy: The Card Game

Castles of Burgundy vind ik erg goed en hoewel ik geen fan ben van kaartspellen en kaartspelvarianten op "echte" spellen, had ik hierover goede berichten gehoord en dus toch maar geprobeerd. De eerste potjes (solo uiteraard) tegen de AI (Aaron) waren prima te doen, daarna 3x geprobeerd met de officieuze solo-variant (Aaron 2.0) en dat bleek andere koek, want 3 keer verloren, al was het 2 keer close. Snel weer proberen, want ik moet en zal Aaron 2.0 verslaan
Antike II
De spellen van Mac Gerdts vind ik in de regel interessant (Imperial 2030) en zelfs erg goed (Concordia). Antike II kende ik nog niet, maar ook dit is een leuk en goed spel. Wij speelden met 5, waarvan 4 nieuw en hebben ons prima vermaakt. Deze wil ik zeker nog wel eens spelen. Aanschaffen zal ik deze niet, omdat deze minimaal 3 spelers nodig heeft dus zal deze alleen in de speelgroep op tafel komen en een van ons heeft deze al.