Gisteren speelde ik...

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Joel22
Stamhoofd

Re: Gisteren speelde ik...

Bericht door Joel22 »

humske schreef: Vandaag op 2 verschillende speltafels:

Orakel van Delphi
Sagrada: 1e x dat ik het speelde en wat ziet het er mooi uit en speelt het lekker weg! Deze staat wel op m'n lijstje om nog eens te spelen :).

Bora Bora! Blijft een mooi spel vind ik!
Out of mine: 1e keer, dus beetje uitproberen. Ligt een beetje in de richting van Ubongo, maar dan anders vormgegeven en iets moeilijker (want er zijn nog figuren die je moet kiezen, het staat niet 100% vast welke tegels je moet gebruiken om te puzzelen).
Agricola 2 spelers
Carcassonne door berg en Dal
Grand Austria Hotel :ster: :ster: :ster: :ster: :ster: :ster: :ster: :ster: :ster: :ster: :ster: Een van m'n lievelingsspellen!
Geweldig spel hè! Al moet je met meer dan 2 spelers wel een beetje door spelen :). Heb je toevallig ook Lorenzo Il Mafnifico van dezelfde auteur. Zo ja, hoe speelt deze?
Kaelan
Garnaal
Persoonlijke Ondertitel: Queen of Tokio
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door Kaelan »

Robinson Crusoe: :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster: : eer we door de omslachtige handleiding waren...
Afbeelding
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

Kaelan schreef: Robinson Crusoe: :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster: : eer we door de omslachtige handleiding waren...
Oude versie zeker? Spelregels die beter zouden zijn opgebouwd vind je hier: https://boardgamegeek.com/filepage/1373 ... lish-rules
humske
Wereldkampioen Carcassonne 2011
Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!

Bericht door humske »

Joel22 schreef:
humske schreef: Vandaag op 2 verschillende speltafels:

Orakel van Delphi
Sagrada: 1e x dat ik het speelde en wat ziet het er mooi uit en speelt het lekker weg! Deze staat wel op m'n lijstje om nog eens te spelen :).

Bora Bora! Blijft een mooi spel vind ik!
Out of mine: 1e keer, dus beetje uitproberen. Ligt een beetje in de richting van Ubongo, maar dan anders vormgegeven en iets moeilijker (want er zijn nog figuren die je moet kiezen, het staat niet 100% vast welke tegels je moet gebruiken om te puzzelen).
Agricola 2 spelers
Carcassonne door berg en Dal
Grand Austria Hotel :ster: :ster: :ster: :ster: :ster: :ster: :ster: :ster: :ster: :ster: :ster: Een van m'n lievelingsspellen!
Geweldig spel hè! Al moet je met meer dan 2 spelers wel een beetje door spelen :). Heb je toevallig ook Lorenzo Il Mafnifico van dezelfde auteur. Zo ja, hoe speelt deze?

nee die heb ik (nog) niet maar die ga ik de komende tijd veel spelen om te oefenen voor het EK Bordspellen in oktober.
~ Always look on the bright side of life ~

Afbeelding
ozymandias
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Body & Soul

Bericht door ozymandias »

Concordia Salsa met het speelbord Corsica :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:
rvlieshout
Geheim Genootschap

Bericht door rvlieshout »

Antike II - :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster: (Concordia blijft het beste spel van meneer Gerdts (dat ik gespeeld heb), zonder twijfel)
Im Wandel der Zeiten: Das Kartenspiel - :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster: (regels lijken lastig, icoontjes ingewikkeld, maar speelt eigenlijk vrij goed weg. Smaakt naar meer)
Blueprints - :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster: (Leuke filler. Geeft en beetje hetzelfde gevoel wat Sagrada geeft, maar dan wat lichter)
Exit the game: Abandoned Cabin : :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster: (Exit is de beste Escape Room serie die er is, is mijn conclusie.)
App versie van Race for the Galaxy - :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster: ('Echte' spel al grijs gespeeld. Dat gaat met de app ook gebeuren. Topper!)
SigiScsi
Fabrieksmanager

Bericht door SigiScsi »

DeKerstman schreef: Antike II :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
De spellen van Mac Gerdts vind ik in de regel interessant (Imperial 2030) en zelfs erg goed (Concordia). Antike II kende ik nog niet, maar ook dit is een leuk en goed spel. Wij speelden met 5, waarvan 4 nieuw en hebben ons prima vermaakt. Deze wil ik zeker nog wel eens spelen. Aanschaffen zal ik deze niet, omdat deze minimaal 3 spelers nodig heeft dus zal deze alleen in de speelgroep op tafel komen en een van ons heeft deze al.
Om dezelfde reden hebben wij Antike Duellum aangeschaft. 2 speler versie van Antike II.
kyozu8
Veenboer

Bericht door kyozu8 »

Zaterdagavond TTR Europe gespeeld gevolgd door een pot Formula D waarbij iedereen wel enthousiast was over Formula D. Wat wel jammer was dat het vooral spannend was tussen de nummer 1 en 2 en tussen 3 en 4. Op de één of andere manier konden de laatste twee de eerste twee niet bijhouden. Uiteindelijk net niet gewonnen omdat ik de laatste bocht om de nummer één heen moest :P

Gistermiddag weer een pot Formula D gedaan, die wederom erg goed beviel. Helaas in de laatste bocht niet ideaal uitgekomen waardoor ik uiteindelijk derde eindigde. Daarna een paar potjes Tsuro wat altijd wel goed valt bij schoonfamilie. Uiteindelijk afgesloten met Cards Against Humanity met een lekker diverse groep. In het begin even aftasten wat ieders smaak is, groot deel van de groep kende de anderen niet, maar het kwam goed en ging van kwaad tot erger :9
JelmerB
Caballero

Bericht door JelmerB »

Gisteren een twee-speler spellenavond…
Begonnen met drie potjes Century: Spice Road.
Erg snel wegspelend spel, waarbij je door de snelheid van spelen nog wel eens vergeet op te letten wat je tegenspeler aan het doen is.
Ik kan de vergelijking met Splendor volgen, maar dit biedt wat mij betreft veel meer spel, veel meer het gevoel van een snelle engine-builder. Deze gaat mee op vakantie!
Hierna 2 potjes Neuroshima Hex.
1 van mijn favorieten, maar wel lastig om nieuwe spelers er enthousiast voor te krijgen omdat er startend nogal een verschil in inzicht is.
Afgesloten met 5 potjes Fuse, net zo lang tot we het makkelijste level verslagen hadden… erg tof! 10 minuten hoog in de stress :)
ozymandias
Geheim Genootschap

Dice Forge (2x) :ster: :ster: :halfster: :geenster: :geenster:
Momenteel helemaal niet overtuigd van het spel. Maar deze avond komt er een 3de sessie aan, hopelijk wordt ik daar wat meer overtuigd van.

Positief vind ik de inlay, de dobbelstenen, mooie artwork, eenvoudige regels

Negatief vind ik de dobbelstenen, traag op gang komen van het mechanisme dobbelsteen-kaarten. Het lijkt wel of ik ergens regels over het hoofd zie, daar ik steeds met een niet voldaan gevoel het spel afsluit, zo van ik ben nog maar net beginnen opbouwen en het is al gedaan.
dirk
Elfenkoning
Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse

Bericht door dirk »

ozymandias schreef: Dice Forge (2x) :ster: :ster: :halfster: :geenster: :geenster:
Momenteel helemaal niet overtuigd van het spel. Maar deze avond komt er een 3de sessie aan, hopelijk wordt ik daar wat meer overtuigd van.

Negatief vind ik de dobbelstenen, traag op gang komen van het mechanisme dobbelsteen-kaarten. Het lijkt wel of ik ergens regels over het hoofd zie, daar ik steeds met een niet voldaan gevoel het spel afsluit, zo van ik ben nog maar net beginnen opbouwen en het is al gedaan.
Je weet toch dat je meerdere fiches mag kopen in één keer eh Gert ??
En als je hem met twee speelt mag je in het begin van de beurt tweemaal na elkaar dobbelen om meer resources te krijgen.
Als ik hem eindig zijn alle fiches op mijn dobbelsteen toch zeker vervangen wat zorgt voor veel productie en punten
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
mazinho
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Completionist

Bericht door mazinho »

Yokohama: simpele regels veel taktiek
TEG Beyond the Black: leuke filler
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding
ozymandias
Geheim Genootschap

dirk schreef:
ozymandias schreef: Dice Forge (2x) :ster: :ster: :halfster: :geenster: :geenster:

Je weet toch dat je meerdere fiches mag kopen in één keer eh Gert ??
En als je hem met twee speelt mag je in het begin van de beurt tweemaal na elkaar dobbelen om meer resources te krijgen.
Als ik hem eindig zijn alle fiches op mijn dobbelsteen toch zeker vervangen wat zorgt voor veel productie en punten
Voila, een aantal puntjes gewijzigd ( of beter gezegd) juist gespeeld en ja hoor, dit is een voltreffertje.
Gameplay verloopt vlotjes.
Enkel de laatste ronde voelt wat raar aan omdat je daar (afhankelijk van je positie) enkel nog dobbelt, maar met vergaarde goederen niets meer kan doen.
Natuurlijk naargelang je dobbelsteen verbeteringen kan je dan nog wel punten sprokkelen.

Verstuurd vanaf mijn SM-J500FN met Tapatalk
Hanho
Regenmaker

Bericht door Hanho »

Spyrium :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Blijft een gaaf, pittig spelletje met veel om over na te denken. Ondergewaardeerd IMHO.
"Die Tiere spielen nicht, weil sie jung sind, sondern sie haben eine Jugend, weil sie spielen müssen." - Karl Groos
mazinho
Gouverneur
Persoonlijke Ondertitel: Completionist

Bericht door mazinho »

Istanbul
Istanbul: Mokka & Smeergeld
Taipan
Instagram @movetherobber
Benieuwd naar wat ik recent speelde?
Afbeelding