DnD 5e regio Gent/Oost-Vlaanderen

voor eenzame RPG-spelers die verwante zielen zoeken

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Philip
PIONier

DnD 5e regio Gent/Oost-Vlaanderen

Bericht door Philip »

Beste allen,

Als nieuwe DnD fanaat ben ik op zoek naar gelijkgestemde DnD-zielen. In dit opzicht ben ik op zoek naar spelers om op regelmatige basis DnD te spelen. Behoudens dinsdagen ben ik quasi elke avond vrij of kan de agenda vrijgemaakt worden. Ik werk in Gent en ben ook woonachtig in de regio.

Ik wil gerust aansluiten bij een groep of kijken om iets op te starten met andere nieuwe spelers.

Laat gerust iets weten mocht er een mogelijkheid of interesse zijn.

Groeten,
Philip

Labels:
Gebruiker 9201

Re: DnD 5e regio Gent/Oost-Vlaanderen

Bericht door Gebruiker 9201 »

Heey,

Ik ben op zoek naar een D&D groep in het gentse. Ik heb wel nog nooit gespeeld maar wil het wel leren. Ben donderdagen en zaterdagen niet vrij maar de rest is bespreekbaar :)

Groetjes,
Liesbeth
Philip
PIONier

Bericht door Philip »

Dag Liesbeth,

Zeer leuk. Ik woon in Deinze en werk in Gent dus totaal niet ver. Ik probeer de groep nog te vergroten maar je bent zeker welkom!

Groetjes,
Philip
Gebruiker 9201

Bericht door Gebruiker 9201 »

Dag Philip,

Hoeveel mensen heb je al zoal in de groep? En zou ik eventueel de leeftijden mogen weten als dat oke is? :)
Hebben jullie al een plaats en een dag waar jullie afspreken en hoe spreken jullie af? :)
Haha sorry voor al de vragen :p
Voladus
Meeple

Bericht door Voladus »

Hey Philip,

Ik ben ook op zoek naar een D&D groep in de regio Gent. Ik ben toevallig ook van Deinze. Ik heb maar beperkte ervaring met D&D ( Een aantal jaar geleden 2 sessies Pathfinder gespeeld met een aantal vrienden en recent 2 sessies D&D 5th ed online) maar ik zal wel vlot bijleren. Ik kan momenteel redelijk wat tijd vrijmaken op mijn agenda ( de meeste dagen ben ik 's avonds beschikbaar) dus ik ben redelijk flexibel op dat vlak. Stuur mij gerust een bericht als je nog plaatsen vrij hebt in je huidige groep. We kunnen de rest dan wel onderling bespreken.

Vriendelijke groeten,
Gidi
stoomboot
Joker

Bericht door stoomboot »

Ik heb ook wel interesse indien in Deinze.
Voladus
Meeple

Bericht door Voladus »

stoomboot schreef: Ik heb ook wel interesse indien in Deinze.
Ik heb zelf nog geen reactie gehad, dus ik weet niet precies hoe het zal verlopen. Ik zie dat het al even geleden is dat philip dit forum nog eens bezocht heeft. Dus het is best mogelijk dat hij op vakantie is/ het uit het oog verloren is. Ik wil vermelden dat ik best ook online wil spelen indien dit mensen beter uitkomt (als speler, heb momenteel niet direct het idee dat ik kan DM'en).
Adu
Uno

Bericht door Adu »

Hoi,

zou ook een DnD groep willen joinen, maar kan vooral op weekdagen, minder in het weekend (door werk). Woon momenteel aan het zuidpark in Gent.
Silverfox
PIONier

Bericht door Silverfox »

Hèy,

Ik ben ook op zoek naar een groep om samen DnD mee te spelen in de buurt van Gent.
Zelf heb ik al enkele keren gespeeld met vrienden als DM simpelweg omdat niemand anders de regels wou lezen...
Maar ik zoek een groep waar ik als speler kan spelen (minder voorbereidingswerk ^.^)

Laat zeker iets weten.
Grtz
Voladus
Meeple

Bericht door Voladus »

Zo te zien wil iedereen hier speler zijn, maar geen DM. :P Is wel begrijpelijk, gezien het nogal veel voorbereidingswerk is. Ik denk dat er niet veel zal van gaan komen als we gaan moeten wachten op iemand die wilt DM'en. Ik ben in principe bereid om het eens te proberen, maar dan eventueel met een 'co-DM', of toch iemand die al meer ervaring heeft met DnD. Hierbij kan de 'Lost Mine of Phandelver' Starter Set adventure mogelijk zeer nuttig zijn.

Stuur mij gerust een bericht of post verder in deze thread als er interesse is. Dan kunnen we eventueel iets afspreken.
stoomboot
Joker

Bericht door stoomboot »

Wat versta je onder co-DM?

Ik heb al ervaring als DM, maar wil momenteel gewoon aanschuiven aan een tafeltje en me laten meeslepen in het verhaal van iemand anders.
Voladus
Meeple

Bericht door Voladus »

Onder Co-DM versta ik een verdeling van de rollen tussen de 2 DMs, waarbij een van de 2 het verhaal beheerst en de andere helpt de spelregels in de gaten te houden, vooral bij combat encounters. Dit gaat van het helpen met dice rolls, basic mechanics, vragen en organiseren.

De persoon die zich bezig houdt met de spelregels heeft dan de keuze om ondertussen ook een Player Character te zijn of om op te treden als 'Adversary'. Dit zou dan inhouden dat hij ( samen met de andere DM) de rol aanneemt van de monsters/vijanden. Ik denk dat dit behoorlijk leuk zou kunnen zijn, gezien dit minder stress inhoudt voor de eerste DM, terwijl het de tweede ook de kans geeft om zich uit te leven.

Een additionele mogelijkheid is natuurlijk ook dat de 2 DM’s samen het voorbereidingswerk ( world building) doen. Maar gezien ik zou willen beginnen de Lost Mine of Phandelver adventure set zou dit aanvankelijk eerder beperkt zijn.
stoomboot
Joker

Bericht door stoomboot »

"de andere helpt de spelregels in de gaten te houden, vooral bij combat encounters. Dit gaat van het helpen met dice rolls, basic mechanics, vragen en organiseren. "

Oh, ik zie het zeker wel zitten om mee te helpen met de combat encounters en de spelregels (en al wat daar bij komt kijken).

Dat is voor mij geen enkel probleem, zo lang ik maar een eigen character kan spelen en even weinig van de verhaallijn weet heb als de andere spelers.
Voladus
Meeple

Bericht door Voladus »

Klinkt goed voor mij. Dat is al het begin van een groep. Nu nog de rest van de spelers. Post nog iets of PM mij als je (nog) geïnteresseerd bent. Ik denk dat het makkelijker zal zijn om de organisatie en de details ergens anders te bespreken. Ik zal hiervoor een discord server aanmaken en mensen die geïnteresseerd zijn een link doorsturen.
Silverfox
PIONier

Bericht door Silverfox »

Ik heb nog steeds interesse, dus laat maar weten hoe waar wat en hopelijk kunnen we dan met een aantal rond tafel zitten.