Hoogspanning Deluxe

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

ilini
Uno

Hoogspanning Deluxe

Bericht door ilini »

Ik heb dit spel van vrienden in bruikleen gekregen. Zij hopen dat ik wel door de spelregels geraak en later mijn wijsheid overdraag :)

Ik heb het spel nog nooit gespeeld, wel de gewone Hoogspanning, maar dat is jaren terug. En het enige wat blijven hangen is, is dat het een fijn spel is.

Ondertussen ben ik begonnen met de regels door te nemen. Maar er zijn inderdaad een aantal zeer vage passages tussen, of ligt dit aan mij? Ik heb het gevoel dat er cruciale uitleg ontbreekt, wat je precies zelf nog moet gaan afleiden tussen de regels door. Daardoor ben ik nu aan het twijfelen of ik alles goed begrijp.

Is er nog iemand die dit spel kent? Of links naar een alternatieve handleiding of duidelijke filmpjes mogen ook. Mijn Duits of Engels zijn helaas niet goed om de handleiding in een andere taal te lezen, maar een Engelstalig filmpje zou nog wel moeten lukken.

Of als iemand uit ruit Aarschot-Tienen-Diest-Leuven eens tijd en goesting heeft om het spel eens te spelen, dat mag ook altijd ;)

Labels:
ouwezeeman
Garnaal

Re: Hoogspanning Deluxe

Bericht door ouwezeeman »

De regels zijn bij mijn weten exact hetzelfde als de "saaie" versie. Er zitten gewoon andere centrales in het spel maar er verandert hierdoor niet zo veel.

Een goed filmpje ken ik niet zo meteen (zoek missxhoen eens op nox spellenzolder) maar ik vind de samenvatting van een ronde op de achterkant van het regelboek een handige leidraad.
Wij spelen elke 2e zaterdag van de maand in Heist-op-den-Berg vanaf 16u30. Meer info https://www.facebook.com/forumheist/
Spellenclub ST
Geheim Genootschap

Re: Hoogspanning Deluxe

Bericht door Spellenclub ST »

Nox heeft enkel een item over Hoogspanning 'classic'.

Bij Spellenclub Sint-Truiden wordt Hoogspanning Deluxe regelmatig gespeeld. Dat ligt iets verder dan de regio die je opgeeft, maar je bent zeker welkom. Beste vooraf contact opnemen, zodat je zeker bent dat er die avond Hoogspanning kan gespeeld worden.
Afbeelding
onlangs gespeeld