Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Het valt me wat tegen nu ik er over nadenk. Ik moet én meer spelen én meer op vakantie.
Geweest & gespeeld:
Puerto Rico (misschien wel m'n fijnste vakantie)
Bruges
Guilds of London
London Markets
Underground (ook Londen)
Metro (wie niet?)
Isle of Skye
Manhattan
Mare Nostrum
Veilingmeesters van Amsterdam
New Amsterdam
Orléans
Vorsten van Florence
San Juan
Madeira
Omdat ik in m'n laatste post zei dat Troyes op m'n verlanglijstje stond; De daad maar bij het woord gevoegd.
Voor de goede verstaander: Op de achtergrond de kathedraal die tijdens het spel wordt opgebouwd. Op de voorgrond het spel zelf. Daartussenin datgene wat er voor zorgt dat achter- en voorgrond in beeld blijft.
Oh ja, ik kan ook Tournai op m'n lijstje bijschrijven. Alleen is dat iets minder tot de verbeelding sprekend; Het spel heb ik niet in bezit en de kathedraal daar staat al een kleine eeuwigheid in de steigers wegens broodnoodzakelijk onderhoud.
Het was en beetje ontluisterend. Ook omdat Tournai zelf momenteel niet de meest florissante tijd lijkt mee te maken.
Bruno schreef:
Omdat ik in m'n laatste post zei dat Troyes op m'n verlanglijstje stond; De daad maar bij het woord gevoegd.
Voor de goede verstaander: Op de achtergrond de kathedraal die tijdens het spel wordt opgebouwd. Op de voorgrond het spel zelf. Daartussenin datgene wat er voor zorgt dat achter- en voorgrond in beeld blijft.
BaSL schreef:
Bijna... bijna blind Bretagne in Bretagne gekocht voor dit draadje . Iets te duur om blind te kopen.
Kwam je het spel daar tegen?
Ik ben recent in Normandië geweest maar enkel net de grens over in Bretagne (Saint Malo) een deftige spellenwinkel gezien. Het spel Saint Malo hadden ze dan weer niet
Ik ga over anderhalve week naar Havana en Cuba Heel misschien voor flavor points nog een van die twee op de kop tikken, alhoewel ze niet reist eindelijk zijn denk ik.
Stijnhoofd schreef:
Ik ga over anderhalve week naar Havana en Cuba Heel misschien voor flavor points nog een van die twee op de kop tikken, alhoewel ze niet reist eindelijk zijn denk ik.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Cool, veel plezier!
Ik vond Havana wel een amusant spelletje ...
BaSL schreef:
Bijna... bijna blind Bretagne in Bretagne gekocht voor dit draadje . Iets te duur om blind te kopen.
Kwam je het spel daar tegen?
Ik ben recent in Normandië geweest maar enkel net de grens over in Bretagne (Saint Malo) een deftige spellenwinkel gezien. Het spel Saint Malo hadden ze dan weer niet
In Quimper was een erg goede spellenwinkel te vinden.
AlliantieAJ schreef:
Dat is tof gedaan, leuke bijdrage!
Nu ja, wat kies je: de stad of het spel?
Onvergelijkbaar.
Troyes de stad is, wegens alle panden die uit de 17e eeuw bewaard zijn gebleven, een ware bezienswaardigheid. Eeuwenoude vakwerkachtige gebouwen die schots en scheef tegen elkaar aan leunen. Kerken en kathedralen uit de 12e eeuw. Alles in deze stad ademt historie.
Troyes het spel is wat mij betreft één van de beste wat zwaardere euro's waar dobbelstenen goed tot hun recht komen zonder dat het gelukselement overheerst. Het continu afwegen van kansen grijpen of kansen voor een ander wegnemen, het combineren van ambachtslieden; Een erg goed ontwerp wat mij betreft.
Dus doe toch maar Troyes het spel. Daar heb ik langer lol van en Troyes de stad is vooral een toeristentrekpleister geworden in plaats van een levendige plek om te wonen.