Welke uitbreiding is absoluut NIET aan te raden?
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
- ditterio
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: www.zomerspel.be
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
- Contacteer:
Welke uitbreiding is absoluut NIET aan te raden?
Ugu bracht me in een ander topic op dit idee.
Welke uitbreiding is -volgens jullie- absoluut NIET aan te raden?
Met andere woorden: het basisspel is goed, maar met die uitbreiding erbij wordt het spel plotseling minder goed tot slecht.
Bijvoorbeeld omdat ze te weinig leuke elementen bijbrengt aan het spel of omdat ze het basisspel volledig verandert en daardoor minder leuk maakt of ...
Welke uitbreiding is -volgens jullie- absoluut NIET aan te raden?
Met andere woorden: het basisspel is goed, maar met die uitbreiding erbij wordt het spel plotseling minder goed tot slecht.
Bijvoorbeeld omdat ze te weinig leuke elementen bijbrengt aan het spel of omdat ze het basisspel volledig verandert en daardoor minder leuk maakt of ...
Labels:
-
dirk
- Elfenkoning
- Persoonlijke Ondertitel: Spelhamels Beerse
Re: Welke uitbreiding is absoluut NIET aan te raden?
Met voorsprong Het stenen tijdperk. Basisspel op zich vind ik top, uitbreiding voegt voor mij weinig tot niets toe, ik speel het telkens weer zonder !!
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
- maxitaxi777
- Maarschalk
- Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet
Haha, hoe oneens kunnen we het in deze zijndirk schreef: Met voorsprong Het stenen tijdperk. Basisspel op zich vind ik top, uitbreiding voegt voor mij weinig tot niets toe, ik speel het telkens weer zonder !!
- BaSL
- Team Bordspelmania
Deze vond ik ook nogal suf, inderdaad.dirk schreef: Met voorsprong Het stenen tijdperk. Basisspel op zich vind ik top, uitbreiding voegt voor mij weinig tot niets toe, ik speel het telkens weer zonder !!
Machiavelli: De Donkere Landen kon ik ook niks mee. De gebouwen zijn wel redelijk, maar de nieuwe karakters zijn minder dan de originele.

-
aicirtap
- Critico
- Contacteer:
Stenen tijdperk uitbreiding
Van las vegas boulevard vind ik maar een paar dingen leuk
Uitbreidingen van 7 wonders hoeven van mij niet
Machivelli donkere landen
Van las vegas boulevard vind ik maar een paar dingen leuk
Uitbreidingen van 7 wonders hoeven van mij niet
Machivelli donkere landen
een dag niet gespeeld, is een dag niet geleefd!
- Bruno
- Geheim Genootschap
- Persoonlijke Ondertitel: Just my luck
+1 Voor de Stenen Tijdperk uitbreiding. Daar wordt het spel niet bepaald beter van.
De eerste die bij me opkomt is de Alchemisten uitbreiding van Dominion. Op zich is het niet eens zó beroerd, maar bijna iedere andere uitbreiding is beter. En Alchemisten werkt niet goed als je er maar één of twee kaarten van in de mix gooit. Gezien het huidige aanbod zou ik die afraden.
De eerste die bij me opkomt is de Alchemisten uitbreiding van Dominion. Op zich is het niet eens zó beroerd, maar bijna iedere andere uitbreiding is beter. En Alchemisten werkt niet goed als je er maar één of twee kaarten van in de mix gooit. Gezien het huidige aanbod zou ik die afraden.
- Edwin84
- Elfenkoning
Eerdere uitvoering Jambo met uitbreiding 1 zonder uitbreiding 2.
Je hebt dan te weinig grondstofkaarten. Het draait alleen om wie de grondstofkaaarten pakt.
Je hebt dan te weinig grondstofkaarten. Het draait alleen om wie de grondstofkaaarten pakt.
- Antoi
- Hazelnoot Ridder
- Contacteer:
mee eens (al moet ik zeggen dat ik het maar één keer gespeeld heb omdat ik toen al compleet afgehaakt ben.) speel het wel vaak zonder uitbreidingdirk schreef: Met voorsprong Het stenen tijdperk. Basisspel op zich vind ik top, uitbreiding voegt voor mij weinig tot niets toe, ik speel het telkens weer zonder !!
organisator van Memoir'44 speldagen bij M44Brigade
- Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
- Contacteer:
Even op BGG mijn lijstje weer verkochte Uitbreidingen bekeken en ik herinner me weer veel dingen die ik eigenlijk verdrongen had.
Uitbreidingen op Carcassonne (alleen de eerste 2 zijn een must want anders is het een saai spel, maar daarna werd het alleen maar bagger).
Uitbreidingen Kolonisten van Catan Kaartspel.
Uitbreidingen Kolonisten van Catan als in Historische Scenario's en vele andere dozen en nieuwe edities van plastic allemaal Waardeloos, met een hoofdletter. (alleen basis met zeevaarders en Steden en Ridders en daarna klaar).
Uitbreidingen op Alhambra. Wisselgeld bijvoorbeeld. Bah.
Thurn und Taxis spelen wij toch altijd gewoon weer die eerste editie kaart Zuid-Duitsland.
+1 voor:
Uitbreiding Stenen Tijdperk
Uitbreidingen van 7 Wonders
Machiavelli Donkere Landen
Uitbreidingen op Carcassonne (alleen de eerste 2 zijn een must want anders is het een saai spel, maar daarna werd het alleen maar bagger).
Uitbreidingen Kolonisten van Catan als in Historische Scenario's en vele andere dozen en nieuwe edities van plastic allemaal Waardeloos, met een hoofdletter. (alleen basis met zeevaarders en Steden en Ridders en daarna klaar).
Thurn und Taxis spelen wij toch altijd gewoon weer die eerste editie kaart Zuid-Duitsland.
+1 voor:
Everybody has the right to play...
-
helena
- Caballero
- Persoonlijke Ondertitel: kooiker
+1 alhambra
+1 kolonisten kaartspel
+1 machiavelli
De metropool van Machi koro vind ik niks toevoegen (in tegenstelling tot de Haven)
Ik koop sowieso liever een nieuw spel met een voor mij vernieuwend spelmechanisme dan een uitbreiding van een spel.
+1 kolonisten kaartspel
+1 machiavelli
De metropool van Machi koro vind ik niks toevoegen (in tegenstelling tot de Haven)
Ik koop sowieso liever een nieuw spel met een voor mij vernieuwend spelmechanisme dan een uitbreiding van een spel.
- MaartenM
- Grote Dienaar
- Persoonlijke Ondertitel: Maar dit geheel terzijde...
Welke noem je de eerste 2 uitbreidingen op carcassonne?Bridget schreef: Even op BGG mijn lijstje weer verkochte Uitbreidingen bekeken en ik herinner me weer veel dingen die ik eigenlijk verdrongen had.
+1 voor:
Maar dit geheel terzijde....
- BaSL
- Team Bordspelmania
- MaartenM
- Grote Dienaar
- Persoonlijke Ondertitel: Maar dit geheel terzijde...
-
AlliantieAJ
- Burgemeester
Catan: Steden en Ridders. Een hekel heb ik er aan! Basisspel + Zeevaarders is helemaal top.
- BaSL
- Team Bordspelmania
Dat hoor ik vaker. En ik hoor ook Catan enkel met Steden & Ridders. Volgens mij zijn er 2 duidelijke kampen.AlliantieAJ schreef: Catan: Steden en Ridders. Een hekel heb ik er aan! Basisspel + Zeevaarders is helemaal top.