Welke uitbreiding is absoluut NIET aan te raden?

Familiespellen, kaartspellen, expertspellen, oude bekenden, kortom: bordspellen!

Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders

ozymandias
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Body & Soul
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Contacteer:

Re: Welke uitbreiding is absoluut NIET aan te raden?

Bericht door ozymandias »

AlliantieAJ schreef:
ozymandias schreef:
AlliantieAJ schreef:
Bartjes! schreef:
Bert B. schreef:
Goed punt, zeker als de uitbreiding ongeveer de helft van het originele spel moet gaan kosten.
In het verleden dacht ik ook zo. Inmiddels ben ik juist aanhanger van de tegenovergestelde filosofie:
Liever een uitbreiding van een spel waarvan ik weet dat het vaak op tafel komt (Legendary bijvoorbeeld), dan een nieuw spel dat ongespeeld - of na 1 potje - in de kast verdwijnt en daarna nooit meer op tafel komt.
Ik volg dit ook. Vroeger minder uitbreidingen, nu liever wel. Het is te zeggen; vooral uitbreidingen die het spel niet hard veranderen maar eerder diversiteit geven. Bijv. Pandemic The Cure Experimental meds: nieuwe events, nieuwe rollen, nieuw virus = helemaal top, de andere variant met hotspots = nog niet overtuigd.
Maar dat is wel een kei duren uitbreiding ineens ook hé, kost meer als het basisspel!!!
Alhoewel de basis hier veel op tafel komt, krijg ik het aan mijn vrouw niet verkocht om deze aan te kopen.
36 euro in Essen, recent nog voor minder gekocht bij Boardgamegeneral ... hoezo duur ;)
Dat valt nog mee ... ik heb prijzen gezien tussen 45 & 60€.
Voor basis heb ik 39€ betaald.

Verstuurd vanaf mijn SM-J500FN met Tapatalk

Labels:
DeKerstman
El Capitan

Bericht door DeKerstman »

+1 voor Stenen Tijdperk, wat een van mijn favoriete spellen is (al speel ik het bijna niet meer helaas...). Uitbreiding heb ik 2 keer geprobeerd maar is allesbehalve een verbetering.

Ik heb nauwelijks uitbreidingen, omdat ik vind dat het basisspel op zichzelf goed genoeg moet zijn. Bovendien speel ik de meeste spellen slechts een paar keer per jaar en dan is het basisspel in de regel prima.

Uitbreidingen 7 Wonders heb ik ook weer van de hand gedaan, heb alleen nog het Wonder Pack, dat is -voor mij- voldoende.
Afbeelding
Bartjes!
Uitgever

Bericht door Bartjes! »

ozymandias schreef: Maar dat is wel een kei duren uitbreiding ineens ook hé, kost meer als het basisspel!!!
Alhoewel de basis hier veel op tafel komt, krijg ik het aan mijn vrouw niet verkocht om deze aan te kopen.
Er zit ook veel materiaal in (hoewel alles wel in één doos past)... Kijk maar eens naar de dobbelstenen en dergelijke. Ik heb inmiddels bijna net zo veel plays mét de uitbreiding als zónder de uitbreiding. Beide zijn steengoed en hun geld absoluut waard, wat mij betreft.
EEMBC
Hazelnoot Ridder

Bericht door EEMBC »

Bartjes! schreef:
ozymandias schreef: Maar dat is wel een kei duren uitbreiding ineens ook hé, kost meer als het basisspel!!!
Er zit ook veel materiaal in (hoewel alles wel in één doos past)... Kijk maar eens naar de dobbelstenen en dergelijke. Ik heb inmiddels bijna net zo veel plays mét de uitbreiding als zónder de uitbreiding. Beide zijn steengoed en hun geld absoluut waard, wat mij betreft.
Ik heb de uitbreiding nu al een half jaar ongespeeld in de kast staan... terwijl het basisspel toch nog een paar keer op tafel is gekomen. Moet ik hem toch maar eens uitpakken!
Gekocht overigens op Zuiderspel voor ik geloof 35. Bij een Belgische stand, weet niet meer hoe die heet.
ozymandias
Geheim Genootschap
Contacteer:

Thanks Bartjes ... mij moet je niet overtuigen MAAR mijn vrouw

ozymandias
Geheim Genootschap
Contacteer:

Ah EEMBC , misschien kan ik deze overnemen van je voor dezelfde prijs. Als ie ongespeeld en in shrink is.

maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

ozymandias schreef: Ah EEMBC , misschien kan ik deze overnemen van je voor dezelfde prijs. Als ie ongespeeld en in shrink is.

Dan zijn er nog wel meer gegadigden :D. Ik zou m vooral eens spelen, lijkt me een toffe uitbreiding!
ozymandias
Geheim Genootschap
Contacteer:

maxitaxi777 schreef:
ozymandias schreef: Ah EEMBC , misschien kan ik deze overnemen van je voor dezelfde prijs. Als ie ongespeeld en in shrink is.

Dan zijn er nog wel meer gegadigden :D. Ik zou m vooral eens spelen, lijkt me een toffe uitbreiding!
Hahaha maxitaxi ... dat zal wel. Kan het enkel maar vragen Afbeelding

kosterix
Burgemeester
Persoonlijke Ondertitel: zucht

Bericht door kosterix »

Bridget schreef: Uitbreidingen op Carcassonne (alleen de eerste 2 zijn een must want anders is het een saai spel, maar daarna werd het alleen maar bagger).

Uitbreidingen Kolonisten van Catan Kaartspel.

Uitbreidingen Kolonisten van Catan als in Historische Scenario's en vele andere dozen en nieuwe edities van plastic allemaal Waardeloos, met een hoofdletter. (alleen basis met zeevaarders en Steden en Ridders en daarna klaar).
Eens.

catan nu = plastic troep.

catan vroeger = alleen met S&R leuk, maar toch ook weer niks omdat het 4+ uur duurt.

carcasssonne met de he-man en kathedraal en herberg kaartjes is briljant. Zonder is het suf, en de andere uitbreidingen zijn overbodig.
Hou eigenlijk helemaal niet van bordspellen, maar wel van kaartspellen.
Lorthania
Veenboer

Bericht door Lorthania »

Ik zou zeggen: Five Tribes, zeker als je met AP-gevoelige personen speelt. Het grotere grid verergert dat alleen maar.

Ook: Tokaido. Er is naar ons gevoel veel te weinig ruimte op het bord om de uitbreiding ten volle te benutten, we vonden het basisspel eigenlijk al net te kort.
lollie-be
Jakkiebak!

Bericht door lollie-be »

Stenen tijdperk talisman.

Ik vind dit echt geen meerwaarde.
Je kan op een gegeven moment grondstoffen ruilen maar door slim te spelen (ik zal geen spoilers geven) kun je daar enorm veel voordeel uit halen. Zodanig veel voordeel dat je bepaalde dingen bewust achterwege laat.
Het enige voordeel is dat je met 5 kan spelen ipv 4.

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Plaats reactie