De lage landen lijst
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
Kire
- Munchkin
- Persoonlijke Ondertitel: BordSpelMania Fan!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
De lage landen lijst
Vandaag de hele dag op de Belgische radio 1: de mooiste nederlandstalige ledjes uit Nederland en België geprsenteerd door Hautekiet en Kroeske. Niet alleen spellen brengen ons samen!
Kunnen we misschien ook eens een top maken van spellen gemaakt door Belgen en Nederlanders?
Kunnen we misschien ook eens een top maken van spellen gemaakt door Belgen en Nederlanders?
-
BaSL
- Team Bordspelmania
-
BaSL
- Team Bordspelmania
-
roubosga
- El Capitan
-
Kire
- Munchkin
- Persoonlijke Ondertitel: BordSpelMania Fan!
Re: De lage landen lijst
Pixie queen inderdaad!
Welk lage landen spel staat het hoogst op bgg? Iets van Kris Burm waarschijnlijk?
Is er een manier op bgg om te zien welke designers Belg of Nederlander zijn?
Welk lage landen spel staat het hoogst op bgg? Iets van Kris Burm waarschijnlijk?
-
BibKamp318
- Garnaal
dat zal Troyes zijn denk ik. Pearl Games is Belgisch!Kire schreef: Welk lage landen spel staat het hoogst op bgg? Iets van Kris Burm waarschijnlijk?
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag van de maand: spelavond in Woonzorgcentrum Heiberg in Beerse! Gratis toegang voor iedereen!
meer info: http://spelhamels.blogspot.be en https://www.facebook.com/spelhamels
meer info: http://spelhamels.blogspot.be en https://www.facebook.com/spelhamels
-
BaSL
- Team Bordspelmania
Jep, Troyes zal het zijn, denk ik.
YINSH, Small World en Indonesia zijn ook nog Top 200 in ieder geval.
YINSH, Small World en Indonesia zijn ook nog Top 200 in ieder geval.

-
Robertopellizini
- Genius
Volgens mij is dat toch echt Food Chain Magnate van Jeroen Doumen en Joris Wiersinga.
25e op BGG!
25e op BGG!
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Dat kan er maar één zijn, Demarrage van Rob Bontebal, het enige Spiel des Jahres uit Nederland.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
Interessant spel, maar deze uitgever heeft toch al jaren lak aan de Nederlandse markt?Robertopellizini schreef: Volgens mij is dat toch echt Food Chain Magnate van Jeroen Doumen en Joris Wiersinga.
25e op BGG!![]()
-
Robertopellizini
- Genius
En dat is relevant omdat...?Erwin schreef:Interessant spel, maar deze uitgever heeft toch al jaren lak aan de Nederlandse markt?Robertopellizini schreef: Volgens mij is dat toch echt Food Chain Magnate van Jeroen Doumen en Joris Wiersinga.
25e op BGG!![]()
-
Erwin
- Nieuwsreporter
De mensen achter Splotter zijn van de Lage Landen, maar voor hun spellen is het net of wij niet bestaan. Volgens mij ligt de relevantie er dik bovenop.Robertopellizini schreef:En dat is relevant omdat...?Erwin schreef:Interessant spel, maar deze uitgever heeft toch al jaren lak aan de Nederlandse markt?Robertopellizini schreef: Volgens mij is dat toch echt Food Chain Magnate van Jeroen Doumen en Joris Wiersinga.
25e op BGG!![]()
Heb ik je per abuis weer eens in staat van agitatie gebracht? Het was geen kritiek op jouw smaak, uitroepteken en/of duim.
-
Robertopellizini
- Genius
De vraag van de topic starter was: "Kunnen we misschien ook eens een top maken van spellen gemaakt door Belgen en Nederlanders?"Erwin schreef:De mensen achter Splotter zijn van de Lage Landen, maar voor hun spellen is het net of wij niet bestaan. Volgens mij ligt de relevantie er dik bovenop.Robertopellizini schreef:En dat is relevant omdat...?Erwin schreef:Interessant spel, maar deze uitgever heeft toch al jaren lak aan de Nederlandse markt?Robertopellizini schreef: Volgens mij is dat toch echt Food Chain Magnate van Jeroen Doumen en Joris Wiersinga.
25e op BGG!![]()
Heb ik je per abuis weer eens in staat van agitatie gebracht? Het was geen kritiek op jouw smaak, uitroepteken en/of duim.
En even later werd er gevraagd naar het hoogstgerankte spel op BGG van Nederlandse of Belgische makelij. De mensen achter Food Chain Magnate (van Splotter) zijn Nederlands. Daarmee voldoen zij aan alle criteria. Of hun spellen wel of niet op de Nederlandse markt gericht zijn doet er dan dus ook gewoon niet toe.
Mijn vraag was waarom het relevant was dat ze 'lak hebben aan de Nederlandse markt' zoals jij zegt. Dat maakt voor dit topic toch niet uit? Het was een oprechte vraag, maar helaas voel je je genoodzaakt mij persoonlijk er op aan te spreken. Jammer.
-
warjan
- Garnaal
- Persoonlijke Ondertitel: game on!
Hier is de historie van dit spel te lezen:Erwin schreef: Dat kan er maar één zijn, Demarrage van Rob Bontebal, het enige Spiel des Jahres uit Nederland.
https://boardgamegeek.com/thread/178733 ... eifenbreit
Weet iemand hoe gemakkelijk verkrijgbaar dit spel is?
arjanvanhouwelingen.com
-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Niet gemaakt door, wel uitgebracht door een Belgische uitgever: 7 Wonders Duel / 7 Wonders.
De Lage Landen-lijst op de radio focust op de mooiste Nederlandstalige liedjes uit Nederland en België. Moeten we dan ook focussen om Nederlandse en Vlaamse ontwerpers?
De Lage Landen-lijst op de radio focust op de mooiste Nederlandstalige liedjes uit Nederland en België. Moeten we dan ook focussen om Nederlandse en Vlaamse ontwerpers?