Heeft toevallig iemand een soort database bestand aangemaakt waarin je je eigen collectie spellen in kan voeren?
En dat je dan vanuit die database snel dingen kan filteren, minimum aantal spelers, maximum aantal spelers, evt speelduur etc.
Zodat je bijvoorbeeld snel een overzicht van spellen krijgt die speelbaar zijn voor 6 personen.
Merk doordat de collectie steeds verder groeit ik daar minder het zicht op heb.
Eigen spellendatabase oid
Moderators: Standaard moderators, Ereleden, Website beheerders
-
Lala
- Grote Dienaar
-
JensVerwaest
- Party Animal
Re: Eigen spellendatabase oid
ik hou mijn collectie bij via Boardgamegeek.
Daar kan je altijd je collectie exporteren naar een csv file, en daar staat het aantal spelers mee in vermeld.
Anderzijds kan je de Boardgamegeek App installeren op je smartphone. Die sync'd met je BGG collectie en in de app kan je heel makkelijk filteren op # of players
Daar kan je altijd je collectie exporteren naar een csv file, en daar staat het aantal spelers mee in vermeld.
Anderzijds kan je de Boardgamegeek App installeren op je smartphone. Die sync'd met je BGG collectie en in de app kan je heel makkelijk filteren op # of players

-
Hippe
- Professor Pimpel
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
-
roubosga
- El Capitan
Je bent lid van BoardGameGeek neem ik aan en je hebt je collectie ingevoerd? Als je BGG opent zie je een donkerblauwe rechthoek met: SEARCH; dan Board Game; daarnaast een wit vlak en GO. Daarnaast in gele letters Adv. Search.
Hiermee kun je van alles filteren.
Bijvoorbeeld spellen met 5 spelers: Bij # of Players Range vul je 2x een 5 in.
Daarboven bij Filter by Collection: klik je Owned aan, want je wil natuurlijk spellen spelen uit je verzameling.
Klik op submit en voilà.
Wil je dit volgend keer nog een keer doen, sla deze query dan op als volgt:
Bovenin je scherm zie je Quickbar staan met plusjes. Klik op zo'n plusje en geef je query een naam.
Succes.
Hiermee kun je van alles filteren.
Bijvoorbeeld spellen met 5 spelers: Bij # of Players Range vul je 2x een 5 in.
Daarboven bij Filter by Collection: klik je Owned aan, want je wil natuurlijk spellen spelen uit je verzameling.
Klik op submit en voilà.
Wil je dit volgend keer nog een keer doen, sla deze query dan op als volgt:
Bovenin je scherm zie je Quickbar staan met plusjes. Klik op zo'n plusje en geef je query een naam.
Succes.
-
Robertopellizini
- Genius
Ik gebruik boardgamegeek om alles in te voeren/ op te slaan, maar dan dit programma'tje om selecties te maken (leest informatie uit van BGG) : https://www.boardgamegeek.com/article/9266150
Werkt mijns inziens een stuk fijner dan de zoekoptie van BGG zelf.
Werkt mijns inziens een stuk fijner dan de zoekoptie van BGG zelf.
-
The Iced One
- Critico
- Persoonlijke Ondertitel: a.k.a. Tio
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Zelfde tip: Boardgamegeek.com
Ik gebruik op mijn Android phone 'Boardgamegeek for android' en daar kan je lekker handig en snel filteren op aantal spelers en nog wat andere zaken. Alsook snel plays loggen als je daar in geïnteresseerd hebt en BGG doorzoeken zonder al teveel data te verbruiken.
Ik gebruik op mijn Android phone 'Boardgamegeek for android' en daar kan je lekker handig en snel filteren op aantal spelers en nog wat andere zaken. Alsook snel plays loggen als je daar in geïnteresseerd hebt en BGG doorzoeken zonder al teveel data te verbruiken.
SPELHAMELS BEERSE:
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]
Elke 1ste zaterdag en 3de vrijdag vd maand: gratis spelavond in WZC Heiberg in Beerse!
meer info op onze website en Facebook [WIM]