Vader en zoon gaan een gevecht aan
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
vdbmalmsteen
- Hazelnoot Ridder
- Persoonlijke Ondertitel: Hell Yeah !!!
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Vader en zoon gaan een gevecht aan
Mijn zoon is nu 9 en een veelspeler en wil graag eens "vechten" met zijn papa. We zoeken dus een aantal spellen (met Essen voor de deur) waarin we een gevecht kunnen houden. Hij houdt van Dominion, D&D, Ticket to ride ... dus hij kan wel wat aan. Thema is niet zo belangrijk en het hoeft zeker geen oorlogsspel te zijn dus zombie, space, steampunk, post-apo, oude tijden ... alles is welkom. Het mag 1 vs 1, troepen, belegering ... zijn. waar maak ik hem mee blij?
Voorwaarden zijn:
Nederlandstalig of taalonafhankelijk
Maximum 1 uur maar liefst korter
Betaalbaar dus geen 40€ voor een spel
Voorwaarden zijn:
Nederlandstalig of taalonafhankelijk
Maximum 1 uur maar liefst korter
Betaalbaar dus geen 40€ voor een spel
-
Edwin84
- Elfenkoning
Re: Vader en zoon gaan een gevecht aan
Small World
Istanbul
El Gaucho
Istanbul
El Gaucho
-
vdbmalmsteen
- Hazelnoot Ridder
Small world hebben we en is hij inderdaad weg van. Istanbul komt eraan voor mijn vrouw.Edwin84 schreef: Small World
Istanbul
El Gaucho eens bekijken.
-
Mac-S
- Genius
- Persoonlijke Ondertitel: Groninger Gamer
King of Tokyo deed het jarenlang erg goed bij mijn kinderen. (Inmiddels zijn ze er een beetje op uitgekeken, de oudste in elk geval.) Is misschien niet het meest geschikte spel voor 2 spelers.
Star Realms is volgens mij niet in het Nederlands verkrijgbaar, anders zou ik die ook aanraden. Alhoewel kinderen snel op basis van de plaatjes de effecten van de kaarten onthouden, is mijn ervaring.
Star Realms is volgens mij niet in het Nederlands verkrijgbaar, anders zou ik die ook aanraden. Alhoewel kinderen snel op basis van de plaatjes de effecten van de kaarten onthouden, is mijn ervaring.
-
Bongo
- Condottiërre
- Persoonlijke Ondertitel: #homoludens
Star Realms zou ik ook aanraden, en dan eerst uitproberen via de app of hij deze leuk vind.
Bevalt het spel, kan je eventueel ipv Star Realms, Hero Realms uitproberen.... zelfde spel, klein beetje andere tactiek om te winnen, in een veel betere doos en wss in thema ook geschikt voor je vrouw.
Patchwork doet het denk ik ook goed. (strategisch, geen vechten)
Deep Sea Adventure denk ik ook, zeker samen met je vrouw. (gewoon super interactief... "vechten" om de zuurstof)
Targi vind ik zwaarder, maar bevalt hier ook prima bij mijn dochter van toen 10 jaar. (geen vechten, wel elkaar goed dwars zitten)
Ik zou zelf heel graag weer Battlelore 2nd Ed met de kids willen spelen, maar het engels is in deze toch te moeilijk. Ik heb geen ervaring met Memoir44, maar dat is dan wss wel een optie.
Bevalt het spel, kan je eventueel ipv Star Realms, Hero Realms uitproberen.... zelfde spel, klein beetje andere tactiek om te winnen, in een veel betere doos en wss in thema ook geschikt voor je vrouw.
Patchwork doet het denk ik ook goed. (strategisch, geen vechten)
Deep Sea Adventure denk ik ook, zeker samen met je vrouw. (gewoon super interactief... "vechten" om de zuurstof)
Targi vind ik zwaarder, maar bevalt hier ook prima bij mijn dochter van toen 10 jaar. (geen vechten, wel elkaar goed dwars zitten)
Ik zou zelf heel graag weer Battlelore 2nd Ed met de kids willen spelen, maar het engels is in deze toch te moeilijk. Ik heb geen ervaring met Memoir44, maar dat is dan wss wel een optie.
Laatst gewijzigd door Bongo op wo 18 okt 2017, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
EEMBC
- Hazelnoot Ridder
Kijk eens naar Raptor. Da's toch wel min of meer vechten. En anders een simpel dobbelspel als Luchador. Vinden mijn kinderen helemaal geweldig. De Engelse tekst op de personenkaartjes zijn er alleen voor de flavour, niet voor het spel.
-
Bart
- Beheerder
- Persoonlijke Ondertitel: Nou moe!
Reeds genoemd:
- King of Tokyo
- Star Realms (Engelstalig, maar waarschijnlijk snel te leren; niet duur)
- Memoir '44
- Stenen Tijdperk
- El Grande (nieuw enkel Big Box beschikbaar? dan boven budget)
- In de voetsporen van Marco Polo
- Splendor
- Century: De Specerijenroute
- Formula D
- Cartagena
-
Bridget
- Phoenix
- Persoonlijke Ondertitel: Spellen aan den Rijn
Het 2 persoonsspel Babel zou behoorlijk gemeen zijn en menig huwelijk op de proef stellen, misschien ook vader-zoon verhoudingen?
Een rustiger spel maar direct aanval op elkaar is Blokus. 2 pers spel is klein of op de grote met 2x2 kleuren tegen elkaar? Elkaar afsnijden door de speelstukken voor elkaar in de weg te leggen.
Bij het kaartspelletje Call to Glory of Crazy Chicken (precies hetzelfde) speel je heel direct met elkaar. Je wil een kaart niet afleggen want dan pakt je tegenstander die. en ondertussen zelf sets van dezelfde kaarten verzamelen.
Pinguïn, Hey, that's my fish is een spelletje waar je zo snel mogelijk elkaar moet blokkeren en de beste tegels wegkapen.
Rozenkoning, op de beste plekken je witte of rode roos neerleggen en gebied veroveren.
Een rustiger spel maar direct aanval op elkaar is Blokus. 2 pers spel is klein of op de grote met 2x2 kleuren tegen elkaar? Elkaar afsnijden door de speelstukken voor elkaar in de weg te leggen.
Bij het kaartspelletje Call to Glory of Crazy Chicken (precies hetzelfde) speel je heel direct met elkaar. Je wil een kaart niet afleggen want dan pakt je tegenstander die. en ondertussen zelf sets van dezelfde kaarten verzamelen.
Pinguïn, Hey, that's my fish is een spelletje waar je zo snel mogelijk elkaar moet blokkeren en de beste tegels wegkapen.
Rozenkoning, op de beste plekken je witte of rode roos neerleggen en gebied veroveren.
Everybody has the right to play...
-
Edwin84
- Elfenkoning
El Grande raad ik af voor 2 personen. Dat speelt gewoon niet leuk. Moet je echt wel met minimaal 3 voor zijn.Bart schreef: Reeds genoemd:En ook:
- King of Tokyo
- Star Realms (Engelstalig, maar waarschijnlijk snel te leren; niet duur)
- Memoir '44
- Stenen Tijdperk
- El Grande (nieuw enkel Big Box beschikbaar? dan boven budget)
- In de voetsporen van Marco Polo
- Splendor
- Century: De Specerijenroute
- Formula D
- Cartagena
-
Rabuto
- Grote Dienaar
De beer is los.
-
vdbmalmsteen
- Hazelnoot Ridder
hier zitten enkele leuke dingen tussen. Slecht voor de portemonee maar alvast bedankt 
-
DDB73
- Meeple
Memoir 44 is een aanrader. Kan je zo moeilijk maken als je zelf wil met de verschillende uitbreidingen. En je moet een beetje tellen en nadenken... en je kan nog een beetje geschiedenis opfrissen ook.
Tip als je in Heusden (Destelbergen) woont : er zit een Memoir 44 club in Melle die 1x per maand een spelmoment organiseert, meestal op vrijdagavond. Je hoeft geen lid te zijn en kan altijd even binnenspringen voor wat uitleg of eens uitproberen.
Wil je meer info : stuur me een berichtje of stuur een mailtje naar m44ovl@telenet.be
Tip als je in Heusden (Destelbergen) woont : er zit een Memoir 44 club in Melle die 1x per maand een spelmoment organiseert, meestal op vrijdagavond. Je hoeft geen lid te zijn en kan altijd even binnenspringen voor wat uitleg of eens uitproberen.
Wil je meer info : stuur me een berichtje of stuur een mailtje naar m44ovl@telenet.be
-
Waldo
- Jakkiebak!
Memoire 44 voldoet (volgens mijn bescheiden mening) helemaal aan je omschrijving en is zeker te spelen met een veelspelende 9 jarige. Ideaal om een tweepersoonsgevecht te voeren en na het eerste spel ga je ongetwijfeld voor een tweede spel (revanche) met omgekeerde rollen!
Het gaat om een spel dat al heel wat jaren op de markt is en dus geen “slachtoffer” van de “hoge-prijzen-tendens” van tegenwoordig. (Mocht dit spel nu gelanceerd worden dan mag je er op rekenen dat je 75€ zou mogen neertellen). Tweedehands is hij ook wel te vinden.
Bovendien speel je met mooi materiaal wat de ervaring ten goede komt.
Jaipur, Babel (hiervoor ook al genoemd), Catan kaartspel en 7 Wonders Duel zijn ook eenvoudige snelle duelspellen waarin je elkaar zeker “te lijf” zal kunnen gaan.
Veel plezier!
Het gaat om een spel dat al heel wat jaren op de markt is en dus geen “slachtoffer” van de “hoge-prijzen-tendens” van tegenwoordig. (Mocht dit spel nu gelanceerd worden dan mag je er op rekenen dat je 75€ zou mogen neertellen). Tweedehands is hij ook wel te vinden.
Bovendien speel je met mooi materiaal wat de ervaring ten goede komt.
Jaipur, Babel (hiervoor ook al genoemd), Catan kaartspel en 7 Wonders Duel zijn ook eenvoudige snelle duelspellen waarin je elkaar zeker “te lijf” zal kunnen gaan.
Veel plezier!
Save a tree - Eat more beaver
-
Gebruiker 3696
Ik denk dat volgende spellen wel aan je eisen zullen voldoen. De meeste zijn in het Engels, maar taalonafhankelijk, dus dat zou zeker moeten lukken.
Awful green things from outer space: speelt als een leuke wargame met een extra stress-factor omdat de crew op zoek moet naar het juiste (of een efficiënt) wapen tegen de green things. Een van mijn vrienden speelt dit al jaren met zijn zoon. Speelduur ca. 1h.
7 ronin: de 7 ronin moeten een dorp beschermen tegen de ninja's (zoals in de film 7 Samurai). Elke ronde moeten de ronin zich verdelen over de verschillende delen van het dorp (en sommige helaas onverdedigd laten). Voor de eigenschappen van elke ronin zal je even een spelhulp moeten maken, maar dat is dan ook het enige.
Dungeon Heroes: kleine dungeon crawler. Misschien dat je wat eigenschappen moet vertalen, maar die zijn ook snel te memoriseren.
Drako: drie dwergen die een draak moeten verslaan (de draak moet "slechts" overleven).
Revolver of Invaders (beide NL) en makkelijk tweedehands te vinden. Reviews zijn er genoeg.
Sun Tzu (Dynasties): klein tweepersoonsspelletje dat ook lekker hard kan gaan, draait vooral om het outsmarten (en correct inschatten) van de andere.
Battle for hill 218, Brawling barons: twee kleine kaartspelletjes met zeer directe interactie. Brawling Barons heeft een vechtaspect (al zijn er ook andere wegen naar de overwinning), Battle for hill 218 heeft enkel een oorlogsthema.
Awful green things from outer space: speelt als een leuke wargame met een extra stress-factor omdat de crew op zoek moet naar het juiste (of een efficiënt) wapen tegen de green things. Een van mijn vrienden speelt dit al jaren met zijn zoon. Speelduur ca. 1h.
7 ronin: de 7 ronin moeten een dorp beschermen tegen de ninja's (zoals in de film 7 Samurai). Elke ronde moeten de ronin zich verdelen over de verschillende delen van het dorp (en sommige helaas onverdedigd laten). Voor de eigenschappen van elke ronin zal je even een spelhulp moeten maken, maar dat is dan ook het enige.
Dungeon Heroes: kleine dungeon crawler. Misschien dat je wat eigenschappen moet vertalen, maar die zijn ook snel te memoriseren.
Drako: drie dwergen die een draak moeten verslaan (de draak moet "slechts" overleven).
Revolver of Invaders (beide NL) en makkelijk tweedehands te vinden. Reviews zijn er genoeg.
Sun Tzu (Dynasties): klein tweepersoonsspelletje dat ook lekker hard kan gaan, draait vooral om het outsmarten (en correct inschatten) van de andere.
Battle for hill 218, Brawling barons: twee kleine kaartspelletjes met zeer directe interactie. Brawling Barons heeft een vechtaspect (al zijn er ook andere wegen naar de overwinning), Battle for hill 218 heeft enkel een oorlogsthema.
-
Jerome
- Gouverneur
+1 voor Memoir'44.
Dan heb je een échte wargame te pakken zonder ingewikkelde regels, meerdere scenario's waarvan sommige bewust asymmetrisch (die lenen zich uitstekend voor twee potjes; je draait de rollen om en dan maak je het van beide kanten mee) en voor als je het leuk vindt, plastic soldaatjes.
Knok ze!
Dan heb je een échte wargame te pakken zonder ingewikkelde regels, meerdere scenario's waarvan sommige bewust asymmetrisch (die lenen zich uitstekend voor twee potjes; je draait de rollen om en dan maak je het van beide kanten mee) en voor als je het leuk vindt, plastic soldaatjes.
Knok ze!