Gisteren speelde ik...

Heb je een leuk onderwerp over spellen wat nergens lijkt te passen?
Hier kun je het kwijt.

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

DeKerstman
El Capitan

Re: Gisteren speelde ik...

Bericht door DeKerstman »

Kuyam schreef:
DeKerstman schreef: Met onze spellengroep:
Vrijdag een spellenmiddag op de basisschool van onze zoon georganiseerd voor groep 8. De volgende spellen kwamen op tafel:
-Splendor;
-Ice Cool;
-Karuba;
-Ubongo;
-Can't Stop;
-Looney Quest;
-What's Up;
-Regenwormen;
-Droomhuis;
-Santorini.

Was zeer geslaagd en wordt waarschijnlijk voor de kerstvakantie herhaald. :thumbup:
Klinkt erg leuk.. heb je alles zelf uitgelegd en geholpen of had je hulp van je zoon?
Mijn zoontje heeft geholpen met uitleggen van Looney Quest en speelde aan een tafel mee, mijn vrouw speelde aan een andere tafel Splendor mee, ik heb vooral heen en weer gelopen, maar dat ging best. De meeste spellen hadden weinig regels en die had ik er ook bijgelegd. Viel me alles mee en zeker voor herhaling vatbaar.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
EEMBC
Hazelnoot Ridder

Bericht door EEMBC »

DeKerstman schreef: Vrijdag een spellenmiddag op de basisschool van onze zoon georganiseerd voor groep 8. De volgende spellen kwamen op tafel:
-Splendor;
-Ice Cool;
-Karuba;
-Ubongo;
-Can't Stop;
-Looney Quest;
-What's Up;
-Regenwormen;
-Droomhuis;
-Santorini.

Was zeer geslaagd en wordt waarschijnlijk voor de kerstvakantie herhaald. :thumbup:
Welke spellen werden door de leerlingen van groep 8 het leukst gevonden? En welke juist niet?
ozymandias
Geheim Genootschap
Persoonlijke Ondertitel: Body & Soul
Zichtbare ondertitel: Persoonlijk

Bericht door ozymandias »

Hier is maandagavond Puerto Rico op tafel gekomen en gisteren Istanbul met beide uitbreidingen.
isa
Jakkiebak!

Bericht door isa »

Gisteren gespeeld;

Jaipur :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:

Jambo :ster: :ster: :ster: :halfster: :geenster:
Na 10 jaar weer eens gespeeld, nog steeds een leuk spel maar niet meer zo leuk als ik het vroeger vond.

Splendor (2x) :ster: :ster: :ster: :ster:
Zo verslavend en zo spannend elke keer, het einde komt altijd sneller dan verwacht
flip-flop
Jakkiebak!

Bericht door flip-flop »

Honshu: :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:

Sinds kort in ons bezit maar een leuk spelletje. Ik vind het vergelijkbaar met Kindomino maar Honshu biedt meer naar mijn idee. Meer keuzes en meer strategie. Het bieden met kaarten om te beslissen wie de eerste keus krijgt is erg leuk. De keuzes die je moet maken zijn soms erg moeilijk. Tot nu toe alleen 2 speler variant gespeeld, hopelijk snel ook eens met meer zodat ik kan vergelijken.
JensVerwaest
Party Animal

Bericht door JensVerwaest »

Above & Below: :ster: :ster: :ster: :geenster: :geenster:
Eerste game, met 2 spelers. Ik weet het nog niet... Leek me veel te kort te zijn. Toen het spel nog maar op gang begon te komen, was het gedaan.
We gaan het zeker nog eens proberen... en ook een keer met meer spelers.
Afbeelding
Kuyam
Jakkiebak!

Bericht door Kuyam »

Kuyam schreef:
DeKerstman schreef:

Klinkt erg leuk.. heb je alles zelf uitgelegd en geholpen of had je hulp van je zoon?
Mijn zoontje heeft geholpen met uitleggen van Looney Quest en speelde aan een tafel mee, mijn vrouw speelde aan een andere tafel Splendor mee, ik heb vooral heen en weer gelopen, maar dat ging best. De meeste spellen hadden weinig regels en die had ik er ook bijgelegd. Viel me alles mee en zeker voor herhaling vatbaar.
Heel leuk om te lezen. Duurt voor mij (potentieel) nog veel jaar, maar daar m'n hart wel sneller van kloppen :-).
DeKerstman
El Capitan

Bericht door DeKerstman »

EEMBC schreef:
DeKerstman schreef: Vrijdag een spellenmiddag op de basisschool van onze zoon georganiseerd voor groep 8. De volgende spellen kwamen op tafel:
-Splendor;
-Ice Cool;
-Karuba;
-Ubongo;
-Can't Stop;
-Looney Quest;
-What's Up;
-Regenwormen;
-Droomhuis;
-Santorini.

Welke spellen werden door de leerlingen van groep 8 het leukst gevonden? En welke juist niet?
Karuba, Splendor, Looney Quest en Ubongo waren wel favoriet. King of Tokyo werd amper gespeeld, had ik niet verwacht. Can't Stop beviel ook wel maar duurde met 4 wat te lang kennelijk. Ice Cool werd af en toe gedaan, maar heb ik niet uitgelegd dus was de vraag of ze het snapten. Santorini werd in teamverband gespeeld (2 tegen 2) dat was ook wel leuk om te zien. Droomhuis is volgens mij alleen uitgepakt door een paar meiden die hun eigen huis gingen inrichten, dus dat heb ik maar gelaten voor wat het was. Sushi Go is maar 1 keer gespeeld, What's Up! En Regenwormen ook.

Er werd ook nog gevraagd naar Carcassonne en Machiavelli maar die had ik niet mee. Had wel nog andere spellen bij me (Ticket to Ride, Augustus, Love Letter, Sagrada) maar daar zijn we niet aan toegekomen, al wilden een paar jongens graag TTR spelen, maar dat duurde uiteindelijk te lang.

Dus best een aardige score voor een eerste keer en er komen een aantal van deze spellen op de verlanglijstjes van de kinderen Afbeelding

Afbeelding
Klavertje4
Grote Dienaar

Bericht door Klavertje4 »

Gisteren Quadropolis en Centery de specerijenroute gespeeld.
Erg leuke spellen!
Ben nog wel benieuwd hoe deze met twee spelers spelen.
maxitaxi777
Maarschalk
Persoonlijke Ondertitel: Zwarte Piet

Bericht door maxitaxi777 »

DeKerstman schreef:
EEMBC schreef:
-Splendor;
-Ice Cool;
-Karuba;
-Ubongo;
-Can't Stop;
-Looney Quest;
-What's Up;
-Regenwormen;
-Droomhuis;
-Santorini.

Karuba, Splendor, Looney Quest en Ubongo waren wel favoriet. King of Tokyo werd amper gespeeld, had ik niet verwacht. Can't Stop beviel ook wel maar duurde met 4 wat te lang kennelijk. Ice Cool werd af en toe gedaan, maar heb ik niet uitgelegd dus was de vraag of ze het snapten. Santorini werd in teamverband gespeeld (2 tegen 2) dat was ook wel leuk om te zien. Droomhuis is volgens mij alleen uitgepakt door een paar meiden die hun eigen huis gingen inrichten, dus dat heb ik maar gelaten voor wat het was. Sushi Go is maar 1 keer gespeeld, What's Up! En Regenwormen ook.

Er werd ook nog gevraagd naar Carcassonne en Machiavelli maar die had ik niet mee. Had wel nog andere spellen bij me (Ticket to Ride, Augustus, Love Letter, Sagrada) maar daar zijn we niet aan toegekomen, al wilden een paar jongens graag TTR spelen, maar dat duurde uiteindelijk te lang.

Dus best een aardige score voor een eerste keer en er komen een aantal van deze spellen op de verlanglijstjes van de kinderen Afbeelding

Een leuk initiatief! Je kunt er niet vroeg genoeg bij zijn om de toekomstige generatie wegwijs te maken in onze hobby bestaande uit “analoge” spellen. Bordspellen zijn tenslotte minstens net zo leuk als videogames, welke wereld veel groter is.
kattaklop
Garnaal

Bericht door kattaklop »

Pixie Queen voor de eerste keer met 4 spelers :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:
Bij iedereen beviel dit spel enorm.
We zijn wel allemaal met een negatieve score geeindigd.
En als iemand een spel zoekt met veel interactie en toch niet al te vernietigend wil zijn is dit spelwel een aanrader.

Guillotine als afsluiter met vier :ster: :ster: :ster: :ster: :geenster:
Een klasieker die de meesten onder ons wel kennen denk ik. :think:
Afbeelding
arjen88
Grote Dienaar

Bericht door arjen88 »

Gister Terraforming Mars gespeeld met 2 nieuwe spelers. Strategie is lastig als je voor het eerst speelt maar toch heeft een nieuwe speler gewonnen.
Joverowa
Caballero

Bericht door Joverowa »

kattaklop schreef: Pixie Queen voor de eerste keer met 4 spelers :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:
En als iemand een spel zoekt met veel interactie en toch niet al te vernietigend wil zijn is dit spelwel een aanrader.
Wat was je speeltijd? Ik heb het spel ook liggen maar ik begin te vrezen voor de spelduur. Als dit te lang is dan ga ik hem waarschijnlijk van de hand moeten doen....
derodehazen.be
Afbeelding
beekiebeekie
Party Animal
Persoonlijke Ondertitel: beekiebeekie

Bericht door beekiebeekie »

Joverowa schreef:
kattaklop schreef: Pixie Queen voor de eerste keer met 4 spelers :ster: :ster: :ster: :ster: :halfster:
Wat was je speeltijd? Ik heb het spel ook liggen maar ik begin te vrezen voor de spelduur. Als dit te lang is dan ga ik hem waarschijnlijk van de hand moeten doen....
Dit is een spel dat je wat vaker moet spelen. Je kunt de speelduur niet beoordelen aan de hand van de eerste 2 of 3 spelletjes. Vaker spelen met dezelfde spelers en misschien je aantal spelers limiteren tot 2 of 3 en je hebt echt wel een tof spelletje.
Dus, open die doos en lekker gaan spelen.
Joverowa
Caballero

Bericht door Joverowa »

beekiebeekie schreef:
Joverowa schreef:
Dit is een spel dat je wat vaker moet spelen. Je kunt de speelduur niet beoordelen aan de hand van de eerste 2 of 3 spelletjes. Vaker spelen met dezelfde spelers en misschien je aantal spelers limiteren tot 2 of 3 en je hebt echt wel een tof spelletje.
Dus, open die doos en lekker gaan spelen.
Shit, daar begint het dus al. Ik doe mijn Fist Class weg omdat de leercurve net iets "te" is als je regelmatig met andere mensen speelt (in clubverband) Spellen vaker spelern en al zeker met dezelfde spelers is bijna niet mogelijk. Daarom ben ik veel te regelmatig weg van huis....
Ik geef het een kans ! :-)
derodehazen.be
Afbeelding