Spelletjesavond - "Het Stenen Tijdperk" - een blogbericht

Goede en informatieve informatie gezien op een andere site? Plaats hier een link en discussieer!

Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden

Spellenzot
Sojaboon

Spelletjesavond - "Het Stenen Tijdperk" - een blogbericht

Bericht door Spellenzot »

Voor wie graag al eens de loop van spelletjesavonden leest, heb ik een blog opgestart. Het gezellige aspect en het leuk samenzijn wordt in de kijker gezet.

Lees het volledige bericht op:
http://spellenzot.be/spelletjesavond-me ... -tijdperk/

Groeten
De Spellenzot

Labels:
Goozbabs
Professor Pimpel

Re: Spelletjesavond - "Het Stenen Tijdperk" - een blogberich

Bericht door Goozbabs »

Leuk verhaal en natuurlijk ook een super leuk spel! :P

Over het voeden. Ik weet niet hoe je het hebt gespeeld met Kates voedseltekort. Maar er staat: "...ze meteen 10 punten en al haar grondstoffen verloor."

Je voedsel verlies je wel allemaal, maar elke grondstof kan je inleveren om 1 werker te voeden. Als je dan nog steeds niet genoeg hebt, incasseer je de 10 punten, maar lever je niet je grondstoffen in (hout, leem, steen, goud). Je voedsel gaat dus wel verloren.
Spellenzot
Sojaboon

Je hebt gelijk! Zo zal het minder een probleem gaan vormen.
Ik heb de spelregels nog eens doorgenomen hiervoor (dat deel zit in bijlage).
WTULTC
Elfenkoning

Bericht door WTULTC »

Overigens hoeft het niet verkeerd te zijn om 10 punten straf te krijgen. Er is ook een uithonger tactiek (zoek maar eens op). Je kan namelijk de poppetjes die je normaal gebruikt om je van voedsel te voorzien (vis/jaag/verzamelactie) dan natuurlijk op andere plekken inzetten. Als je elke beurt zo 10 punten daarmee weet te compenseren loop je break-even daarmee. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar het zou moeten kunnen...
Afbeelding
Spellenzot
Sojaboon

WTULTC schreef: Overigens hoeft het niet verkeerd te zijn om 10 punten straf te krijgen. Er is ook een uithonger tactiek (zoek maar eens op). Je kan namelijk de poppetjes die je normaal gebruikt om je van voedsel te voorzien (vis/jaag/verzamelactie) dan natuurlijk op andere plekken inzetten. Als je elke beurt zo 10 punten daarmee weet te compenseren loop je break-even daarmee. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar het zou moeten kunnen...
Ik vond deze link http://www.spellenwijs.nl/2016/07/stene ... spel-tips/, misschien handig voor wie dat eens wil doorlezen.

Helemaal onderaan staat de "Starvation Strategy".