Advertentieblocker gedetecteerd: Onze website is mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Vragen wij u vriendelijk uw advertentieblocker uit te schakelen ter ondersteuning van onze site.
Star Realms zou inderdaad een mooie kunnen zijn, wel Engelstalig, maar met een behoorlijk geheugen zou dat niet zo'n probleem zijn (zo gek veel verschillende kaarten zijn er nou ook weer niet en alles dat in het spel komt is voor iedereen zichtbaar). Smash Up heeft een beetje hetzelfde als Star Realms kwa dat er Engels is, maar dat er niet heel veel verschillende kaarten om te onthouden zijn.
Harbour is goed 1 tegen 1 te spelen en weinig tekst, die ten alle tijden zichtbaar is. Aquarius is Engels, maar heeft bijna geen tekst (6 woorden/plaatjes onthouden). Metropolis kan goed 1 op 1 en is Nederlands te krijgen. Munchkin is best 1 op 1 te spelen, met valsspelen is misschien een leuke eigenschap voor een 9-jarige (of hij vindt het helemaal niets, eigen inschatting).
Bij weinig beschikbare spellen pak ik nog wel eens een gewoon kaartspel en ga ik Chinees Poker spelen (deel voor 4 spelers, als je je hand leeggespeeld hebt begin je aan een tweede hand). Een van de weinige gewone kaartspellen die ik 1 op 1 goed te spelen vind.
Hive is specifiek 1 op 1, zo ook Patchwork en Kahuna. Zeker Kahuna kan leuk op en neer gaan in de loop van het potje.
Star realms is een goed spel. Speel ik ook wel met mijn 8 jarige zoontje.
Wat hij ook erg graag speelt is Machi Koro met alle uitbreidingen. Niet echt "vechten" maar je kunt elkaar best dwarszitten met kaarten.