Leuke verrassingen/interessante koopjes?
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
mafela
- Grote Dienaar
Re: Leuke verrassingen/interessante koopjes?
Die holde isolde 9-10 euro vers. kramen, hal 6 of 7 johari en fuerio 1 euro per stuk, pinjata party 5 van zelfde uitgever iets van robotrally 7 euro,
Labels:
-
usurper
- Geheim Genootschap
Ik vond het allemaal nogal aan de prijs. 50 euro voor een beetje doos met inhoud was normaal.
Alleen Progress voor 9 euro gezien en Splendor voor 15 euro.
We live to survive our paradoxes
-
lbouma
- Jakkiebak!
Donderdag Rhodes opgepikt voor 20.- bij de Game Master, hal 7, stand E104.
10 laatste:
-
arjen88
- Grote Dienaar
Ik ben helaas niet op SPIEL dit jaar, volgend jaar staat die zeker op de planning. Wel kwam ik The Master's Trials: Wrath of Magmaroth tegen. Lijkt mij een vermakelijke solo/ coop game. Volgens het bedrijf zou het spel in november uitkomen dit is helaas uitgelopen naar midden december,
maar zij hebben aangegeven een x aantal spellen te verkopen op SPIEL! Een beperkte oplage voor de snelle beslisser.
Rhado heeft een runthrouhg geplaatst.
Have fun
maar zij hebben aangegeven een x aantal spellen te verkopen op SPIEL! Een beperkte oplage voor de snelle beslisser.
Rhado heeft een runthrouhg geplaatst.
Have fun
-
Waldo
- Jakkiebak!
Vorig jaar tot dezelfde conclusie gekomen, 5 jaar geleden was 50€ voor een spel een zeer grote uitzondering en dan had je ook wat voor je geld, tegenwoordig is 50€ de norm. Nieuwe spellen vind je een maand later goedkoper in de lage landen in een NL versie en koopjes zijn er ook nauwelijks of niet meer in Essen(+duidelijk afgesproken prijzen tussen de verkoopstanden).usurper schreef: Ik vond het allemaal nogal aan de prijs. 50 euro voor een beetje doos met inhoud was normaal.
Save a tree - Eat more beaver
-
usurper
- Geheim Genootschap
Voor mij was Adriaensen dan ook de interessantste stand. Alleen had ik Berenpark voor 22 euro moeten meenemenWaldo schreef:Vorig jaar tot dezelfde conclusie gekomen, 5 jaar geleden was 50€ voor een spel een zeer grote uitzondering en dan had je ook wat voor je geld, tegenwoordig is 50€ de norm. Nieuwe spellen vind je een maand later goedkoper in de lage landen in een NL versie en koopjes zijn er ook nauwelijks of niet meer in Essen(+duidelijk afgesproken prijzen tussen de verkoopstanden).usurper schreef: Ik vond het allemaal nogal aan de prijs. 50 euro voor een beetje doos met inhoud was normaal.
We live to survive our paradoxes
-
yvof
- Professor Pimpel
Ik zag wel een aantal leuke spellen voor een zacht prijsje maar waren allen in het duits. Bv through the ages new voor €39 maar geen engelse voor die prijs gezien.
-
montagne14
- Jakkiebak!
Ik vind het sowieso bijna alleen maar Duits. Had meer Engelstalig verwacht van de grootste spellenbeurs ter wereld
-
Morri
- Jakkiebak!
Ik vind de spellen in z'n algemeenheid een stuk duurder geworden. Spellen die een paar jaar geleden nog voor 50€ over de toonbank gingen kosten tegenwoordig 60€ of zelfs 70€. En dan heb je niks speciaals. Een spel met mooie miniaturen is vanaf 90€. Ik schrik soms echt van de prijzen. Gelukkig is mijn koopverslaving al jaren geleden een beetje ten einde gekomen. Ik koop nog maar 4-5 spellen per jaar. Ik zit nu na Essen op 3 nieuwe spellen. Misschien dat daar nog 2 tweedehandsjes bijkomen.Waldo schreef:Vorig jaar tot dezelfde conclusie gekomen, 5 jaar geleden was 50€ voor een spel een zeer grote uitzondering en dan had je ook wat voor je geld, tegenwoordig is 50€ de norm. Nieuwe spellen vind je een maand later goedkoper in de lage landen in een NL versie en koopjes zijn er ook nauwelijks of niet meer in Essen(+duidelijk afgesproken prijzen tussen de verkoopstanden).usurper schreef: Ik vond het allemaal nogal aan de prijs. 50 euro voor een beetje doos met inhoud was normaal.
-
Duiker
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Keep Exploring Games
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Boosterbox gooit er een hoop spellen uit voor 1-3 euro. Hal 6, bij BGG. Verder nog weinig echte dumps gezien. In de Asmodee/Heidelbaer zelf alleen een Las Vegas voor 10 euro meegenomen.
Keep Exploring Games
-
alejandro
- Veenboer
Beste spel dat ik speelde en voor mij een complete verrassing en instant buy:
Outlive! Wat een meesterlijke workerplacement!
Outlive! Wat een meesterlijke workerplacement!
-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
Ik kan jouw opmerking niet volgen, laten we eens naar de feiten kijken. 65% van de standhouders is niet Duits, die hebben nagenoeg allen Engelstalige spelregels en uitleggers aan boord. Daarnaast hebben veel Duitse uitgevers meertalige edities van hun spellen (en zorgen ze voor Engelstalige uitleg).montagne14 schreef: Ik vind het sowieso bijna alleen maar Duits. Had meer Engelstalig verwacht van de grootste spellenbeurs ter wereld
(En dat terwijl het grootste deel van het publiek bestaat uit Duitstalige gelegenheidsspelers en kinderen, wat een dominante aanwezigheid van de Duitse taal vanzelfsprekend zou maken).
-
Nautilus
- Garnaal
Bij de stands met nieuwe spellen zijn er voldoende exemplaren in meerdere talen beschikbaar. De spellenwinkels en tweedehands handelaren komen voornamelijk uit Duitsland en dus zul je voornamelijk alleen de duitstalige versies vinden.
De tegenvaller voor mij was Asmodee. Dit jaar waren hier voornamelijk duitstalige exemplaren van Fantasy Flight games te vinden in tegenstelling tot voorgaande jaren. Dan noem ik in het bijzonder de afwezigheid van Twilight Imperium 4th edition, omdat er zonodig een duitse versie op de markt moet komen volgend jaar. Wat volgens mij de reden is dat men de Engelse versie van TI4 niet heeft meegenomen.

De tegenvaller voor mij was Asmodee. Dit jaar waren hier voornamelijk duitstalige exemplaren van Fantasy Flight games te vinden in tegenstelling tot voorgaande jaren. Dan noem ik in het bijzonder de afwezigheid van Twilight Imperium 4th edition, omdat er zonodig een duitse versie op de markt moet komen volgend jaar. Wat volgens mij de reden is dat men de Engelse versie van TI4 niet heeft meegenomen.
-
RonKa
- Meeple
Kingdomino opgepikt voor 15 euro, ergens in hal 3 op vrijdag. Die gingen als warme broodjes over de plank.
Verder Loot Island gekocht voor maar 19,50 bij de stand waar deze uitgelegd werd. Was nogal verbaasd over de relatief lage prijs aangezien de doos best goed gevuld was en het spel erg aansloeg bij onze vriendengroep. Ik heb inderdaad verder ook veel spellen gezien die al snel 40-50-60 euro waren. Voor die prijs moet ik ook echt weten dat het spel redelijk wat op tafel komt. Heb lang getwijfeld over Kitchen Rush, maar deze was ook al 49 euro (met kickstarter exclusives 15 euro extra). Ik denk dat ik nog maar even afwacht.
Verder Loot Island gekocht voor maar 19,50 bij de stand waar deze uitgelegd werd. Was nogal verbaasd over de relatief lage prijs aangezien de doos best goed gevuld was en het spel erg aansloeg bij onze vriendengroep. Ik heb inderdaad verder ook veel spellen gezien die al snel 40-50-60 euro waren. Voor die prijs moet ik ook echt weten dat het spel redelijk wat op tafel komt. Heb lang getwijfeld over Kitchen Rush, maar deze was ook al 49 euro (met kickstarter exclusives 15 euro extra). Ik denk dat ik nog maar even afwacht.
-
vdbmalmsteen
- Hazelnoot Ridder
- Persoonlijke Ondertitel: Hell Yeah !!!
Sakura was eigenlijk wel ondermaats qua aanpak. Het ziet er een grote doos uit en de demonstratie toont een heel mooi spel. Maar uiteindelijk bevat de doos enkel maar een pakje kaarten en wat munten in een doos zoals carcassonne. Kon zo in een doosje van Regenwormen. Echt wel veel geld voor 23€.
Voor de rest moest je het extra Kickstarter pakket kopen. Totaal dus 33€.
Heel prijzig voor de rest. Het is de laatste jaren echt wel duurder geworden.
Voor de rest moest je het extra Kickstarter pakket kopen. Totaal dus 33€.
Heel prijzig voor de rest. Het is de laatste jaren echt wel duurder geworden.