11 september Ducosimbeurs - wie gaat
Moderators: Standaard moderators, Website beheerders, Ereleden
-
rober
- Standaard moderator
11 september Ducosimbeurs - wie gaat
De meeste hier zullen wel al weten dat aanstaande zaterdag er weer een Ducosimbeurs is in Amerstfoort.
(zie ook het NK Carcassonne topic)
Nu was ik benieuwd wie er allemaal heen gaan.
En niet geheel zonder eigen belang.
Ik ga sowieso om te demoen en vroeg me af of er nog meer mensen gaan uit de regio Eindhoven.
Wellicht is er een mogelijkheid om gezamelijk te rijden.
Wel zo gezellig en beter één volle auto dan een paar (bijna) lege.
(zie ook het NK Carcassonne topic)
Nu was ik benieuwd wie er allemaal heen gaan.
En niet geheel zonder eigen belang.
Ik ga sowieso om te demoen en vroeg me af of er nog meer mensen gaan uit de regio Eindhoven.
Wellicht is er een mogelijkheid om gezamelijk te rijden.
Wel zo gezellig en beter één volle auto dan een paar (bijna) lege.
All is fair in love, war and Carcassonne

-
Erwin
- Nieuwsreporter
- Persoonlijke Ondertitel: ..........
- Zichtbare ondertitel: Persoonlijk
Re: 11 september Ducosimbeurs - wie gaat
Ik ga zaterdag met plezier naar de beurs.
Ik heb zelf minder behoefte aan passagiers (ga namelijk op de fiets).
-
Bartjes!
- Uitgever
Als je geen zin hebt om te wachten op reacties, kun je ook alvast hier spieken: http://www.bordspelmania.eu/calendar.ph ... t&calEid=5
Ik blijf dat toch een toffe functionaliteit vinden
-
Tamara_Bakker
- Standaard moderator
Tsk, en dan kan er niemand achteropErwin schreef:Ik ga zaterdag met plezier naar de beurs.
Het leven is net ganzenborden. Je kunt steeds weer opnieuw beginnen, tenzij je in de put blijft zitten.
-
humske
- Wereldkampioen Carcassonne 2011
- Persoonlijke Ondertitel: Jippie-a-jee!
ik ben ook aanwezig op de beurs (zie topic NK Carcassonne
)
maar ik kom uit Nijmegen en blijf na de beurs nog even in amersfoort hangen om hapje te eten. dus samen rijden is niet echt een optie...
maar ik kom uit Nijmegen en blijf na de beurs nog even in amersfoort hangen om hapje te eten. dus samen rijden is niet echt een optie...
~ Always look on the bright side of life ~

-
Erwin
- Nieuwsreporter
Tja, de moderne bagagedrager en zijn 'max 20 kg' bordje, wat doe je eraan?Tamara_Bakker schreef:Tsk, en dan kan er niemand achterop?
-
rober
- Standaard moderator
Goede tip. Aan deze items moet ik nog erg wennen dat ze er überhaubt zijn.Bartjes! schreef:Als je geen zin hebt om te wachten op reacties, kun je ook alvast hier spieken: http://www.bordspelmania.eu/calendar.ph ... t&calEid=5
All is fair in love, war and Carcassonne

-
Bartjes!
- Uitgever
Dat zal voor meer mensen gelden (inclusief ondergetekende) en derhalve zal het niet uitputtend zijn en is het natuurlijk prima om de vraag hier te stellen. Maar 't is wel een leuke tool!rober schreef:Goede tip. Aan deze items moet ik nog erg wennen dat ze er überhaubt zijn.Bartjes! schreef:Als je geen zin hebt om te wachten op reacties, kun je ook alvast hier spieken: http://www.bordspelmania.eu/calendar.ph ... t&calEid=5
-
pleunie.william
- Grote Dalmuti
- Persoonlijke Ondertitel: Andorsadeur
Pleunie en ik gaan zaterdag als bezoeker en komen helaas ook niet langs Geldrop. We hopen weer eens een aantal nieuwe spellen te spelen.
-
delia
- Party Animal
Ik kom met mijn dochter Sandra (bijna 13) en Joost van onze spellenclub.

-
P.T.
- Gouverneur
- Persoonlijke Ondertitel: Test
Nu ben ik uiteraard benieuwd naar ieders ervaring 
Wie heeft verder net NK carcassonne gewonnen?
Wie heeft verder net NK carcassonne gewonnen?
-
Enrico
- Caballero
Ik heb me weer prima vermaakt gisteren. Uiteraard weer niet overal aan toegekomen, maar dan heb ik ook weer een reden om de volgende keer te komen...
Het was behoorlijk druk, pas later in de middag ergens een vrije tafel gezien. De speeltafels stonden overigens wel dicht op elkaar in de grote hal, je kon er bijna niet tussendoor komen. Ook in de gang (waar ook de bar is) was de bezetting prima.
Het viel me op dat er veel warhammer en aanverwante games gespeeld werden. Ik gun het hen van harte, maar de bijdrage aan zo'n beurs is nul komma nul. Je kunt er een keer langslopen, maar over het algemeen zijn het besloten spellen.
De loterij leek een (groot) succes. Op de verloting kwamen in ieder geval veel mensen af. Gedurende de ochtend werden ook nog spontaan enkele prijzen beschikbaar gesteld, waardoor er behalve de aangekondigde prijzen ook nog troostprijzen waren. Gezien de ruimte die ik thuis nog beschikbaar heb (bijna niets dus), hoopte ik meer op een spellenkast als hoofdprijs...
Zelf kwam ik weer meer aan bijkletsen toe dan aan spelen, maar heb toch nog een spelletje Asara laten uitleggen (en heb het natuurlijk ook gespeeld). Ik ben er niet onverdeeld positief over. Het zit op zich wel goed in elkaar, maar ik ben niet zo'n liefhebber van meerderhedenspellen waarbij de bonuspunten aan het einde van het spel meer opleveren dan je gedurende de rest van het spel bij elkaar gesprokkeld hebt. Aan het eind van de dag werd me nog verteld dat er een variant mogelijk is, waarbij nog wat extra's toegevoegd worden (die zitten al bijgesloten in de doos). Dat had me nog wel aardig geleken.
Corné van Moorsel (Cwali) kon mij daarna nog eenvoudig overhalen om nog een testspelletje te spelen. Als fotografen trekken de spelers de jungle in om mooie plaatjes te schieten van de diverse dieren die daar rondlopen. Hoewel de dieren iedere speelronde maar één vakje verplaatsen, blijkt het erg lastig te zijn om ze allemaal van voor of opzij op de foto te krijgen. Zoals zo vaak won de master himself...
Een grappig spelletje voor tussendoor, hoewel het naar mijn (en ook naar Corné's mening) nog wat verbetering nodig heeft. De basis is er in ieder geval.
Verder viel me op dat veel van de kaartspelletjes die ik tot nu toe bij 999-games gezien heb, nu ineens een een keurig blikje door Amigo zelf in het Nederlands worden uitgegeven. Onder andere Geschenkt, Poison, Regenboogslang, Saboteur, Take11 (nee, niet 5) en Pinguin Party zijn veelal onder een andere naam uitgebracht. Geen idee of Amigo ook de grotere spellen in het Nederlands zal gaan uitgeven.
Dankzij Henk Rolleman hoefde ik in ieder geval niet met lege handen naar huis, want zijn Comuni heeft nu een plaatsje in mijn spellenkast gekregen. Daarnaast heb ik nu ook (eindelijk) het spel gekocht dat ik vorig jaar op Spiel als eerste heb gespeeld: Voor de Poorten van Loyang.
Het was behoorlijk druk, pas later in de middag ergens een vrije tafel gezien. De speeltafels stonden overigens wel dicht op elkaar in de grote hal, je kon er bijna niet tussendoor komen. Ook in de gang (waar ook de bar is) was de bezetting prima.
Het viel me op dat er veel warhammer en aanverwante games gespeeld werden. Ik gun het hen van harte, maar de bijdrage aan zo'n beurs is nul komma nul. Je kunt er een keer langslopen, maar over het algemeen zijn het besloten spellen.
De loterij leek een (groot) succes. Op de verloting kwamen in ieder geval veel mensen af. Gedurende de ochtend werden ook nog spontaan enkele prijzen beschikbaar gesteld, waardoor er behalve de aangekondigde prijzen ook nog troostprijzen waren. Gezien de ruimte die ik thuis nog beschikbaar heb (bijna niets dus), hoopte ik meer op een spellenkast als hoofdprijs...
Zelf kwam ik weer meer aan bijkletsen toe dan aan spelen, maar heb toch nog een spelletje Asara laten uitleggen (en heb het natuurlijk ook gespeeld). Ik ben er niet onverdeeld positief over. Het zit op zich wel goed in elkaar, maar ik ben niet zo'n liefhebber van meerderhedenspellen waarbij de bonuspunten aan het einde van het spel meer opleveren dan je gedurende de rest van het spel bij elkaar gesprokkeld hebt. Aan het eind van de dag werd me nog verteld dat er een variant mogelijk is, waarbij nog wat extra's toegevoegd worden (die zitten al bijgesloten in de doos). Dat had me nog wel aardig geleken.
Corné van Moorsel (Cwali) kon mij daarna nog eenvoudig overhalen om nog een testspelletje te spelen. Als fotografen trekken de spelers de jungle in om mooie plaatjes te schieten van de diverse dieren die daar rondlopen. Hoewel de dieren iedere speelronde maar één vakje verplaatsen, blijkt het erg lastig te zijn om ze allemaal van voor of opzij op de foto te krijgen. Zoals zo vaak won de master himself...
Verder viel me op dat veel van de kaartspelletjes die ik tot nu toe bij 999-games gezien heb, nu ineens een een keurig blikje door Amigo zelf in het Nederlands worden uitgegeven. Onder andere Geschenkt, Poison, Regenboogslang, Saboteur, Take11 (nee, niet 5) en Pinguin Party zijn veelal onder een andere naam uitgebracht. Geen idee of Amigo ook de grotere spellen in het Nederlands zal gaan uitgeven.
Dankzij Henk Rolleman hoefde ik in ieder geval niet met lege handen naar huis, want zijn Comuni heeft nu een plaatsje in mijn spellenkast gekregen. Daarnaast heb ik nu ook (eindelijk) het spel gekocht dat ik vorig jaar op Spiel als eerste heb gespeeld: Voor de Poorten van Loyang.
-
siepie
- Hazelnoot Ridder
- Persoonlijke Ondertitel: Teveel te spelen!
Ik heb ook een prima dag gehad gisteren, wel jammer dat dat nu net de enige zonnige dag dit weekend was (schrijf ik hier met regen op de achtergrond).
We hebben 3 genomineerde spellen voor de Spellenprijs kunnen spelen. Gezien de drukte vind ik dat een goed resultaat. Ronald heeft ons bij 2 van die spellen goed geholpen met het uitleggen: Vasco da Gama en Tobago.
Vasco da Gama hebben we ter plekke dan ook gelijk aangeschaft en Tobago staat op de wishlist
Bij QWG hebben we Roll through the Ages uitgelegd gekregen en gespeeld. Dit spel hebben we zelf al, maar waren nog niet aan spelen toegekomen. Erg leuk ook. Deed ons denken aan het dobbelspel van Kolonisten wat we pas geleden gespeeld hebben. Maar dan toch weer net anders
en mooi gedaan met die houten scorebordjes!
Onze koopjes had ik al bij het laatste aanwinsten topic genoemd, maar we gingen dus naar huis met Vasco da Gama, Logistico, League of Six en Leonardo da Vinci.
Het was voor ons de tweede keer dat we een Ducosim beurs bezochten. De vorige keer was het nog in Utrecht. Ik vond wel dat die Warhammer tafels veel plek in beslag namen, maar ja dat zeg ik uit eigen belang natuurlijk, hadden ook meer speeltafels kunnen staan voor bordspellen
En les voor ons voor de volgende keer is eigen eten/drinken meenemen, want de Flint hanteert wel flinke prijzen (2 euro voor een kop koffie) en veel keus als lunch was er ook niet. Maar daar kan Ducosim niks aan doen.
Ohja....troostprijzen heb ik niet gezien bij de loterij? Hoop niet dat ik nu prijs mis gelopen ben
We hebben 3 genomineerde spellen voor de Spellenprijs kunnen spelen. Gezien de drukte vind ik dat een goed resultaat. Ronald heeft ons bij 2 van die spellen goed geholpen met het uitleggen: Vasco da Gama en Tobago.
Vasco da Gama hebben we ter plekke dan ook gelijk aangeschaft en Tobago staat op de wishlist
Bij QWG hebben we Roll through the Ages uitgelegd gekregen en gespeeld. Dit spel hebben we zelf al, maar waren nog niet aan spelen toegekomen. Erg leuk ook. Deed ons denken aan het dobbelspel van Kolonisten wat we pas geleden gespeeld hebben. Maar dan toch weer net anders
Onze koopjes had ik al bij het laatste aanwinsten topic genoemd, maar we gingen dus naar huis met Vasco da Gama, Logistico, League of Six en Leonardo da Vinci.
Het was voor ons de tweede keer dat we een Ducosim beurs bezochten. De vorige keer was het nog in Utrecht. Ik vond wel dat die Warhammer tafels veel plek in beslag namen, maar ja dat zeg ik uit eigen belang natuurlijk, hadden ook meer speeltafels kunnen staan voor bordspellen
En les voor ons voor de volgende keer is eigen eten/drinken meenemen, want de Flint hanteert wel flinke prijzen (2 euro voor een kop koffie) en veel keus als lunch was er ook niet. Maar daar kan Ducosim niks aan doen.
Ohja....troostprijzen heb ik niet gezien bij de loterij? Hoop niet dat ik nu prijs mis gelopen ben
-
Piet
- Beheerder
Amigo geeft deze spelletjes samen met Asmodee uit in een NL/F uitgave. Ze zijn bedoeld voor de Belgische en Franse spellenmarkt. Gezien spellenwinkel.be als Belgische winkel op Ducosim is, werden de spellen er ook te koop aangeboden.Enrico schreef:Verder viel me op dat veel van de kaartspelletjes die ik tot nu toe bij 999-games gezien heb, nu ineens een een keurig blikje door Amigo zelf in het Nederlands worden uitgegeven. Onder andere Geschenkt, Poison, Regenboogslang, Saboteur, Take11 (nee, niet 5) en Pinguin Party zijn veelal onder een andere naam uitgebracht. Geen idee of Amigo ook de grotere spellen in het Nederlands zal gaan uitgeven.
-
Erwin
- Nieuwsreporter
Ze worden niet in Nederland gedistribueerd, omdat 999 Games hier de partner van Amigo is.PietL schreef:Amigo geeft deze spelletjes samen met Asmodee uit in een NL/F uitgave. Ze zijn bedoeld voor de Belgische en Franse spellenmarkt. Gezien spellenwinkel.be als Belgische winkel op Ducosim is, werden de spellen er ook te koop aangeboden.Enrico schreef:Verder viel me op dat veel van de kaartspelletjes die ik tot nu toe bij 999-games gezien heb, nu ineens een een keurig blikje door Amigo zelf in het Nederlands worden uitgegeven. Onder andere Geschenkt, Poison, Regenboogslang, Saboteur, Take11 (nee, niet 5) en Pinguin Party zijn veelal onder een andere naam uitgebracht. Geen idee of Amigo ook de grotere spellen in het Nederlands zal gaan uitgeven.
Amigo brengt overigens al jaren meertalige versies van de kaartspellen uit. Ik heb in het verleden tientallen spellen voor ze vertaald.